Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJen82:

Ja då är det lugna gatan, det är när den ska kontrollera betalningen som det kan bli problem med regioner

Då förstår jag :), ids man inte ändra kan man ju alltid köpa från Xbox.com 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ställer kanske frågan på fel ställe, men testar ändå. Min 8-åring har önskat sig ett Xbox 360 när han fyller 9. 360 är ju fortfarande en bra konsoll, och går nu att få till en rätt billig peng. Däremot så är jag inte helt pigg på att köpa en i grunden 10 år gammal produkt.

Vad tycker ni? Är One så pass mycket bättre att det motiverar den högre kostnaden?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Ställer kanske frågan på fel ställe, men testar ändå. Min 8-åring har önskat sig ett Xbox 360 när han fyller 9. 360 är ju fortfarande en bra konsoll, och går nu att få till en rätt billig peng. Däremot så är jag inte helt pigg på att köpa en i grunden 10 år gammal produkt.

Vad tycker ni? Är One så pass mycket bättre att det motiverar den högre kostnaden?

Var i samma sits själv i julas när det stod 360 på önskelistan, funderade inte så mycket över fördelar alls utan tog en One... eller tänkte att jag köper en med Kinect för dotterns skulle och läste nånstans att nya Kinecten var så pass mycket bättre.

Permalänk

Tja
Är det bara jag som har det här problemet?
Ibland när jag startar min Xbox så kommer Xbox Boot grejen upp, sen efter en stund så blir skärmen svart och inget mer händer?
Det här händer inte varje gång som jag startar men ibland.

(Jag är med i preview programmet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av H2O iBlue:

Tja
Är det bara jag som har det här problemet?
Ibland när jag startar min Xbox så kommer Xbox Boot grejen upp, sen efter en stund så blir skärmen svart och inget mer händer?
Det här händer inte varje gång som jag startar men ibland.

(Jag är med i preview programmet)

Har du kollat i Preview tråden på Xbox.com?

Permalänk
Skrivet av Llhweiir:

Ställer kanske frågan på fel ställe, men testar ändå. Min 8-åring har önskat sig ett Xbox 360 när han fyller 9. 360 är ju fortfarande en bra konsoll, och går nu att få till en rätt billig peng. Däremot så är jag inte helt pigg på att köpa en i grunden 10 år gammal produkt.

Vad tycker ni? Är One så pass mycket bättre att det motiverar den högre kostnaden?

Jag skulle aldrig köpa en ny 360 men en begagnad skulle jag kunna tänka mig. Fördelen är att det finns mycket spel som är riktigt bra och de är sjukt billiga. Nackdelen är att en med 250gb resp 500gb minne kostar 2000kr ny då.

Lägger du till 1300kr får du en One utan kinect dock är ju spelen dyrare (går att köpa billigt med giftcards endast digitalt då)men du kommer inte behöva uppgradera på några år.

Och då till de allra viktigaste är vilka konsoller har kompisar då det är rätt roligt kunna byta spel eller spela online tillsammans. Kan det vara så att någon kompis har en 360?

Permalänk
Skrivet av Llhweiir:

Ställer kanske frågan på fel ställe, men testar ändå. Min 8-åring har önskat sig ett Xbox 360 när han fyller 9. 360 är ju fortfarande en bra konsoll, och går nu att få till en rätt billig peng. Däremot så är jag inte helt pigg på att köpa en i grunden 10 år gammal produkt.

Vad tycker ni? Är One så pass mycket bättre att det motiverar den högre kostnaden?

Hade köpt en bättre beg. xbox 360+och en med en massa spel, som för samma pris till vad en ny xbox one kostar. Finns egentligen alldels för lite för att motivera köp av xbox ONE, om man inte får ett riktigt bra erbjudande.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Ställer kanske frågan på fel ställe, men testar ändå. Min 8-åring har önskat sig ett Xbox 360 när han fyller 9. 360 är ju fortfarande en bra konsoll, och går nu att få till en rätt billig peng. Däremot så är jag inte helt pigg på att köpa en i grunden 10 år gammal produkt.

Vad tycker ni? Är One så pass mycket bättre att det motiverar den högre kostnaden?

Hur mycket får du betala för ett 360?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Hur mycket får du betala för ett 360?

Skickades från m.sweclockers.com

1990 för en ny 500 GB-version inkl. Fifa 15 (som är det spel grabben mest önskar sig.)

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eggi8finger:

Jag skulle aldrig köpa en ny 360 men en begagnad skulle jag kunna tänka mig. Fördelen är att det finns mycket spel som är riktigt bra och de är sjukt billiga. Nackdelen är att en med 250gb resp 500gb minne kostar 2000kr ny då.

