Permalänk
Medlem

Crossover 2560*1440

tänkte byta ut min crossover 27Q 2560x1440 QHD DVI-D Dual S-IPS skärm till en benq 144hz skärm.

de ja undrar över är hur mkt man kan sälja sin Crossover skärm för ungefär?

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Medlem

Neeeeej du är tokig om du gör dig av med en IPS skärm. Du kan inte får bättre bildkvalitet/färger med någon annan panel bortsett från Oled.

Permalänk
Inaktiv

Är det inge döda pixlar och inte så farligt med blb så bör du väl få 2-2.5 tusen i alla fall. Själv skulle jag aldrig sålt en fungerande korea skräm då de egentligen bör ligga på full pris när de inte är nå fel, det är ju mer gamble att köpa en ny egentligen. Fattar dock inte varför du inte klockar skärmen istället. Det är ju det som är det underbara med dessa skärmar 2 i 1 (1440p och kan gå upp i 120hz i många fall)

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Neeeeej du är tokig om du gör dig av med en IPS skärm. Du kan inte får bättre bildkvalitet/färger med någon annan panel bortsett från Oled.

ja vet, är sjukt nöjd med skärmen i sig. men den känns lite stor nu när jag har bytt skrivbord

Skrivet av anon186252:

Är det inge döda pixlar och inte så farligt med blb så bör du väl få 2-2.5 tusen i alla fall. Själv skulle jag aldrig sålt en fungerande korea skräm då de egentligen bör ligga på full pris när de inte är nå fel, det är ju mer gamble att köpa en ny egentligen. Fattar dock inte varför du inte klockar skärmen istället. Det är ju det som är det underbara med dessa skärmar 2 i 1 (1440p och kan gå upp i 120hz i många fall)

jasså du tror man kan få så mkt iaf? har inga döda pixlar eller någonting
jag vet inte redigt hur jag ska klocka skärmen. vet bara då när jag köpte skärmen så läste jag i någon tråd här att de bara var vissa som gick att klocka. så jag la ner de ganska så omgående.

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av polika:

ja vet, är sjukt nöjd med skärmen i sig. men den känns lite stor nu när jag har bytt skrivbord

jasså du tror man kan få så mkt iaf? har inga döda pixlar eller någonting
jag vet inte redigt hur jag ska klocka skärmen. vet bara då när jag köpte skärmen så läste jag i någon tråd här att de bara var vissa som gick att klocka. så jag la ner de ganska så omgående.

Ahaa det är skrivbortet som förstör för dig.. Släng skräpet och hämta tillbaka det gamla!
Ja, det är ju då om du får en köpare som inte vill ha orimliga priser eller inte vet vad det är för skärm. Såg en som la upp sin Qnix för ett par veckor sedan för 1500kr och den blev köpt av hans granne på 10 minuter i princip. Många vet att dessa är värda mer men det är ju alltid så att folk inte vill betala vad saker är värda riktigt. Skulle själv köpt den om jag hade deg till sådant, men jag har inte vart sugen på att skaffa ett jobb på ett tag så har tyvärr inte pengar till sådan lyx
Jo det är klart att inte alla går att klocka men det är väldigt många som lyckas klocka upp dem en bra bit. 80-100hz tror jag nog majoriteten utav ägarna lyckats med.

Edit: Kan tillägga att jag läst i en trevlig tråd att det knappt gör skillnad över 96hz. Den var väldigt intressant så jag ska se om jag kan hitta den igen..