Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CactuZ-JeagarN:

The Walking Dead Season 1 ****Ellos har beställningsgräns som är 200 kronor.****

Playstation 4 99 kr Prisjakt: 277:-

Xbox One 99 kr Prisjakt: 277:-

Frakt: 49,90kr

Jag vill varna er för att handla på ellos och deras relaterade butiker. Handlar du där en gång kommer du för evigt att få direktreklam hem. Köpte något för längesen när det var på rea och får sedan dess två utskick i veckan med en massa rabattkoder. Dessutom ska de ha pengar för allt och en minimum beställningsgräns... Dessutom är det inte vanliga papper, det är tjocka kataloger, inplastade, som inte går att säga upp. Du får också reklam på SMS som är svårt att avbeställa och e-mail. Säg hej då till din inkorg. Har aldrig hört om ett bolag som slösar på så mycket resurser.

På det har vi dålig leveranstid (som är riktigt dyr), de tar kreditupplysningar så fort du registrerar ett konto och vid varje beställning samt har usel kundservice.

Snälla, om ni bryr er om miljön och er själva - undvik att handla från denna sida. Visst, ni kanske IBLAND sparar några kronor, men bojkotta detta djävulska företag när ni kan. Fler recensioner:
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=766

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon167336:

Jag vill varna er för att handla på ellos och deras relaterade butiker. Handlar du där en gång kommer du för evigt att få direktreklam hem. Köpte något för längesen när det var på rea och får sedan dess två utskick i veckan med en massa rabattkoder. Dessutom ska de ha pengar för allt och en minimum beställningsgräns... Dessutom är det inte vanliga papper, det är tjocka kataloger, inplastade, som inte går att säga upp. Du får också reklam på SMS som är svårt att avbeställa och e-mail. Säg hej då till din inkorg. Har aldrig hört om ett bolag som slösar på så mycket resurser.

På det har vi dålig leveranstid (som är riktigt dyr), de tar kreditupplysningar så fort du registrerar ett konto och vid varje beställning samt har usel kundservice.

Snälla, om ni bryr er om miljön och er själva - undvik att handla från denna sida. Visst, ni kanske IBLAND sparar några kronor, men bojkotta detta djävulska företag när ni kan. Fler recensioner:
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=766

Ska du inte överdriva lite till?

Vill man inte ha mer reklam så skickar man enkelt ett mail till kundservice och tackar nej så stoppar de utskicken.
Orkar man inte skicka ett enkelt mail, eller ringa ett samtal till kundservice så orkar man knappast nyttja ett erbjudande. En så enkel sak att göra.

Som en skrev på prisjakt: "Nu tycker jag att pappersreklamen har spelat ut sin roll, och till er som klagar över utskicken så går det alldeles utmärkt att maila Ellos kundtjänst och vänligt tacka nej till framtida postutskick!"

från Ellos.se
"
Jag vill inte längre få pappersreklam eller kataloger hem i brevlådan, hur avbeställer jag??
Svar:
Du kan inte avbeställa pappersreklam eller kataloger på hemsidan.
Maila kundnummer eller personnummer, samt fullständigt namn och adress till info@ellos.se så hjälper vi dig."

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aiwzor:

Till och med 5249kr om man loggar in via mecenat som alla studenter har. Känner ni någon student så är det lugnt, finns inga restriktioner.

Det måste varit något fel på priset. 16TB för 5249kr medans 8TB kostar 6923kr. Nu är den slut i varje fall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

Ska du inte överdriva lite till?

Vill man inte ha mer reklam så skickar man enkelt ett mail till kundservice och tackar nej så stoppar de utskicken.
Orkar man inte skicka ett enkelt mail, eller ringa ett samtal till kundservice så orkar man knappast nyttja ett erbjudande. En så enkel sak att göra.

Som en skrev på prisjakt: "Nu tycker jag att pappersreklamen har spelat ut sin roll, och till er som klagar över utskicken så går det alldeles utmärkt att maila Ellos kundtjänst och vänligt tacka nej till framtida postutskick!"

från Ellos.se
"
Jag vill inte längre få pappersreklam eller kataloger hem i brevlådan, hur avbeställer jag??
Svar:
Du kan inte avbeställa pappersreklam eller kataloger på hemsidan.
Maila kundnummer eller personnummer, samt fullständigt namn och adress till info@ellos.se så hjälper vi dig."

