vilken blir eran nästa mobil?

Permalänk

iPhone 6 sen iPhone 7 sen iphone 8 sen fortsätter det så tills jag eller Apple dör.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

nexus 6 om inte htcs nyaste eller s6an är bättre

Galaxy Note 4 är redan bättre i i stort sett alla tester.
Har precis köpt en s5 och väntar till hösten med att köpa s6...när den ligger runt 4500 kr i pris

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Ersättaren till lumia 1020 är det man väntar på

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

iOS 8 har då inte förstört min 4S, den funkar alldeles utmärkt.

Jag har inte använt custom roms på android på några år, men det var alltid strul med dem även om de mycket riktigt var snabbare.
Men det kanske blivit bättre?

Ontopic, om nästa iphone övertygar blir det en sån, annars behåller jag min 5S ett år till.

iOS8 på en bekants 4s har gjort den oanvändbar, läst flera som haft värdelös batteritid m.m. efter "uppdatering".
Bara googla så ser man massvis, ingen nyhet dock utan var samma med ios7 i många fall.

Aldrig haft problem med custom roms, men om man inte vet vad man gör så kan det bli problem såklart.

Permalänk

Google Nexus 5 eller 6

Visa signatur

MSI B450 Tomahawk Max
RTX 4070 DUAL OC
Ryzen 7 5800X3D
Corsair 32GB @ 3600MHz
NZXT H510

Permalänk
Medlem

Min s4 med GPE 5.0.1 googy kernel(var sjukt nöjd, minst 20 timmar batteritid med mycket screentime) har gett sig efter två år i tjänst, väntar nu till mars-april för att se vad som visar sig. Ska samsung köra något skit som försvårar customROMs bojkottar jag det, lutar mest till HTC M9 eller z4.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

iOS8 på en bekants 4s har gjort den oanvändbar, läst flera som haft värdelös batteritid m.m. efter "uppdatering".
Bara googla så ser man massvis, ingen nyhet dock utan var samma med ios7 i många fall.

Aldrig haft problem med custom roms, men om man inte vet vad man gör så kan det bli problem såklart.

Då kanske de skulle testa att återställa dem.

Custom roms (med senare version än officiella) hade alltid problem med kameran, wifi eller något annat när jag testade.
Det handlade ju i regel om att det inte fanns drivrutiner till sakerna, men tillverkarna kanske skärpt sig på den fronten?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Json_81:

Då kanske de skulle testa att återställa dem.

Custom roms (med senare version än officiella) hade alltid problem med kameran, wifi eller något annat när jag testade.
Det handlade ju i regel om att det inte fanns drivrutiner till sakerna, men tillverkarna kanske skärpt sig på den fronten?

Beror vilken tillverkares telefon man använder. Samsung har väl varit erkänt dåliga med custom roms pga dåligt källstöd. Men ofta får man kompromissa speciellt med kameran när man drar in en custom ROM. Man brukar förlora ett par funktioner eller typ allt om det vill sig illa.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av glennborg:

Bor i Kanada så finns inte att beställa här borta, annars skulle jag nog beställt en bara för att testa.

Visa signatur

Dagens ordspråk:
Den som väntar på något gått väntar alltid för länge.

Permalänk
Konsolgrävare

Många som är intresserade av Windows mobiler. Tycker jag var lite otippat får kolla in dom lite

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig också till skaran som är intresserad av en Windowsmobil nu när Win10 släpps. Har dock bara haft min G3a i lite mer än ett halvår så egentligen borde jag behålla den tills abonnemanget går ut. Dyrt som attan att köpa sig loss från ett abonnemang + avbetalning på telefon.

LG G-Flex eller Samsung Edge verkar iofs fina men Edge kostar ju en mindre förmögenhet och jag är inte pigg på att betala Applepriser.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det blir förmodligen en Samsung Galaxy S6 när den kommer, om de flesta ryktena stämmer och telefonen faktiskt är både snygg och "plastfri". Tråkigt med icke utbytbart batteri men det får man väl ta, brukar inte ha problem med batterierna ändå.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt, det blir definitivt ingen mer bloatad Samsung i alla fall.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Om OnePlus Two har "rätt" band för Sverige så blir det nog en sådan. Det är det enda jag inte gillar med första, att den inte har 4G band för landsbygden.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Om HTC One (m9?) blir bra så tar jag den vid lansering. Annars vetefan.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av tintinj:

Det blir förmodligen en Samsung Galaxy S6 när den kommer, om de flesta ryktena stämmer och telefonen faktiskt är både snygg och "plastfri". Tråkigt med icke utbytbart batteri men det får man väl ta, brukar inte ha problem med batterierna ändå.

