Webhallen - bonusnivåer

Permalänk
Medlem

Noterade precis att jag åkt ner från Gold till Bronze av oklar anedning (Fast över 100k köpsumma) efter uppdateringen av "konto" sidan som verkar ha gjorts.

Blir fosterställning i natt för att sörja den förlorade ranken. Någon mer som också blivit brutalt nedpetat nyligen?

Permalänk

Har också sett att konto sidan har uppdaterats. Det ser fräscht ut men ni måste ha fler färger på tårtan. Jag har ganska svårt att urskilja vissa färger som är snarlika. Det kanske är bara jag som tycker det eller så köper jag från så många olika kategorier

Permalänk
Medlem

Total köpsumma:
636 309 kr

Enligt personalen - en bit in på topp 10 kunder totalt. Synd nog är att det inte är så mkt skillnad på att vara vanlig Vit-vip som Svart-vip.

Alltsomoftast är t.o.m. rabatterna, som ska vara individuella för varje nivå, inte alls unika för medlemmar utan det är ofta samma rabatterade pris om man loggar ut.

Sen att man bara kan skippa kölapp för platserna 1-3 (förutom på Sveavägen) är också lite tråkigt när man ändå har handlat ganska mycket där genom åren, särskilt eftersom det nästan aldrig står någon vid kassa 1-3. Brukar iofs låtsas om som om jag inte känner till det där med kassa 1-3 och skippa kölapp till alla kassorna. Ingen som har klagat hittills...

Så ptja, är ni vit vip så finns det i princip inget incitament som helst att bli svart medlem, förutom att det kanske underlättar och ger lite mer svängrum i garantiärenden.

Sen så kan man ju skryta om det på Sweclockers också, man får ju inte underskatta det nöjet.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Makarrov:

Noterade precis att jag åkt ner från Gold till Bronze av oklar anedning (Fast över 100k köpsumma) efter uppdateringen av "konto" sidan som verkar ha gjorts.

Blir fosterställning i natt för att sörja den förlorade ranken. Någon mer som också blivit brutalt nedpetat nyligen?

Hej, ingen av ändringarna som vi gjort hittills har påverkat någons ranking.
Däremot har vi börjat separera ut företag från privata användare, det är inte möjligtvis så att du handlat mycket något företag på kontot?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, ingen av ändringarna som vi gjort hittills har påverkat någons ranking.
Däremot har vi börjat separera ut företag från privata användare, det är inte möjligtvis så att du handlat mycket något företag på kontot?

Hej, Jag har endast handlat som privatperson.

Detta verkar dock konstigt nog ha löst sig själv då jag nu är guld igen.

Får väl tacka för hjälpen?

Permalänk

Loggade in nyss, är GULD! Har cirka 2500 i köpsumma. Har ingen aning varför jag blev guld, har varit bronze sedan jag skapade kontot. Men jag är inte den som klagar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ViKtoRr15:

Loggade in nyss, är GULD! Har cirka 2500 i köpsumma. Har ingen aning varför jag blev guld, har varit bronze sedan jag skapade kontot. Men jag är inte den som klagar!

Guld på 2.500.-?

Jag har över 40.000.- och är bara Silver? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKB48:

Guld på 2.500.-?

Jag har över 40.000.- och är bara Silver? :/

Och jag har handlat för 66732 kr och är nu silver igen hoppar mellan guld och silver.

Permalänk
Medlem

Total köpsumma:
10248 kr

bronze

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk

Nivå: White
Medlem sedan: 2005-04-16
Total köpsumma: 185703 kr
XP: 319512
Achievements: Unlocked (38) In Progress (33) Locked (152)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Total köpsumma:
636 309 kr

Enligt personalen - en bit in på topp 10 kunder totalt. Synd nog är att det inte är så mkt skillnad på att vara vanlig Vit-vip som Svart-vip.

Alltsomoftast är t.o.m. rabatterna, som ska vara individuella för varje nivå, inte alls unika för medlemmar utan det är ofta samma rabatterade pris om man loggar ut.

