Vad gör en Cs stream bra enligt er?

Permalänk

Vad gör en Cs stream bra enligt er?

Tjo! Jag har tankar om att testa på att streama och undrar helt enkelt vad ni tycker gör en cs stream bra och värd att se? Något speciellt ni ogillar eller gillar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av svaerdphizk:

Något speciellt ni ogillar eller gillar?

Jag ogillar att se streams där andra spelar.
Gillar att spela själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Du måste vara duktig SMFC+ helst global. Trevlig och interaktiv. Det hjälper även om du är proffs för annars blir det svårt o få många tittare tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungen123:

Du måste vara duktig SMFC+ helst global. Trevlig och interaktiv. Det hjälper även om du är proffs för annars blir det svårt o få många tittare tyvärr

Eller cleavage

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

All streaming handlar mest om den som streamar och oftast inte själva spelet. Det enda spelen egentligen gör är att dra in mer folk som tittar och kanske stannar som vanligen kanske inte skulle kolla på att du streamar cs oftast, vilket egentligen är problemet med att streama cs, det finns inte så stort intresse för folk att titta på det.

Även om du är ett cs e-sport proffs så kommer du troligtvis inte få många tittare. Så du måste nog streama mycket annat som även är populärt först och sedan skifta över till cs vissa dagar om du vill ha många som tittar.

Permalänk
Medlem

IMAO; att den är ständigt offline

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

All streaming handlar mest om den som streamar och oftast inte själva spelet. Det enda spelen egentligen gör är att dra in mer folk som tittar och kanske stannar som vanligen kanske inte skulle kolla på att du streamar cs oftast, vilket egentligen är problemet med att streama cs, det finns inte så stort intresse för folk att titta på det.

Även om du är ett cs e-sport proffs så kommer du troligtvis inte få många tittare. Så du måste nog streama mycket annat som även är populärt först och sedan skifta över till cs vissa dagar om du vill ha många som tittar.

CS:GO brukar ju dock va ett av de mest populära spelen på Twitch, typ bara LoL som är mer populärt, kanske Hearthstone också.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nackskägg:

Jag ogillar att se streams där andra spelar.
Gillar att spela själv.

Bäst är när den är avstängd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

någon av riktigt duktig / riktigt dålig / rolig / bra personlighet / bra personligheter

det är väl någon av de 5 som krävs för att komma någonstans med streaming

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Jag tror dom enda svenska CS:GO-spelarna jag följer @ twitch är Drayich/Kim och Anomaly/Ludwig.
Båda är sköna personligheter, men på helt olika sätt.

Drayich är lugn, avslappnad och "mogen". Jag kan tänka mig att det är överlag lite äldre personer som följer honom.
Samtidigt så är CS:GO hans bisyssla, (han är egentligen en Dota-streamer och kommentator), vilket märks eftersom han är ganska dålig på CS:GO (Guld Nova 2-3.) I stort sett bara svenska tittare.

Anomaly är raka motsatsen: energisk, högljudd och lite omogen. Fokus här ligger snarare på underhållning som till en viss del påminner om Pewdipie, med den skillnaden att Anomaly faktiskt är duktig på spel, iallafall CS:GO. (Han har varit Legendary Eagle, vet inte vad han är nu.). Mest svenska tittare, men också en hel del icke-svenskar.

Med andra ord: Hur bra streamern är på spelet spelar (^^) egentligen ingen roll, utan det är underhållningsvärdet som är det viktiga.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

All streaming handlar mest om den som streamar och oftast inte själva spelet. Det enda spelen egentligen gör är att dra in mer folk som tittar och kanske stannar som vanligen kanske inte skulle kolla på att du streamar cs oftast, vilket egentligen är problemet med att streama cs, det finns inte så stort intresse för folk att titta på det.

Även om du är ett cs e-sport proffs så kommer du troligtvis inte få många tittare. Så du måste nog streama mycket annat som även är populärt först och sedan skifta över till cs vissa dagar om du vill ha många som tittar.

Väldigt beroende på vad man streamar.
Inom större spel som CS eller league of legends handlar det mest om streamern medans inom t.ex. speedrunning kan det räcka med att vara väldigt duktig (sålänge det är ett populärt spel dvs).

För att ta ett exempel, Siglemic som är en av världens bästa Super Mario 64 spelare var inte alltid den mest intressanta människan att lyssna på.
Trots detta fick han tusentals tittare varje gång han var online (nuförtiden streamar han väldigt lite, han drar fortfarande en del folk de få gånger han är online men inte alls lika mycket).
Ett annat exempel är Cirno_TV som speedrunnar väldigt många olika spel. Han är inte bäst på något men han pratar väldigt mycket med sina tittare och har stor fokus på det, han brukar få en bit över 1000 tittare.

Det bästa tipset jag kan ge dig är att sätta ett schema, t.ex. 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan.
Antalet timmar spelar egentligen inte så jättestor roll, det är viktigare att du streamar ofta.
Prata med dina tittare och försök att erbjuda något som får dig att sticka ut lite så ska du se att folk kommer tillbaka

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

...försök att erbjuda något som får dig att sticka ut lite så ska du se att folk kommer tillbaka...

Tuttar

Permalänk
Avstängd

Absolut ingenting,tacka vet jag lirik,där har du underhållning på twitch:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd

Massa cash, köp keys och lådor och sitt å öppna för 8000 autistiska 11 åringar.

... eller ha stora lökar med enorm urringning.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60