Cities: Skylines säljer kvarts miljon exemplar på ett dygn

Permalänk
Skrivet av renderlessPi:

Kan man få en Sweclockers rabbat kanske?

Jag tycker att spelet är riktigt grymt, inte bara spelet utan attytjden runt spelet också, det känns verkligen som ett spel gjort av spelare för spelare, med rimlig pris och självklara funktioner. Enda som jag saknar är katastrofer och day and night cycle men modstödet lägger förmodligen in det. Men bäst av allt, inget allitd online DRM BS. Tycker att det är lite roligt att de flesta ser det som en Simcity klon samtidigt som de medger att det är mycket bättre än Simcity.

Hehe, nja

Trevligt att du uppskattar hur vi skött projektet. Colossal Order är riktigt stora fans av genren, vilket vi på PDX också är, så det var givet att vi eventuellt skulle släppa en city builder. Själv har jag aldrig jobbat på ett roligare spel!

Katastrofer och day/night finns båda på vår radar. Så om inga modders fixar det kan du nog förvänta dig att vi eventuellt ger oss in på't.

Skrivet av Ixos:

Fixar ni bara pathfinding/trafik:

http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/709654019557008999/19...

Samt ser till så man har samma frihet att bygga vägar / motorvägspåfarter som i Cities in Motion 2 ( inkl tunnlar ):

http://i.imgur.com/7SnyRLv.jpg

Så har ni ett riktigt top-klass spel!!!

( Samt mer vägar än enkelriktad 2 fil och 6 fil också, bör finnas något emellan dem ).

Pathfinding är definitivt ett område vi vill snygga till saker på framöver. Dock är det inte högsta prio i dagsläget.

Merging roads, som jag antar att du syftar på, är på vår to-do lista.

Tunnlar kommer som en gratisuppdatering, tillsammans med europeiska wall-to-wall byggnader, som vår första content patch.

Skrivet av Kilroy:

Jag köpte Sim City förra veckan eftersom jag hade tråkigt och 150 spänn inklusiva alla expansioner kändes rimligt.
Men herregud, varför har man så extremt litet utrymme att bygga på???
Det är så många småsaker som är dåligt och det var inte alls särskilt kul. Jag kände inte att jag kunde planera och bygga som jag ville alls, mest pga just utrymmesbristen.

Hur stort område kan man bygga på i det här?

36km2 vanilla, 100km2 om du vågar köra mods och låsa upp hela kartan.

Eller, om du vill visualisera det, så är Simcity 2013 ungefär 2x2 km.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Jag köpte Sim City förra veckan eftersom jag hade tråkigt och 150 spänn inklusiva alla expansioner kändes rimligt.
Men herregud, varför har man så extremt litet utrymme att bygga på???
Det är så många småsaker som är dåligt och det var inte alls särskilt kul. Jag kände inte att jag kunde planera och bygga som jag ville alls, mest pga just utrymmesbristen.

Hur stort område kan man bygga på i det här?

Du börjar med en liten ruta (7x7 km tror jag) men kan sedan köpa flera allt eftersom din stad växer. Omoddat kan du ha 9st rutor, med mods 25 (Så extremt mycket mer yta än Sim City)

Visa signatur

CPU: i5 4670k, GPU: Gigabyte GTX 970 G1, Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair 8GB 1600Mhz, SSD1: Samsung 850 EVO 500 GB SSD2: Kingston SSDNow V300 120GB, HDD: 1TB WD 7200RPM, 750GB WD 5400RPM, PSU: XFX Black Edition 850W, Chassi: Fractal Design Define R4, CPU Kylare: Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag köpte Sim City förra veckan eftersom jag hade tråkigt och 150 spänn inklusiva alla expansioner kändes rimligt.
Men herregud, varför har man så extremt litet utrymme att bygga på???
Det är så många småsaker som är dåligt och det var inte alls särskilt kul. Jag kände inte att jag kunde planera och bygga som jag ville alls, mest pga just utrymmesbristen.

Hur stort område kan man bygga på i det här?

Köpte också och spelade tutorial. Är alla banor så små?. Orkade inte spela vidare efter jag såg det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Det är dom värda!

(Bara jag som inte kan ta new game eller load game på linux??)

Ja, bara du och en annan i Cities: Skylines tråden. Märkligt att du inte kan spela på Linux, jag har installerat detta spel på min bärbara dator som kör Ubuntu 14.04

Testade inte mer, men jag kan iallafall välja att starta nytt spel

Skrivet av Kilroy:

Jag köpte Sim City förra veckan eftersom jag hade tråkigt och 150 spänn inklusiva alla expansioner kändes rimligt.
Men herregud, varför har man så extremt litet utrymme att bygga på???
Det är så många småsaker som är dåligt och det var inte alls särskilt kul. Jag kände inte att jag kunde planera och bygga som jag ville alls, mest pga just utrymmesbristen.

Hur stort område kan man bygga på i det här?

Utan modd så upp till 9 st SimCity gränser, med modd upp till 25st tror jag det var

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tack för svar.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Köpte också och spelade tutorial. Är alla banor så små?. Orkade inte spela vidare efter jag såg det.

Japp, det är verkligen pyttelitet.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Skrivet av TotalyMoo:

Merging roads, som jag antar att du syftar på, är på vår to-do lista.

Det samt snyggare påfarter på motorvägar. Det känns total-fel att en påfart automatiskt böjer sig rakt in mot en motorväg istället för att böjas så den går parallelt mot slutet om du förstår vad jag menar.

Ge istället frihet åt spelare att designa vägarna som de vill och straffa de som har en 90graders påfart in på en motorväg med långa kötider då inga bilar vågar sig ut på motorvägen om det inte finns startsträcka att komma upp i hastighet på

Skrivet av Schnurben:

Du börjar med en liten ruta (7x7 km tror jag) men kan sedan köpa flera allt eftersom din stad växer. Omoddat kan du ha 9st rutor, med mods 25 (Så extremt mycket mer yta än Sim City)

Nja, rutorna i spelet är samma storlek som Sim City så 2x2km. Vilket betyder att du kan ha 9x storleken mot Sim City ( men det känns som mer eftersom du själv får välja åt vilket håll du vill expandera ), eller 25 gånger mer med mod. Det är iaf fullt tillräckligt med plats eftersom de största husen känns lite mindre.

Permalänk
Medlem

Undra om EA kan ge mig en refund. För det spelet som egentligen skulle vara Sim city har tydligen släppts?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Helt missat detta, men nu blev det köp på steam Hoppas lillgrabben vill sova tidigt ikväll så pappa får spela

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk
Medlem

Nån skrev en fråga tidigare om hur mycket det tar på disk, drygt 3gb är det för mig.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Jag köpte Sim City förra veckan eftersom jag hade tråkigt och 150 spänn inklusiva alla expansioner kändes rimligt.
Men herregud, varför har man så extremt litet utrymme att bygga på???
Det är så många småsaker som är dåligt och det var inte alls särskilt kul. Jag kände inte att jag kunde planera och bygga som jag ville alls, mest pga just utrymmesbristen.

Hur stort område kan man bygga på i det här?

9x större än Simcity 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag köpte Sim City förra veckan eftersom jag hade tråkigt och 150 spänn inklusiva alla expansioner kändes rimligt.
Men herregud, varför har man så extremt litet utrymme att bygga på???
Det är så många småsaker som är dåligt och det var inte alls särskilt kul. Jag kände inte att jag kunde planera och bygga som jag ville alls, mest pga just utrymmesbristen.

Hur stort område kan man bygga på i det här?

Tänk dig det som finns i Simcity. Sen tar du och multiplicerar det med 25 så får du fram svaret!
Utan mods kan du ha ett område 9gånger så stort som det du har i Simcity (Ungefär) och med mods som installeras via ett klick i Steam, kan du ha upp till 25gånger storleken!

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Medlem

Mycket bra spel

Permalänk
Medlem

Finns för 179kr på elgiganten.se
229kr för Deluxe Edition

Edit: Gäller digital download.

Permalänk
Medlem

Skitbra spel

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Detta är väldigt välförtjänt hatten av till Colossal Order och Paradox som satt ihop ett riktigt fint spel.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

när man hittar ett spel man vill ha och ser att det finns till linux

kööööp

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja, bara du och en annan i Cities: Skylines tråden. Märkligt att du inte kan spela på Linux, jag har installerat detta spel på min bärbara dator som kör Ubuntu 14.04
http://i.imgur.com/SsxjiIz.png

Testade inte mer, men jag kan iallafall välja att starta nytt spel

Paradox nämnde problemet på reddit /r/citiesskylines. För att fixa det temporaärt på linux/mac kan man stänga av steam overlay i spelet. (Går att göra per spel nu)

Permalänk
Medlem

Älskar spelet, perfekt bas likt CK2 och EU2 så kommer bara att bli bättre med tiden!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheZoq2:

Paradox nämnde problemet på reddit /r/citiesskylines. För att fixa det temporaärt på linux/mac kan man stänga av steam overlay i spelet. (Går att göra per spel nu)

Ok, jag hade dock inget avstängt, fungerade. Dock så var själva spelupplevelsen inte rolig alls på ett 1:a generation Intel HD Grafik

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Som sim city - Fast fungerande

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

haha hitta i går att någon hade gjort luleå som karta är från boden men ändå kul måste nog göra en boden karta

Permalänk
Medlem

Suck it, EA!

Happy Mac:are här

Also, de verkar rätt balla (och snygga, hihi)

Skrivet av Kilroy:

Jag köpte Sim City förra veckan eftersom jag hade tråkigt och 150 spänn inklusiva alla expansioner kändes rimligt.
Men herregud, varför har man så extremt litet utrymme att bygga på???
Det är så många småsaker som är dåligt och det var inte alls särskilt kul. Jag kände inte att jag kunde planera och bygga som jag ville alls, mest pga just utrymmesbristen.

Hur stort område kan man bygga på i det här?

Skrivet av jOnÄTÄn:

Köpte också och spelade tutorial. Är alla banor så små?. Orkade inte spela vidare efter jag såg det.

Varför köper ni SimCity fail NU?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Suck it, EA!

Happy Mac:are här

Also, de verkar rätt balla (och snygga, hihi)

Varför köper ni SimCity fail NU?

Är inte så insatt i den här typen av spel men såg ett erbjudande som var bra och jag gillade de gamla ( det till supernintendo) så jag slog till men hade jag läst om det i förväg kanske jag inte hade köpt det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ok, jag hade dock inget avstängt, fungerade. Dock så var själva spelupplevelsen inte rolig alls på ett 1:a generation Intel HD Grafik

Säger väl lite sig själv att spelet inte kommer att fungera tillfredsställande med den grafikkretsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

motherfucker…

Skrattade högt, hahaha

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av hot_key:

Har de funderat kring korruption osv? Tänker även på övrig brottslighet och olydnad .. Någon som vet ifall befolkningen drabbas av sjukdomar etc? Hur avancerat är detta egentligen? ^^

Just nu så är detta inte så avancerat. Vilket är synd. :/

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 Blackout | MB: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | CPU: AMD Ryzen 7 5800X | RAM: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB/3600MHz/DDR4/CL16 | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB STRIX GAMING | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Seagate BarraCuda 2TB 7200rpm 64MB | PSU: Corsair RM750X V2 750W | CPU Cooler: Fractal Design Celsius S24 240mm | |O/S: Windows 10 Pro 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Om någon undrar så är TotalyMoo här i tråden comunity manager (och gör ett sjuhelvetes bra jobb) hos Paradox och har jobbat hårt med Cities: Skylines, väldigt insatt i allt om spelet.
Ni hittar han frekvent på Paradox Cities: Skylines forum där han hjälper oss med allt möjligt som har med spelet att göra (och lite till )
http://forum.paradoxplaza.com/forum/forumdisplay.php?859-Citi...

Tack Colossal Order och Paradox för ett väldigt bra spel.
Allt är givetvis inte helt 100% än men det jobbas vidare på patchar och tillägg och mod-folket har redan lagt upp sjukt mycket på Steam Workshop, totalt över 4000 moddar redan, objekt, vägar, parker, hus, kartor och mer.

Permalänk
Avstängd

Nej detta är INTE Sim City 5... men inte långt ifrån. Förhoppningsvis så kan man patcha in det som saknas i spelet?

Många saker man kan störa sig på... t.ex. hur många skolor/sophögar och dylika "services" ska det behövas för en stad med 10K invånare? Känns ju inte så logiskt...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Detta kan vara det bästa Stadsbyggar simulatorn någonsin alla kategorier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narta:

Finns för 179kr på elgiganten.se
229kr för Deluxe Edition

Edit: Gäller digital download.

Känns som ett givet köp. Spelade massvis med Sim City 2000

Btw finns det ens box version av detta spelet ?