Jag har svårt att föreställa mig ett köp av en en premiumtelefon utan plast/kompositer, låt oss slippa alla ömtåliga glas och metallkonstruktioner som bara går sönder i ställer.
Bort med metall och glas och in med polymerer och kolfiber så att prylarna håller !

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det blev en Asus Fonepad Note 6.

Blandade känslor, skulle ha läst lite mer om den innan jag köpte den, men jag lyckades förstöra min OPO och har ingen möjlighet att beställa en ny och behövde en telefon direkt. Men den kostade mig ca 1200kr så den får duga tills vidare.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Har en nexus 4, inte nöjd med den någonstans, tycker däremot att telefoner är ett stort slöseri på pengar så vill inte köpa nytt.

Men måste jag så kanske det blir en iphone 6.

Permalänk
Medlem

Jag ska nog ha en Microsoft HoloLens med inbyggt sim-kort. Det blir bra, så slipper jag ha både glasögon och telefon. Det räcker ju med glasögonen då.

Dold text

What is Microsoft HoloLens, and how does it work?

Microsoft HoloLens is the first holographic computer running Windows 10. It is completely untethered – no wires, phones, or connection to a PC needed. Microsoft HoloLens allows you to pin holograms in your physical environment and provides a new way to see your world.

Microsoft HoloLens features see-through, holographic, high-definition lenses and spatial sound so you can see and hear holograms in the world around you. Complete with advanced sensors and a new Holographic Processing Unit (HPU) that understands the world around you, Microsoft HoloLens is able to run without any wires while processing terabytes of data from the sensors in real-time.

Dold text
Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

Jag ska nog ha en Microsoft HoloLens med inbyggt sim-kort. Det blir bra, så slipper jag ha både glasögon och telefon. Det räcker ju med glasögonen då.

What is Microsoft HoloLens, and how does it work?

Microsoft HoloLens is the first holographic computer running Windows 10. It is completely untethered – no wires, phones, or connection to a PC needed. Microsoft HoloLens allows you to pin holograms in your physical environment and provides a new way to see your world.

Microsoft HoloLens features see-through, holographic, high-definition lenses and spatial sound so you can see and hear holograms in the world around you. Complete with advanced sensors and a new Holographic Processing Unit (HPU) that understands the world around you, Microsoft HoloLens is able to run without any wires while processing terabytes of data from the sensors in real-time.

Dold text

lol, ännu en fail inc som google glass

Permalänk
Medlem

Sitter på en Z2 nu, och den funkar fortfarande riktigt bra, förutom att mikrofonen är ganska kass.

Som det ser ut blir det väl antingen en Z4, OP two eller Project ARA om det får fäste i marknaden. Jag är sjukt sugen på att se hur modulär man kan få en telefon utan att den blir jobbigt stor etc...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Är fortfarande rätt nöjd med min Lumia 925:a, men önskar att det kom en mobil med marginaler mellan skärm och ytterkant som denna:
http://www.ubergizmo.com/2014/08/sprint-could-offer-sharp-aqu...
med win10 och med en skärm på ca 4,5" - 5".

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

någon lumia lur har jag tankarna på...har även fått lite sug på att skaffa en blackberry eller motorola. någon med blackberry eller mototrola här inne? ganska ovanligt och tänkte se vad ni tkr som äger en.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av idkfa:

någon lumia lur har jag tankarna på...har även fått lite sug på att skaffa en blackberry eller motorola. någon med blackberry eller mototrola här inne? ganska ovanligt och tänkte se vad ni tkr som äger en.

motorola nexus 6 ska ju prestera riktigt bra! Är också Stock android som är jäklans trevligt!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag har idag iPhone 6 plus 128 GB men i framtiden blir det antingen iPhone 7 (eller vad det kommer att kallas) eller en Windows Phone typ Lumia 940 eller något.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Konsolgrävare

La till en straw poll
http://strawpoll.me/3671869

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

En vettig uppföljare till Lumia 920! 930 var ju en besvikelse (ingen glance bl.a).

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

En vettig uppföljare till Lumia 920! 930 var ju en besvikelse (ingen glance bl.a).

Är också hoppfull för nästa stora Lumia även om jag tycker både 930 och framförallt 1520 var värdiga uppföljare.
Ska åka på MWC och har möte bokat med Microsoft så förhoppningsvis blir man klokare då

Permalänk
Avstängd

Någon Windows Phone variant och en något mindre än min Lumia 1520. Eller så köper jag mig en knapptelefon om någon opperatör kommer med ett bra prissatt tvilling-abonnemang.
EDIT
Läste idag på Swec att Windows Phone ska läggas ner så tur att det inte blev av.

Permalänk
Medlem

Blir nog en nokia aeon

Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans