Permalänk
Medlem

Första spel datorn

Tjenare, nu äre så att jag är less på min gamla sketna laptop jag haft i 5års tid och ska köpa en spel dator. (Ska beställa delar från inet) Min budget är på 10k och så ska det ingå att dom bygger ihop den då jag själv inte har någon kunskap gällande det. Och jag vet inte vilka delar som är bra för dagens spel. Så skulle vara tacksam ifall någon kunde bygga ihop en åt mig. intel eller amd spelar inte så stor roll. Bara det håller sig inom 10k. Vill inte ha något super flashigt lan chassi utan ett bra och stilrent. Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Ska operativsystem ingå? Kan du inte tänka dig att bygga själv? Väldigt lätt och då kan du få bättre delar för billigare pris. Inet är så dyra.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7670237/2015-01-29 Blev 11k, men då får du med ett riktigt sjysst tyst och stilrent chassi samt high end processor och grafikkort. hade du tagit bort monteringen hamnar det närmare din prisklass. Vill du ha det under 10k och ha kvar montering skulle du kunna köpa ett skit chassi och något 500kr moderkort, tycker dock att det är mer värt o lägga dom sista 1000 kronorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Ska operativsystem ingå? Kan du inte tänka dig att bygga själv? Väldigt lätt och då kan du få bättre delar för billigare pris. Inet är så dyra.

Näe, har ingen kunskap inom databygge, glömde skriva det. Operativ system ska inte ingå

Permalänk
Medlem
Skrivet av LIBC:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7670237/2015-01-29 Blev 11k, men då får du med ett riktigt sjysst tyst och stilrent chassi samt high end processor och grafikkort. hade du tagit bort monteringen hamnar det närmare din prisklass. Vill du ha det under 10k och ha kvar montering skulle du kunna köpa ett skit chassi och något 500kr moderkort, tycker dock att det är mer värt o lägga dom sista 1000 kronorna.

får fundera på att ta bort det, och kanske höra med nån polare ifall dom kan bygga ihop en dator