Permalänk
Medlem

funderar dessa ihopa ?

Hej

jag har ett Asus Z87I-Pro moderkort länk nedan.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2020906

Den har inga pci platser alls så jag undrar ifall det går att använda

ASUS PCE-AC68 AC1900 Wireless Adapter länk nedan.

https://www.komplett.se/asus-pce-ac68-ac1900-wireless-adapter...

går det att köra detta kortet i grafikorts platsens ingång ?

tack

Jag vet att moderkortet har inbyggt wifi men tycker ej att det alltid fungerar så bra.

Permalänk

hej,

av ren nyfikenhet... vad har du för router och internet hemma?
behöver ju inte vara moderkortets internet som är boven.

dålig router + hög hastighet + många användare = dålig wifi

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

100mbit lina bredbandsbolaget
router har jag en asus n66u
jag har kopplat på 2 st antenner från routern där jag har kopplat wifin tycker det har varit ganska ok men vill ha bättre prestanda endån

Permalänk
Medlem

Ja dom kan nog "fundera" ihop lol

Varför ac nätverkskort om din router ej klarar ac standarden ??

Finns bra trådlösa USB adapters med

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Uppdatera alla Drivrutiner och installera alla nödvändig program som hör till MB innan du köper nytt Trådlöst,... kan vara så att du missat en uppdatering.

Du kan köra med det trådlösa PCIe-x4 kortet i din PCIe-x16 slot, att den är 16 betyder enkelt sagt att det finns stift för alla storlekar av PCIe =D alltså kompatibelt med x4, x8 och x16 =D

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av emmisapp:

Hej

jag har ett Asus Z87I-Pro moderkort länk nedan.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2020906

Den har inga pci platser alls så jag undrar ifall det går att använda

ASUS PCE-AC68 AC1900 Wireless Adapter länk nedan.

https://www.komplett.se/asus-pce-ac68-ac1900-wireless-adapter...

går det att köra detta kortet i grafikorts platsens ingång ?

tack

Jag vet att moderkortet har inbyggt wifi men tycker ej att det alltid fungerar så bra.

Det bästa är så klart att dra en kabel, men visst borde det fungera om du kan klara dig utan ett diskret grafikkort.
ASUS PCE-AC68 AC1900 tar då upp den enda PCI Express porten som finns på moderkortet.

Permalänk
Skrivet av emmisapp:

100mbit lina bredbandsbolaget
router har jag en asus n66u
jag har kopplat på 2 st antenner från routern där jag har kopplat wifin tycker det har varit ganska ok men vill ha bättre prestanda endån

hej,

förstår inte riktigt, din router kommer med 3 antenner, varför har du bara 2 i kopplade?

- Vad får du för restultat på bredbandskollen?
- Har du uppdaterat routrern till senaste firmware?
- Har du uppdaterat bios på modernkortet till senaste firmware?
- Har du mycket betong väggar? hur långt är det mellan datorn och routern?

anledningen till varför jag undrar är ju för att din router endast kan skicka X speed till din dator via band Y trådlöst, så det beror på vilken hastighet och signal den skickar och vad din dator tar emot också.

ditt modernkort och router stödjer båda:
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n
Supports dual band frequency 2.4/5 GHz

jag tror inte det är "hårdvaru fel" utan mer pill med mjukvara och firmware...

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

jag har uppdaterat alla drivrutiner samt bios även om jag inte tror att det är biosen.
jag kör den med 5ghz

alltså den wifi mottagaren jag fick till moderkort är ganska kass så istället för att använda den då tog jag 2 st antenner från routern och skruvade in dom på moderkortets wifi uttag det var så jag provade och tyckte det fungerade bättre men fortfrande inte bra nog.
och varför jag väljer en ac när inte routern stöder det jo ifall man byter router senare i framtiden då har man ac.
men hur som helst så fick jag svaret på min fråga att dom är kompatibla med varandra det tackar man för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emmisapp:

alltså den wifi mottagaren jag fick till moderkort är ganska kass så istället för att använda den då tog jag 2 st antenner från routern och skruvade in dom på moderkortets wifi uttag

? Så du kör routern utan antenner?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

nej jag kör routern med 1 antenn och datorn med 2 antenner
det fungerade bättre såhär än när jag körde med 3 antenner på routern och datorn hade den medfäljande wifi fyrkanten

Permalänk
Medlem
Skrivet av emmisapp:

nej jag kör routern med 1 antenn och datorn med 2 antenner
det fungerade bättre såhär än när jag körde med 3 antenner på routern och datorn hade den medfäljande wifi fyrkanten

Att ta bort 2 av antennerna på routern för att sätta dessa på moderkortet försämrar ju mottagning på router istället. Det bästa måste väl ändå vara att skaffa en annan (bättre) antenn att sätta på moderkortet och låta routerns 3 antenner sitta kvar. --> http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

Permalänk
Skrivet av emmisapp:

nej jag kör routern med 1 antenn och datorn med 2 antenner
det fungerade bättre såhär än när jag körde med 3 antenner på routern och datorn hade den medfäljande wifi fyrkanten

hur långt ifrån står routern från datorn, väggar emellan?
har du testat olika kanaler på routern? vet du om grannarnas wifi stör ditt.

köp större antenner, flytta router/dator så inte väggar/tak inverkar så mycket på wifi-signalen
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

på 5ghz är mottagningen sämre om du har väggar emellan,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

mellan routern och datorn e det ca 4-5 meter med en vägg imellan. Det är därför jag är intresserad av att köpa detta wifikortet så jag kan ha 3 antenner på routern samt 3 antenner i datorn.

Permalänk
Skrivet av emmisapp:

mellan routern och datorn e det ca 4-5 meter med en vägg imellan. Det är därför jag är intresserad av att köpa detta wifikortet så jag kan ha 3 antenner på routern samt 3 antenner i datorn.

om du är bered lägga ut 700kr på att testa. om det är betong/bärande vägg så finns mycket av ditt problem där, 5Ghz blir snabbt dåligt då det ska gå igenom material, hastigheten har du nästan bara när du står bredvid routern.

det ska fungera sätta in ett pci x1 kort i x16.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644