Nu är inte jag den enda med problemet, har mailat de ett antal gånger och varje gång ska det tydligen "sluta" men det gör det inte. Samma sak gäller för många andra. Jag ogillar inte att de har utskick, jag ogillar det faktum att det är opt-out och inte opt-in som vilken annan sida som helst. Du får garanterat minst en katalog innan du kan avbeställa (förutsatt att det går för dig) men det absolut värsta är att de har ett minimum för beställning när frakten ändå är 50kr+.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon167336:

Nu är inte jag den enda med problemet, har mailat de ett antal gånger och varje gång ska det tydligen "sluta" men det gör det inte. Samma sak gäller för många andra. Jag ogillar inte att de har utskick, jag ogillar det faktum att det är opt-out och inte opt-in som vilken annan sida som helst. Du får garanterat minst en katalog innan du kan avbeställa (förutsatt att det går för dig) men det absolut värsta är att de har ett minimum för beställning när frakten ändå är 50kr+.

Troligen så betalar Ellos ett annat bolag för att skicka ut kataloger etc, och det är troligen mellan Ellos och bolaget som skickar ut kataloger som det brister i hanteringen av adresser etc.
Tråkigt när kommunikationen mellan ett företag och de som skickar ut kataloger/folders inte funkar ordentligt, drar ner alla företag "i skiten".

Sen att ha en lägata ordergräns på 200 kr är knappast något att höja ögonbrynen för, företagen vill ju sälja och har de ingen lägsta gräns så kommer det in mycket "skräporders" på någon enstaka grej hit och dit, eller bara de som nyttjar eebjudanden på rätt bra prissänkta produkter (ex spelet) som då inte ger någon inkomst.

Så jag ser inget fel i att de har en lägsta ordergräns, och frakten är ju inte direkt så dyr utan den är ju rätt normal i vad det brukar kosta.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Min EX4100 är boxed shipment nu så den går nog igenom. Väntar bara på trackingnr.
För några timmar sedan var det en extra Order Unsubmitted men den har försvunnit.

Nu shipped!

Permalänk
Medlem

WD My book 4tb finns för 723:- nu igen
http://store.westerndigital.com/store/wdeu/en_IE/DisplayCateg...

Edit: Uppdaterade länken

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

För tre år sedan tipsade någon om Nokias aktie i Dagens Fynd-tråden, tror den låg strax över 10 SEK då. Idag står Nokia i ca 70 SEK. Bra fynd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon167336:

Jag vill varna er för att handla på ellos och deras relaterade butiker. Handlar du där en gång kommer du för evigt att få direktreklam hem. Köpte något för längesen när det var på rea och får sedan dess två utskick i veckan med en massa rabattkoder. Dessutom ska de ha pengar för allt och en minimum beställningsgräns... Dessutom är det inte vanliga papper, det är tjocka kataloger, inplastade, som inte går att säga upp. Du får också reklam på SMS som är svårt att avbeställa och e-mail. Säg hej då till din inkorg. Har aldrig hört om ett bolag som slösar på så mycket resurser.

På det har vi dålig leveranstid (som är riktigt dyr), de tar kreditupplysningar så fort du registrerar ett konto och vid varje beställning samt har usel kundservice.

Snälla, om ni bryr er om miljön och er själva - undvik att handla från denna sida. Visst, ni kanske IBLAND sparar några kronor, men bojkotta detta djävulska företag när ni kan. Fler recensioner:
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=766

De går visst att säga upp, jag har gjort det själv.

§1
Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Keeper of Traditions

Personen skrev till och med i inlägget efter att denne kontaktat Ellos, men att de fortsatt... Jag hade inte handlat därifrån bara för att spara några slantar.

Tagit bort citat enligt §1
Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad enligt §1.1*

Vänligen håll diskussionen på en trevlig nivå.

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Danieleet:

Priset är fortfarande 910 kronor billigare, plus att du även får med SSHDn på 1 TB. Dock får ni titta upp själva om det finns plats för en till hårddisk i datorn...:)

Det verkar inte så:
http://forum.notebookreview.com/threads/does-the-y50-have-an-...

EDIT: Att man inte ens kan sätta i en till mSata-disk är ju ganska dåligt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det verkar inte så:
http://forum.notebookreview.com/threads/does-the-y50-have-an-...

EDIT: Att man inte ens kan sätta i en till mSata-disk är ju ganska dåligt

Det var ju synd. Dock kan man slänga in SSHDn i en annan dator som sekundär hårddisk och köra SSDn i laptopen då, alternativt sälja SSHDn eller helt enkelt bara köra på med den i laptopen:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Hej, jag köpte följande:

http://cdon.se/hemelektronik/acer/acer-aspire-v3-371-31bq-13-...

Med 100:- rabatt via mecenat så blir det 3900:-

Denna dator har ingen ssd utan en SSHD, så den bootar inte på 4 sekunder utan på 8 sekunder. Verkligen inte illa, men vill man ha ssd så:

Jag sålde sshd'n för 500:- och köpte en ssd istället.