Sen att man bara kan skippa kölapp för platserna 1-3 (förutom på Sveavägen) är också lite tråkigt när man ändå har handlat ganska mycket där genom åren, särskilt eftersom det nästan aldrig står någon vid kassa 1-3. Brukar iofs låtsas om som om jag inte känner till det där med kassa 1-3 och skippa kölapp till alla kassorna. Ingen som har klagat hittills...

Så ptja, är ni vit vip så finns det i princip inget incitament som helst att bli svart medlem, förutom att det kanske underlättar och ger lite mer svängrum i garantiärenden.

Sen så kan man ju skryta om det på Sweclockers också, man får ju inte underskatta det nöjet.

Hur i helvete kommer man upp i 636k på en butik????? Vad köper du där?

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av djnaden:

Hur i helvete kommer man upp i 636k på en butik????? Vad köper du där?

Nu är jag inte han men jag har kommit upp till strax över 500000 sen 2004-10-31. Jag köper det mesta i datorväg från Webhallen då det alltid varit smidigt att svänga förbi butiken på Sveavägen (och på sistone i fruängen). Bygger datorer åt släkt/vänner så då blir det en del. Men visst, när man tittar tillbaka på hur mycket man köpt så inser man att man kanske skulle kunna spara en del. Men är man datornörd så är man .... Intressant att se achievemnts. De har en del roliga. JAg har 54 unlocked och 47 i progress. 727000 XP ....

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av djnaden:

Hur i helvete kommer man upp i 636k på en butik????? Vad köper du där?

727k för tillfället, mest TV, datorprylar (min nuvarande dator, några veckor gammal, gick på 80k) och andra prylar till hemmet.

Tycker inte att det är så farligt, har varit aktiv medlem sedan 2009 (inaktiv från 2007) så du får tänka på att det här är utspritt över 6 år. Det är bara 120k om året, fast iofs har vissa år varit mer intensiva.

Skrivet av 1infiniteloop:

Uppdaterar med deras nya Achievements system

Nivå: Black
Medlem sedan: 2004-01-10
Total köpsumma: 720189 kr
XP: 951601
Antal ordrar: 338 st
Antal produkter: 668 st
Achievements: Unlocked (52), In Progress (37), Locked (131)

Kan vara kul att jämföra eftersom vi har köpt för lika mycket
Medlem sedan: 2007-07-31
Total köpsumma: 727123 kr
XP: 1028093
Antal ordrar: 318 st, antal produkter: 602 st
Achievements: Unlocked (66), In Progress (49), Locked (119)

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

tjobbo
Medlem sedan:
2008-01-11
Total köpsumma:
70998 kr
XP:
111174

Köper typ allt ifrån Webhallen, snabb frakt/bra support! <3

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Det är bara 120k om året

Vissa har det bra

Permalänk
Medlem

Gillar denna mest

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Bra att veta vilken tid man ska lägga in en order

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

efter att ha varit silver i flera år blev jag plötsligt guld fast jag inte har handlat något på webhallen på ett tag. ska väl inte klaga.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av versions:

efter att ha varit silver i flera år blev jag plötsligt guld fast jag inte har handlat något på webhallen på ett tag. ska väl inte klaga.

Vi har ändrat om lite bakom kulisserna. En hel del som tidigare varit bronze eller silver har blivit knuffade upp till guld.

Fler förändringar är på g så att vi kan säkerställa att fler når en högre status och därmed får fler förmåner

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har ändrat om lite bakom kulisserna. En hel del som tidigare varit bronze eller silver har blivit knuffade upp till guld.

Fler förändringar är på g så att vi kan säkerställa att fler når en högre status och därmed får fler förmåner

... och vissa som var Guld har knuffats ner till Bronze
Har varit "Guld" (ibland Silver?) i flera år men har inte handlat hos er på ett tag (över 1år sen) så kanske därför man sjönk ner till Bronze.