Lägger du till 1300kr får du en One utan kinect dock är ju spelen dyrare (går att köpa billigt med giftcards endast digitalt då)men du kommer inte behöva uppgradera på några år.

Och då till de allra viktigaste är vilka konsoller har kompisar då det är rätt roligt kunna byta spel eller spela online tillsammans. Kan det vara så att någon kompis har en 360?

De flesta kompisarna har 360, men One blir vanligare och vanligare.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

röstkommando

Jag har precis köpt ett kinect och alla rörelser fungerar men inte röstkommandot, konsolen är köpt i sverige men kinectet är köpt i USA.
Läste att man ska sätta det i Instant on läge men på mitt finns endast energisparläge och stand-by läge.

Skulle verkligen behöva hjälp med detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dimmalea:

Jag har precis köpt ett kinect och alla rörelser fungerar men inte röstkommandot, konsolen är köpt i sverige men kinectet är köpt i USA.
Läste att man ska sätta det i Instant on läge men på mitt finns endast energisparläge och stand-by läge.

Skulle verkligen behöva hjälp med detta.

Kör du engelska som språk?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dimmalea:

Jag har precis köpt ett kinect och alla rörelser fungerar men inte röstkommandot, konsolen är köpt i sverige men kinectet är köpt i USA.
Läste att man ska sätta det i Instant on läge men på mitt finns endast energisparläge och stand-by läge.

Skulle verkligen behöva hjälp med detta.

Du måste ha Engelska som språk för att röstkommandon ska funka och ha den i Stand by läge för att "Xbox On" ska fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

1990 för en ny 500 GB-version inkl. Fifa 15 (som är det spel grabben mest önskar sig.)

Wow, absolut inte ett köp. Köp en begagnad om något. Min polare sålde sin Slim för 1100 vilket jag tycker var grymt bra av honom, jag köpte en Elite för 8-900 för ~2 år sen.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Har en fundering kring köp av spel osv, nu efter uppdateringen av regioner (att man inte kan köpa spel via amerikanska xbox store). Hur fungerar det att köpa ett game-card? ex - Assassin creed

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscar9:

Har en fundering kring köp av spel osv, nu efter uppdateringen av regioner (att man inte kan köpa spel via amerikanska xbox store). Hur fungerar det att köpa ett game-card? ex - Assassin creed

Om du menar att köpa en kod med spelet så funkade det för mig iaf, köpte Assassins Creed 4 och 5 från en Amerikan som fick det i sin Bundle, gick att knappa in och ladda ner från den Svenska butiken tom

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJen82:

Om du menar att köpa en kod med spelet så funkade det för mig iaf, köpte Assassins Creed 4 och 5 från en Amerikan som fick det i sin Bundle, gick att knappa in och ladda ner från den Svenska butiken tom

Det funkade! AC för 130kr, billigt! Säger man inte nej till

Permalänk
Medlem

http://www.xbox.com/en-AU/promotions/sales/ultimate-game-sale-xbox-one-deals-TEST

Kommer en rea starta snart? Står TEST i URL:en så vem vet, man kan ju alltid hoppas. Sidan är nere nu.

Är sugen som fanken på Alien och Lord of the fallen.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Kära Xbox-one ägare, Har en fråga, vad är normalt lljud vid spelande? Märkte idag av en slump när ja var framme och pillade på förstärkaren som står i samma tv bänk som mtt xbox one att den gav ifrån sig ett lite hög frekvent ljud om man sätte örat nära, hade igång spelet CoD advanced warfare, blev lite fundersam om något var spel. Så tänkte av spelet, då blev konsollen i stort ljudlös, men så fort ja satte på CoD igen började "oljudet". Ljudet hörs ej om man sitter 3m bort och har normal ljud nivån tvn. men blir ändå lite orolig om detta ljud kan bli värre senare och man borde få den utbytt direkt eller är det normalt beteende?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Kära Xbox-one ägare, Har en fråga, vad är normalt lljud vid spelande? Märkte idag av en slump när ja var framme och pillade på förstärkaren som står i samma tv bänk som mtt xbox one att den gav ifrån sig ett lite hög frekvent ljud om man sätte örat nära, hade igång spelet CoD advanced warfare, blev lite fundersam om något var spel. Så tänkte av spelet, då blev konsollen i stort ljudlös, men så fort ja satte på CoD igen började "oljudet". Ljudet hörs ej om man sitter 3m bort och har normal ljud nivån tvn. men blir ändå lite orolig om detta ljud kan bli värre senare och man borde få den utbytt direkt eller är det normalt beteende?