Priset för datorn blir då 3900-500=3400:- + kostnad för ssd. Då man då och då får en intel 530 120GB ssd för 500:- så hamnar slutsumman på 3900:- vilket inte är fyskam. vill man kan man såklart köpa en större samsung evo 850 250GB för 1000:- och då hamnar priset istället på 4400:- vilket är lite mer men inte speciellt dyrt. Då snackar vi boottid på under 4 sekunder och batteritid som blir mycket god tack vara strömsnål processor, ssd och 48 wattimar stort batteri. specificerad till 7 timmar surf, klarar det dubbla om man bara sitter och skriver med låg ljusstyrka.

Hårddisk, ram och nätverkskort bytes enkelt genom att skruva bort undersidan på datorn, gjort på 5 minuter

Fortfarande nöjd? Funderar på att köpa en att ha till att surfa i soffan. Var krängde du den inyggda SSHDn? Funkar bra med 4GB RAM?

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Fortfarande nöjd? Funderar på att köpa en att ha till att surfa i soffan. Var krängde du den inyggda SSHDn? Funkar bra med 4GB RAM?

Japp det är jag, sett till priset är det ett bra val och batteritiden är suveränt.

Det enda jag ibland kan störa mig på är trackpaden, men den har blivit bättre sedan en uppdatering och är inte sämre än andra modeller i samma prisklass. Laddaren känns lite vek men är man försiktig så lär den inte paja och den används sällan då batteritiden är så god.

Jag sålde sshd'n för strax under 500:- så det går i princip jämt ut mot en 120GB ssd som brukar säljas för runt 500:- då och då, exempelvis intel 530. Jag la dock ut lite till och köpte en samsung 850 evo på 250GB ssd istället. Fördelen med den disken är att den är oerhört strömsnål, även i ssd sammanhang.
Låter jag datorn stå på i flygplansläge med lägsta ljusstyrka och idlande vid skrivbordet får jag en rapporterad batteritid på hela 25 timmar och 30 minuter vilket är helt galet (även om det såklart blir mycket kortare om man använder datorn mer normalt)

Till vanligt surf och dylikt fungerar 4GB bra, men jag hade en 4GB stick över som jag monterade in för att då få 8GB och dual channel vilket bättrar på grafiken ca 20%. Ingen direkt spelmaskin men HD4400 med dual channel är inte lika värdelös som man först kan tro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon167336:

Jag vill varna er för att handla på ellos och deras relaterade butiker. Handlar du där en gång kommer du för evigt att få direktreklam hem. Köpte något för längesen när det var på rea och får sedan dess två utskick i veckan med en massa rabattkoder. Dessutom ska de ha pengar för allt och en minimum beställningsgräns... Dessutom är det inte vanliga papper, det är tjocka kataloger, inplastade, som inte går att säga upp. Du får också reklam på SMS som är svårt att avbeställa och e-mail. Säg hej då till din inkorg. Har aldrig hört om ett bolag som slösar på så mycket resurser.

På det har vi dålig leveranstid (som är riktigt dyr), de tar kreditupplysningar så fort du registrerar ett konto och vid varje beställning samt har usel kundservice.

Snälla, om ni bryr er om miljön och er själva - undvik att handla från denna sida. Visst, ni kanske IBLAND sparar några kronor, men bojkotta detta djävulska företag när ni kan. Fler recensioner:
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=766

Bästa recensionen om Ellos:
"Beställde UFC till PS4, kostade endast 194 kr på rea. Minsta köpbelopp var 200 kr, så fick lägga till ett kuddfodral. Endast kuddfodralet kom fram, med ett meddelnde om att spelet var slut. Så blev med ett kuddfodral med svindyr frakt, 70 spänn i havet"

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk

HEJ

Behöver akut köpa ny dator
LENOVON på alina är den nåt att ha eller skall man gå till annan butik köpa Lenovo yoga 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bompaholm:

HEJ

Behöver akut köpa ny dator
LENOVON på alina är den nåt att ha eller skall man gå till annan butik köpa Lenovo yoga 3

Lenovo y50-70 är bra, men räkna inte med att kunna spela i 4K på den. Har föregångaren och jag är helnöjd.
Yoga:n är ju en helt annan dator. Mindre skärm och inget grafikkort i klass med den som Alina har i sitt erbjudande.

Min rekommendation är att du inte stressar, gå till butiken du tänkte på och känn på grejerna. De prismatchar säkert Alinas och andras erbjudanden om de kan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Siba säljer just nu iPhone 6 Plus 16 GB för 5990 kr i färgerna silver och rymdgrå.

Kostar i vanliga fall 7379 kr enligt Prisjakt.

PS. Siba erbjuder just nu fri expressfrakt.

