Apple Watch batteritid räknas i timmar

Permalänk
Melding Plague

Apple Watch batteritid räknas i timmar

Batteriet i Apple Watch sägs räcka för hela dagen, men flitigt användande tar ut sin rätt och kan tömma den smarta klockan på bara några enstaka timmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Inte bra!

Permalänk
Medlem

*** raderat ***

100k mina vänner... 100k.

Meme § 1.6
Visa signatur

PC: Intel i7 3930K16 GB RAMGTX 980 SLI1 TB SSD
Ljud: Audeze LCD-3 FazorShure SE846EONE MKII MUSES (AMP + DAC)
Bild: Samsung 43" 4K SUHD HDR 12-bit (till Dator/PS4 Pro)
Bärbart: Apple iPad Pro 12,9"Apple MacBook 12"Oppo HA-2

Permalänk
Medlem

Fail som väntat.
Ska det verkligen vara SÅ svårt att göra någon nuförtiden som är batterivänligt och funktionellt?

Fine, jag fattar, saker suger batteri. Men gör en något avskalad med batteri i fokus med kanske?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Min Seiko Divers Automat tuffar fortfarande på, UTAN batteri

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Fail som väntat.
Ska det verkligen vara SÅ svårt att göra någon nuförtiden som är batterivänligt och funktionellt?

Fine, jag fattar, saker suger batteri. Men gör en något avskalad med batteri i fokus med kanske?

Hört talas om Pebble?

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Smarta klockor känns fortfarande som en produkt som är i ett väldigt tidigt stadium. Innan jag skulle få för mig att köpa en så måste den ha mycket bättre batteritid idag. Jag vill också kunna använda den fritt från en mobi i vissa sammanhang. Typ lägga in en mindre spotify spellista och kunna använda run keeper så att man kan jogga och lyssna på musik med bara klockan utan att behöva ha med mobilen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Wut? Detta är ju ingen klocka, det är en pytteliten surfplatta. Det är ingen telefon heller eftersom det inte går att ringa med den. Och 100k för detta?????

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Låter toppen... Aja, smarta klockor kommer aldrig vara min sak. Gillar solcells funktionen jag har på min digitala.
Kommer säkert en modell med detta.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Herregud 2,5H att ladda till 100%, det är ungefär vad det tar att ladda en smartphones 3000+ mAH batteri.

Apple gör inte mycket rätt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Först telefoner som knappt håller en dag, och nu klockor.... det går åt fel håll detta!
Har för övrigt inte använt klocka på armen på 20 år, känns inte läge att börja nu heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Herregud 2,5H att ladda till 100%, det är ungefär vad det tar att ladda en smartphones 3000+ mAH batteri.

Apple gör inte mycket rätt.

Litiumbatteriers laddningshastighet begränsas till stor del av deras kapacitet, de brukar klassificeras i ett "C" värde, där de överlever att laddas med ca 3-4C, 1C går bra men runt 0.5C är rekommenderat för bästa livslängd, där C är deras kapacitet i Ah. Detta gör att du laddar dem fullt på mellan 20min och 2 timmar beroende på hur mycket du vill slita på dem. Det är därför du kan ladda din enbil och din mobil på ungefär samma tid, trots att bilens batteri är 1000-tals gånger större.

Sen i en så begränsad sak som en liten klocka är förlusterna en ganska stor del av värmeutvecklingen som måste ledas bort, så 2.5 timme känns faktiskt rimligt.

Permalänk
Avstängd

Inget o höja på ögonbrynen för tycker jag.

Är väl rätt så otroligt ändå egentligen att man kan klämma in så mycket skit i en liten klocka och få batteriet att räcka nästan en dag?

Tycker faktiskt det är ganska otroligt ändå att batteriet i en vanlig klocka räcker runt 3 år.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer väl inte påverka försäljningen ett dugg. Folk kommer köpa det ändå. Bara för att det är Apple. Tråkigt...

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Vem använder klockan för musikuppspelning? Man använde väl mobilen..? kanske styr låtar genom klockan. Det lär ju inte dra någon ström direkt..?

Permalänk
Medlem

Vad är det för snack om "durr 100k"? Ni orkade väl läsa nyhetsartikeln ang Apple watch tillräckligt långt att ni registrerade att det finns 4000-kronors modeller också?

Det sagt känns det fortfarande som om det var två ytterst tveksamma produkter som lanserades igår. Men så tyckte man även om iPad när den kom, så vi får väl testa lite och se;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Om bara batteritiden skalade med priset..

Skrivet av Teddis:

Vad är det för snack om "durr 100k"? Ni orkade väl läsa nyhetsartikeln ang Apple watch tillräckligt långt att ni registrerade att det finns 4000-kronors modeller också?