Den ska inte ge ifrån sig något hög frekvent ljud. Kommer säkert ifrån fläkten. Jag hade samma. Lät lite som syrsor från boxen. Gjorde en advanced exchange hos Microsoft och den nya boxen är knäpptyst. Inga oljud där inte.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna som extern hårddisk grabbar, ser inge rpm dock
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk/S...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Den ska inte ge ifrån sig något hög frekvent ljud. Kommer säkert ifrån fläkten. Jag hade samma. Lät lite som syrsor från boxen. Gjorde en advanced exchange hos Microsoft och den nya boxen är knäpptyst. Inga oljud där inte.

haha. jag har också syrsor i min box Har inte orkat skicka in den än dock. Inte jättestörande - men skönt att höra att den blir ännu tystare.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

haha. jag har också syrsor i min box Har inte orkat skicka in den än dock. Inte jättestörande - men skönt att höra att den blir ännu tystare.

Var faktiskt väldigt smidigt att göra en advanced exchange, mycket lättare än vad jag hade trott. Min gamla box lät lite som att ha öppet fönster en varm sommarkväll, om man bor nära skogen då dvs :).

Ungefär såhär haha,

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Skrivet av Manett:

Den ska inte ge ifrån sig något hög frekvent ljud. Kommer säkert ifrån fläkten. Jag hade samma. Lät lite som syrsor från boxen. Gjorde en advanced exchange hos Microsoft och den nya boxen är knäpptyst. Inga oljud där inte.

Ja antingen fläkten eller kanske coil whine från transitorerna.

Skrivet av holmberg:

haha. jag har också syrsor i min box Har inte orkat skicka in den än dock. Inte jättestörande - men skönt att höra att den blir ännu tystare.

Haha.

Skrivet av Manett:

Var faktiskt väldigt smidigt att göra en advanced exchange, mycket lättare än vad jag hade trott. Min gamla box lät lite som att ha öppet fönster en varm sommarkväll, om man bor nära skogen då dvs :).

Ungefär såhär haha,

https://www.youtube.com/watch?v=U9c_KttvQPU

Ja precis sådär låter det, DOCK bara om jag verkligen sätter örat 1dm ifrån konsollen, och endast vid spelade, och när ja spelar sitter jag 3m bort, så hör bara det vanliga fläkt suset.., Så även fast man spelar krävande spel och sätter örat så nära som 1dm, så ska de bara helt knäpptyst? Och saken är den att jag har call of duty limited edition, vad är risken att den byts ut mot en vanlig?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Ja precis sådär låter det, DOCK bara om jag verkligen sätter örat 1dm ifrån konsollen, och endast vid spelade, och när ja spelar sitter jag 3m bort, så hör bara det vanliga fläkt suset.., Så även fast man spelar krävande spel och sätter örat så nära som 1dm, så ska de bara helt knäpptyst? Och saken är den att jag har call of duty limited edition, vad är risken att den byts ut mot en vanlig?

Jag hade inte brytt mig om att byta ut den boxen om den låter så lite. Min nya box låter väl ytterst lite också om jag lägger örat på den men det blir ändå jobbigt i längden att spela med huvudet på konsolen. Min gamla box som jag bytte ut lät igenom spelen 3-4m bort. Det var väldigt störande!

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk

REAn är nu live.
Jag köpte:

Lords of the Fallen: 90 kr
Sniper Elite 3: 140 kr
Styx: Master of Shadows: 75 kr

Då har jag live goldrabatten också, 5% extra avdrag.

Permalänk

Extra (USB 3) HD på 4 TB till ett tokigt lågt pris. Vet dock inte mycket om disken i sig, bara det låga priset.
http://www.netonnet.se/art/dator/lagring/extern-harddisk/desk...

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Tjenare gott Xbox folk :P.

Har en fråga angående nätdelen till Xboxet det är nämligen så att min nätdel låter mer en själva konsolen i ett tyst rum ska det vara så här eller är det något fel på min nätdel?.

Fick upp ögonen på en ny nätdel http://www.teknikproffset.se/Hemelektronik/Spel/Nintendo-Wii/... skulle denna vara något att hänga i granen?.

Tack på förhand mvh Viktor.

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem

http://www.theverge.com/2015/2/17/8050743/microsoft-xbox-one-apps-sdk-plans

Microsoft kommer tydligen öppna upp konsolen till app-utvecklare under sommaren. Emulators incoming?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av vikke92:

Tjenare gott Xbox folk :P.

Har en fråga angående nätdelen till Xboxet det är nämligen så att min nätdel låter mer en själva konsolen i ett tyst rum ska det vara så här eller är det något fel på min nätdel?.

Fick upp ögonen på en ny nätdel http://www.teknikproffset.se/Hemelektronik/Spel/Nintendo-Wii/... skulle denna vara något att hänga i granen?.

Tack på förhand mvh Viktor.

Ta hellre kontakt med xbox kundtjänst och få den utbytt mot ett äkta orginal. Det där ser ut som en billig kina kopia.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2