Medlem sedan: 2006-11-08
Total köpsumma: 85688 kr
XP: 174307
Nivå: Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har ändrat om lite bakom kulisserna. En hel del som tidigare varit bronze eller silver har blivit knuffade upp till guld.

Fler förändringar är på g så att vi kan säkerställa att fler når en högre status och därmed får fler förmåner

Hur ser övergången guld->White ut? För guld ger mig 0 fördelar som jag i praktiken använder, medans white ger mig vipkö vilket vore väldigt akutellt (80k~ över 3år)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Foyd:

... och vissa som var Guld har knuffats ner till Bronze
Har varit "Guld" (ibland Silver?) i flera år men har inte handlat hos er på ett tag (över 1år sen) så kanske därför man sjönk ner till Bronze.

Medlem sedan: 2006-11-08
Total köpsumma: 85688 kr
XP: 174307
Nivå: Bronze

Jo precis, har man varit inaktiv ett tag så ramlade man ner, eftersom varje nivå har ett begränsat antal medlemmar så prioriterades aktiva medlemmar. Om du däremot skulle slå till på något så ska man snabbt komma ikapp igen så det ska bara vara temporärt sålänge man är inaktiv så att säga.

Skrivet av Wully:

Hur ser övergången guld->White ut? För guld ger mig 0 fördelar som jag i praktiken använder, medans white ger mig vipkö vilket vore väldigt akutellt (80k~ över 3år)

Jag vet inte exakt var skiljelinjen går just nu, systemet tweakas fortfarande löpande här. Men just nu så kommer vi inte att öka antalet white eller black medlemmar den närmsta månaden eller så. Däremot innan jul så har vi tänkt släppa på fler.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Någon mer som har den här?

http://gyazo.com/a60adfb5ef58ec4f161db0948d1454fc

EDIT
Varför vill inte bilden visa sig?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mangorajaa:

Snyggt, nästa blir att skaffa achievementen för att ha hämtat i ALLA våra butiker?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Tid, för klockachievments som inte stämmer...

Skrivet av Mocka:

Jag la just en order, enligt fröken ur kl 13:37, orderbekräftelsen till min mejl säger 13:37, men på min sida på webhallen står det 13:36, känns jävligt surt, och undrar hur det kan bli så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tohottlips:

Jag la just en order, enligt fröken ur kl 13:37, orderbekräftelsen till min mejl säger 13:37, men på min sida på webhallen står det 13:36, känns jävligt surt, och undrar hur det kan bli så?

Givetvis för att du ska lägga en ny order för att hamna på 13:37

Nej men det låter konstigt, hoppas webhallen kan justera det så du får din utmärkelse.

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tohottlips:

Jag la just en order, enligt fröken ur kl 13:37, orderbekräftelsen till min mejl säger 13:37, men på min sida på webhallen står det 13:36, känns jävligt surt, och undrar hur det kan bli så?

Ja det var skumt Ingen aning om varför det blev så och kan säga att jag fick min utmärkelse helt utan att tänka på det, en ren slump mao

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Medlem sedan: 2013-09-01
Total köpsumma: 70145 kr
XP: 109489
Guld sen våras
Plocka precis ut en 980 Ti i infracity:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Carnage Datorlåda: NZXT Noctis 450 Black/Red CPU: Intel i7 6700K 4,7Ghz 1,45 vcore RAM: Kongston HyperX Predator 3000Mhz CL15 Moderkort: Asus ROG Hero VIII Z170 GPU: EVGA 980Ti ACX 2.0+ SC+ 1450 core [B] SSD: Samsung 850 Pro 512 GB PSU: Seasonic 760XP2 Platinum

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Snyggt, nästa blir att skaffa achievementen för att ha hämtat i ALLA våra butiker?

Kommer jag bli den första som uppnår det?
Om man bortser från er VD då...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mangorajaa:

Kommer jag bli den första som uppnår det?
Om man bortser från er VD då...

Njae tror att den enda personen som har det hittills är en av våra IT-tekniker som installerar all teknik i butikerna.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch