Permalänk

PNG bild

Hej!! i natten

Jag har en dum fråga. Jag har en PNG bild på hårddisken. Hur gör jag för att få in bilden här i forumet??

Rille

Permalänk
Medlem

Ladda upp bilden på nån image hosting site. Som t.ex http://imgur.com/ Och sen posta länken i tråden i en (IMG) box ruta.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Ladda upp bilden på nån image hosting site. Som t.ex http://imgur.com/ Och sen posta länken i tråden i en (IMG) box ruta.

Tack ska kolla på det. Men nu kallar kudden

Permalänk

[ IMG ] *URL* [ / IMG ]
utan mellanslag

Permalänk
Medlem

Du måste kopiera bildlänksadressen annars funkar det inte.
Om inte sidan du laddar upp på stödjer .PNG ( som t.ex ladda-upp.se ) så kan du öppna bilden i paint > spara som, och ändra filformat till .JPG istället

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk

Tack för hjälpen, jag lyckades! haha

Rille

Permalänk
Hedersmedlem

Det kan tilläggas att exempelvis Imgur som tidigare länkades "hjälper till" genom att presentera kopierbar BB-kod (som det uppmärkningssystem SweClockers använder sig av heter) direkt efter att en bild laddats upp.

Skrivet av Whaleboobs:

Forumet har en någorlunda gömd tagg som heter [noparse] som man kan använda för att skriva BB-kod utan att den tolkas, vilket gör att man kan skriva saker som:
   [img]URL[/img]

(Kan skvallra om att BB-kodhanteringen kommer att göras tydligare i SweClockers 6.0 som lanseras… när den är klar .)

Skrivet av imjohannes5670:

Du måste kopiera bildlänksadressen annars funkar det inte.
Om inte sidan du laddar upp på stödjer .PNG ( som t.ex ladda-upp.se ) så kan du öppna bilden i paint > spara som, och ändra filformat till .JPG istället

Personligen skulle jag nog snarare rekommendera att skippa en sådan uppladdningssida än att sänka kvalitén bara för att uppladdningssidan har en teknisk begränsning .

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av phz:

Det kan tilläggas att exempelvis Imgur som tidigare länkades "hjälper till" genom att presentera kopierbar BB-kod (som det uppmärkningssystem SweClockers använder sig av heter) direkt efter att en bild laddats upp.

Forumet har en någorlunda gömd tagg som heter [noparse] som man kan använda för att skriva BB-kod utan att den tolkas, vilket gör att man kan skriva saker som:
   [img]URL[/img]

(Kan skvallra om att BB-kodhanteringen kommer att göras tydligare i SweClockers 6.0 som lanseras… när den är klar .)

Personligen skulle jag nog snarare rekommendera att skippa en sådan uppladdningssida än att sänka kvalitén bara för att uppladdningssidan har en teknisk begränsning

okey tackar