AMD fortsätter trolla Nvidia med The Fixer

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-FighterPilot:

Varför spär folk på fanboy-kriget? Har länge varit en kund till AMD men tycker att nu får de lugna ner sig lite

Drama är kul. Nyheter är kul. F5. F5. F5. F5. F5. F5.

Permalänk

ROFL när han skulle ha igång motorsågen.

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

Lite "douchigt" kanske, men tycker det är bra. Konkurrens gynnar oss konsumenter i slutändan. Tvingar företagen att visa framfötterna för att "vinna" oss. Hade enbart Nvidia eller AMD existerat utan motstånd så skulle nog troligen tekniken gå mycket långsammare eftersom inget hot om att bli överkörd av någon annan (ingen press att prestera)

Så var glad att dessa på titaner slåss mot varandra!

Edit: Nvidia kommer känna enorm press och behov av att prestera nu pga deras misstag. Vilket är skitbra!

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Jaja kan dom inte vinna i prestanda så kanske man måste ta till sådana här knep.
Llort

Permalänk
Medlem

Tycker att Nvidia har gjort sig förtjänt av detta. Klart man får skoja om saker, det gäller även för AMD.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Har inga problem med att man skojar med konkurrenterna om man gör det bra, men det här var så dåligt att jag inte kunde se mer än halva.

Permalänk
Medlem

Jag har absolut inget mot en konkurrens som pressar fram teknik för att det behövs. Men jag är fortfarande en Nvidia fanboy. Sitter dock på ett Radeon-kort och är helt okej med det. Bara kortet presterar bra så skiter jag i om det är Nvidia eller inte, men har helst ett Nvidia kort...-

Fanboy? Ja

Överdrivet anti allt annat? Absolut inte.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Ska man trolla en konkurent så ska man göra det med stil, klass och pricksäkerhet!
AMD har en alla chans i världen att träffa ladugårds dörren med ett avsågat hagelgevär (dvs trolla nvidia om 4GB) men istället väljer de att släppa ännu en extremt förvirrad fixer video?

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Skrivet av skruvis:

Tja gäller att smida medans järnet är varmt!

det är alltid varmt med amd

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Wow, vilken butthurt denna film genererar.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Inaktiv

Jag gillade den även om jag tycker första videon är bäst. Klumpigheten hos Nvidias fixer passar rätt bra in på hur Nvidia och deras representanter hitills hanterat fiaskot.

Permalänk
Medlem

vore bättre om dom lägger ner tid på sin produkt än att fokusera på andra märkes misstag..

AMD for kids Nvidia for grown ups och denna video visar helt klart att det ryktet är sant /facepalm

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

here we go again

blir alltid lika glad när det dyker upp en artikel för eller emot röda eller gröna laget, struntar högaktningsfullt i både 970 kontroversen och AMD's "reklam", men sandlåde-fasonerna i kommentarerna är alltid lika underbara.

edit: läste fel så quote blev fel...

Visa signatur

Lian Li PC-O11 - Gigabyte Z390 AORUS MASTER - Intel 9900K - EVGA GeForce RTX 2080 Ti - Corsair 4x8GB 3200 MHz CL16

Permalänk
Medlem

AMD kör stenhårt på sitt mindrevärdeskomplex.

Permalänk
Medlem

Smårolig i all sin uselhet.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Alltid kul med tjunyp och småkiv, mindre kul när det larvas med stämmningar och hela det köret.

Skrivet av emilakered:

Det är något av ett pågående projekt. Han är faktiskt med i bakgrunden på en Hemma hos-video från 2013!
https://www.youtube.com/watch?v=x7ppQjYX8y4

On topic så tycker jag det här var den sämsta The Fixer hittills. Kändes lite lång och mer krystad än vanligt.

Var han inte med i ALS Ice Bucket-köret också? Tycker mig minnas det...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hahaha nvidia hur i hela friden kom ni på tanken att blåsa era kunder

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Respekt för AMD -10. Igen. Dom är tänkta att vara professionella va?

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

När AMD gör något sånt här kallar man det för "trolla" (suck), men när Nvidia gör det är det tydligen alltid rätt. Läste även Andreas Dimestams kommentar i en annan tråd där han försöker tona ner Nvidiaskandalen, men när AMD gjort felsteg tidigare har han varit ganska frikostig med kritiken. Samma behandling syns såklart även när det gäller Intel - AMD. "Opartiska SweClockers".

Haha du ser så lagom opartisk ut själv med den där loggan till avatar

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Hade Nvidia gjort något i denna stilen så hade AMD "fanboys" reagerat samma som Nvidia "fanboys" gör på detta. Att göra såna här videos är inget annat än att släppa taget och landa på samma nivå som sin motståndare. Men det är väl den nivån dom vill befinna sig på. Och i så fall, bra jobbat AMD!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av atnek:

Frågan är väl varför det är så många som blir "butthurt" av en video som denna?

Vet inte riktigt vad som menas med butthurt i det här sammanhanget.

Själv ser jag hellre att företag konkurrerar med bra produkter än med buskisreklam.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Rofl AMD har inte haft något att komma med de senaste åren både på GPU och CPU fronten. Om man ska vara kaxig måste man ha något att backa upp det med också, annars blir det bara patetiskt.

Permalänk
Medlem

Slutet var faktiskt lite roligt. Men jag kommer ändå inte köpa ett kort från AMD. Nvidia ligger före AMD med mil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

det är alltid varmt med amd

Absolut, AMD´s produkter är heta & just nu känns Nvidia´s 970 lite kallt!

Btw: Ledsen att jag gjorde dig upprörd.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Sämsta jag någonsin sett. Typ pinsamt dålig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Kul o se, men Amd har ju iaf en bra affärs idé med sitt Never Settle, mycket trevligt. även om jag hellre kör på Nvidia pga drivrutiner och annat.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Haha, kunde inte undvika att dra på smilbanden lite ändå (jag är inte sarkastisk). Men jag tycker fortfarande att det är fel sätt att hantera situationen.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Nvidia men de förtjänar verkligen all skit de kan få för att ha lurat kunderna med "4"GB i 970.

Man kan ju bara hoppas att förnedringen och all uppståndelsen gör så att de tänker till nästa gång de designar en ny krets.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det va nog det sämsta jag sett. om dom nu ska trolla kan dom ju hitta på något roligt iaf.

Permalänk
Medlem

I am the chosen one

Skrivet av atnek:

Ja det är allmänt känt att DIN humor är vad som gäller och alla andras är p12. Roger that!

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late