Är det någon som nappat på detta? Om man inte gillar den kan man ju sälja den och tjäna minst 500:-, om inte mer (1000:-) med tanke på att den billigast ligger på 7379:- inkl. frakt på Inet (http://bit.ly/1EMOnC4).

Kliar i mina fingrar efter att jag vart missnöjd med Samsung Galaxy S5 tipset jag fick på Sweclockers (2400:- för hela mobilen, olåst via Comviq)

Permalänk
Medlem

Hela elgiganten är ju en bluff! De flesta Tv de har på ''rea'' är tv som endast finns på Elgiganten och electroworld, som i sin tur elgiganten äger.
Dessa exemplar hittar jag.
Philips 55" 3D Smart LED-TV 55PFS7509

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55PFS7509/philips-55-3d-smart-led-tv-55pfs7509

Datorn som länkades på fyndtrådet

Det enda som kanske är något fynd är väl hörlurarna, resten är skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Hela elgiganten är ju en bluff! De flesta Tv de har på ''rea'' är tv som endast finns på Elgiganten och electroworld, som i sin tur elgiganten äger.
Dessa exemplar hittar jag.
Philips 55" 3D Smart LED-TV 55PFS7509

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55PFS7509/philips-55-3d-smart-led-tv-55pfs7509

Datorn som länkades på fyndtrådet

Det enda som kanske är något fynd är väl hörlurarna, resten är skit.

Tänkte nappa på datorn men enligt lite sökande så verkar den ungefär som en intel core i3 och då är priset inte något jätte bra enligt mig själv.

Dock så gillar jag att Elgiganten försöker med sådant här även om det kanske inte är några bra priser för oss som inte bara kollar efter ordet rea. Tycker speciellt företagen som bara säljer online borde haka på. Speciellt många studenter och gamers sitter ju uppe rätt länge och kan nog köpa något spontant om det är rätt pris.

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Är det någon som nappat på detta? Om man inte gillar den kan man ju sälja den och tjäna minst 500:-, om inte mer (1000:-) med tanke på att den billigast ligger på 7379:- inkl. frakt på Inet (http://bit.ly/1EMOnC4).

Kliar i mina fingrar efter att jag vart missnöjd med Samsung Galaxy S5 tipset jag fick på Sweclockers (2400:- för hela mobilen, olåst via Comviq)

Varför var du missnöjd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_x:

prylstaden.se/ säljer 360D - det smarta armbandsuret, bluetooth 3.0 - 1299:- med frakt - 1 338:- (kosta vanligtvis 1 985:-)

http://www.prylstaden.se/mobilklockor/360d-det-smarta-armband...

Är inte en Motorola 360. Nån skum kineskopia! KÖP EJ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiQ3:

Är inte en Motorola 360. Nån skum kineskopia! KÖP EJ!

Och du har erfarenhet som stödjer ditt betyg KÖP EJ! ?

Jag har sett en del reviews på dessa udda kinaklockor och faktum är att många av dom verkar vara helt ok både till byggkvalitet och funktion (sett till priset då självklart)
Så jag hade nog snarare sagt att folk skall undersöka kvalitet och påpeka att det som du säger inte är ete moto 360 snarare än säga att den skall undvikas som pesten.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiQ3:

Är inte en Motorola 360. Nån skum kineskopia! KÖP EJ!

Blev riktigt sugen när det stod Motorola 360 men insåg snabbt att det var en kinesisk kopia. Ta bort den här, kan lura någon stackare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Blev riktigt sugen när det stod Motorola 360 men insåg snabbt att det var en kinesisk kopia. Ta bort den här, kan lura någon stackare.

Var står det motorola?
Verkar bara vara jag som inte ser det o.0

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Var står det motorola?
Verkar bara vara jag som inte ser det o.0

I titel-raden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

I titel-raden...

.... Det var ju dumt XD
Brukar aldrig läsa dom av någon anledning.
Jag läste inlägget och kollade länken som inte nämner något om motorola.

My bad.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Och du har erfarenhet som stödjer ditt betyg KÖP EJ! ?

Jag har sett en del reviews på dessa udda kinaklockor och faktum är att många av dom verkar vara helt ok både till byggkvalitet och funktion (sett till priset då självklart)
Så jag hade nog snarare sagt att folk skall undersöka kvalitet och påpeka att det som du säger inte är ete moto 360 snarare än säga att den skall undvikas som pesten.

Ja men då är det inte fynd längre så jag håller med "KÖP EJ"

http://www.ebay.com/itm/New-Bluetooth-Smart-Watch-Bracelet-Wr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kacper:

Ja men då är det inte fynd längre så jag håller med "KÖP EJ"

http://www.ebay.com/itm/New-Bluetooth-Smart-Watch-Bracelet-Wr...

Det kan jag instämma i då.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt