Mitt NETGEAR WNA3100 bortkopplar internet 20x dagligen

Permalänk
Medlem

Mitt NETGEAR WNA3100 bortkopplar internet 20x dagligen

Jag håller på att bli vansinnig, mitt NETGEAR program/adapter (har en sticka som jag ansluter till vårat wifi med) bortkopplar mitt wifi 20 gånger om dagen minst och den ansluter inte tillbaka automatiskt. Jag måste dra ut USB adaptern och in igen. Problemet jag får är inte bara vansinnigt irriterande utan stör mig också då jag bl.a. hostar TS server och spelar spel online som man inte bör disconnecta från...

Så vad är problemet? Jag vet att wifi-nätverket vi har ska vara bra, utan problem eftersom att min broder har kabel till routern felfritt.

Visa signatur

Varning: Jag är smått IQ-befriad

Permalänk
Rekordmedlem

Usb enhet ? Det kanske är problem med för lite ström, många donglar och hårddiskar borde inte drivas från usb utan ha egen nätdel, men det kan kanske även bero på problem med dhcplånetiden, kolla om det hänger i hop med när lånet går ut.
Wifinätet är inte bra och du kan ju knappast hänvisa till din brors kabelanslutning som argument för wifi ...
det tyder däremot på att er uppkoppling är bra och att routingen funkar ok.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Usb enhet ? Det kanske är problem med för lite ström, många donglar och hårddiskar borde inte drivas från usb utan ha egen nätdel, men det kan kanske även bero på problem med dhcplånetiden, kolla om det hänger i hop med när lånet går ut.
Wifinätet är inte bra och du kan ju knappast hänvisa till din brors kabelanslutning som argument för wifi ...
det tyder däremot på att er uppkoppling är bra och att routingen funkar ok.

Grejen är att det har fungerat fint i 2-3 år... Jag tror att det kan ha hänt något när jag fifflade med att försöka ansluta datorn till en kamera med wifi

Visa signatur

Varning: Jag är smått IQ-befriad