Det sagt känns det fortfarande som om det var två ytterst tveksamma produkter som lanserades igår. Men så tyckte man även om iPad när den kom, så vi får väl testa lite och se;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Intel i7 3930K16 GB RAMGTX 980 SLI1 TB SSD
Ljud: Audeze LCD-3 FazorShure SE846EONE MKII MUSES (AMP + DAC)
Bild: Samsung 43" 4K SUHD HDR 12-bit (till Dator/PS4 Pro)
Bärbart: Apple iPad Pro 12,9"Apple MacBook 12"Oppo HA-2

Permalänk

skulle tro på 800 laddningar 1,5 laddningar per dag =600 dagar av effektivt batteri. så innan 2 år har du antagligen skadat batteriet som redan från sitt bästa är otroligt lågt. kasta pengar i sjön två ånger om. först för klockan sedan för byta av batteri.

Permalänk
Medlem

För att en sådan här pryl ens ska komma att bli aktuell för min del så krävs en månads batteritid vid 'VANLIG' användning som minimum.

Personligen orkar jag inte med att ha mer laddningsbar utrustning, jobbigt nog som det är idag.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

För att en sådan här pryl ens ska komma att bli aktuell för min del så krävs en månads batteritid vid 'VANLIG' användning som minimum.

Personligen orkar jag inte med att ha mer laddningsbar utrustning, jobbigt nog som det är idag.

Är ju soft om det går att ladda trådlöst o bara lägga luren/klockan på sängbordet så är de fulladdade på morgonen.

Fast Apple kör la inte med trådlös laddning på samma sätt/skala som Samsung?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotcpu6:

Först telefoner som knappt håller en dag, och nu klockor.... det går åt fel håll detta!
Har för övrigt inte använt klocka på armen på 20 år, känns inte läge att börja nu heller...

Nää precis, kommer aldrig att ens komma på tanken med en smartwatch, kanske om 10 år. Jag la min Tag Heuer på hyllan för nästan 15 år sedan. Ett sportband däremot kan jag väl tänka mig ha på när jag sportar/tränar, eller nått.

Permalänk
Skäggig legend

Jag gillar att batteriet är _SKIT_ - de måste inse att vidareutveckla denna till nästa enhet. Hur är det med batterier idag, slits de lika jäkla som förr i tiden? De måste ju hur som haver ha något typ av service avtal för dessa jäklar. Köpa en ny klocka för att batteriet inte klarar av att laddas mer efter säg 2-3 år är galet. (om de nu slits så snabbt)

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Nice, förstår inte folks problem! Har man inte råd att köpa guld varianten behöver man väl inte klaga för det? Gnäller ni för att Rolex har klockar för 200 tusen också?

Varför ska du ha mer än 18 timmars användning? Bara ladda som precis annat varje kväll.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Kommer väl inte påverka försäljningen ett dugg. Folk kommer köpa det ändå. Bara för att det är Apple. Tråkigt...

Och vart vill du komma med det, att Apples kunder är mindre vadå?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Elcentralen:

skulle tro på 800 laddningar 1,5 laddningar per dag =600 dagar av effektivt batteri. så innan 2 år har du antagligen skadat batteriet som redan från sitt bästa är otroligt lågt. kasta pengar i sjön två ånger om. först för klockan sedan för byta av batteri.

Du menar att en Apple-anhängare ens skulle fundera på att ha samma pryl i två år..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Det jag reagerade på i artikeln var:

Citat:

Att det kommer att dyka upp armband med extra batteri är förmodligen ingen vild gissning.

Det verkar ju inte finnas några anslutningar där armbanden fäster i klockan... så är det tänkt att man ska dra fram någon sorts laddare ur armbandet då? Guldklockans armband är ju fästa i öglor, där går det ju garanterat inte att ansluta någon ström.

Hur går tankegången? Eller är det bara vilda spekulationer?

Skrivet av Teddis:

Vad är det för snack om "durr 100k"? Ni orkade väl läsa nyhetsartikeln ang Apple watch tillräckligt långt att ni registrerade att det finns 4000-kronors modeller också?

Det sagt känns det fortfarande som om det var två ytterst tveksamma produkter som lanserades igår. Men så tyckte man även om iPad när den kom, så vi får väl testa lite och se;)

Skickades från m.sweclockers.com

Folk fattar inte att guld kostar över 300 kr per gram, och dessutom är jävligt tungt, man man fylla myntfickan i jeansen med 20k i guldhalsband/-armband utan problem.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Jisses.. en av anledningarna att ha en riktig klocka är att tidkoll inte kräver (upptagna) händer.
Kategori: snart daterad.. sak. 0 av 10 på det mesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Du menar att en Apple-anhängare ens skulle fundera på att ha samma pryl i två år..?

Okunnigt uttalande.

Permalänk
Medlem

Inte förvånad att apple watch skulle vara 100% fail.

Permalänk
Medlem

Trist med så dålig batteritid.