Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Hej,

Har precis köpt mig ett Wii U, och har lite funderingar på minst 3 extra kontroller.

Har planer för att införskaffa Mario Kart samt Wii Party för att köra när man har lite förfest och liknande. Men vet inte om man skall ha Wii U Pro Controller eller den där viftpinnen, vad rekommenderas?

En extra Pro kontroller är aldrig fel. Sen är mitt tips att du köper Wii Party U paketet som inkluderar en "viftpinne" (fan vilken skoj benämning, den har jag faktiskt inte hört förut ) och sen en nun-chuck till viftpinnen (men den kan du vänta lite med). Sen när du provat viftpinnen så bestämmer du dig för om du vill ha en ytterligare en extra viftpinne eller Pro controller.

Jag föredrar Nintendo originalprylar, men det finns även kopior. Kvalitén på dom kan nog variera en del, men om du hittar nån modell som andra rekommenderar så kan det kanske vara värt att prova en sån. Själv har jag fem viftpinnar, två två nun-chucks och två Pro controllers.

PS. Viftpinne och nun-chuck måste du ha om du vill spela gamla Wii spel.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Håller med. Helt klart PRO controllern. Den är överlägst skönast och behöver väldigt sällan laddas. Använder den till i stort sätt alla spel jag kör.

Det går att använda vanliga NiMH AA ladningsbara batterier i viftpinnarna. Två fyrpack "IKEA Ladda" AA NiMH LSD kostar en hundring och "IKEA Ladda" laddaren som laddar fyra AA i stöten kostar en hundring till. Sen är det bara att ploppa i ena uppsättningen i två viftpinnar och när man byter batterierna så stoppar man dom tomma i laddaren. Dom håller väl för typ en dags spelande, så med två uppsättningar batterier kan man hålla på hur länge som helst.

PS. LSD i detta sammanhang betyder Low Self Discharge och innebär att NiMH batterierna håller sin laddning länge och därmed inte behöver laddas upp titt som tätt även när om dom inte används. En annan beteckning man ser på såna batterier är "Ready to use", vilket är samma sak som LSD.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

En extra Pro kontroller är aldrig fel. Sen är mitt tips att du köper Wii Party U paketet som inkluderar en "viftpinne" (fan vilken skoj benämning, den har jag faktiskt inte hört förut ) och sen en nun-chuck till viftpinnen (men den kan du vänta lite med). Sen när du provat viftpinnen så bestämmer du dig för om du vill ha en ytterligare en extra viftpinne eller Pro controller.

Jag föredrar Nintendo originalprylar, men det finns även kopior. Kvalitén på dom kan nog variera en del, men om du hittar nån modell som andra rekommenderar så kan det kanske vara värt att prova en sån. Själv har jag fem viftpinnar, två två nun-chucks och två Pro controllers.

PS. Viftpinne och nun-chuck måste du ha om du vill spela gamla Wii spel.

Själv skulle jag inte köra annat än orginalkontroller, oavsett konsoll, för att få rätt kompatibilitet och kvalitet. Men om man vill (dum)snåla så finns det en hel del kopior att titta på med.

Nu varierar kraven på vad för kontroller man behöver i spel som använder/kräver Wiimotes men man kommer ofta ganska långt utan nunchucks. Man bör inte behöva en per Wiimote men med tanke på hur lite dessa kostar så är det ändå ingen större kostnad.

Permalänk

Nunchucks behövs inte till wii party u

Ps. captain toad var enligt mig årets spel! Så svinigt grymt bra!

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

fan då är fråga,

Captain Toad vs Hyrule Warriors

Ska ha båda, men vilket fan ska man börja med :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Toivo83:

fan då är fråga,

Captain Toad vs Hyrule Warriors

Ska ha båda, men vilket fan ska man börja med :S

bra där, båda ska du verkligen ha svårt att säga men Hyrule Warriors har mer speltid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toivo83:

fan då är fråga,

Captain Toad vs Hyrule Warriors

Ska ha båda, men vilket fan ska man börja med :S

Nu har jag bara Hyrule Warriors själv. Det spelet gillade jag rätt skarpt. Gillar du inte upplägget och gameplayet i Dynasty Dareios spelen så är nog Captain Toad ett säkrare val. Själv tycker jag Zelda-temat gjort spelet mycket intressantare. Spelade det dagligen vid lanseringen men kom av mig tillslut. Spelet är rätt grindigt men kan samtidigt hålla rätt länge.

Permalänk
Medlem

Mina första intryck av Captain Toad är inte riktigt lika positiva som er andras..

Känslan jag får är att det är lite slarvigt gjort och lite fult. Åtminstone själva "inramningen". Det är i princip bara en startknapp och så en skärm där du väljer banor, inget annat. Jag får vibbar av äldre Mario Party spel, speciellt av typsnittet på texten och animationen. Det är inte så inbjudande. Jag hade förväntat mig något mer, något lite annorlunda.

Själva banorna då.. de är exakt som Toad-banorna i Super Mario 3D World. No more, no less. Kanske var det ett separat litet team som gjode dessa banor och de fick så många banor över att någon pitchade iden om att släppa dom som ett eget spel. Sen var det inte så jävla noga hur man presenterade materialet..

Jag är lite besviken, men spelet kanske växer. Någon som vet om det dyker upp lite mer godis när man spelat ett tag? Flerspelar-läge, online, bonusbanor, statistik, NÅGOT som skiljer sig ur mängden?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Mina första intryck av Captain Toad är inte riktigt lika positiva som er andras..

Känslan jag får är att det är lite slarvigt gjort och lite fult. Åtminstone själva "inramningen". Det är i princip bara en startknapp och så en skärm där du väljer banor, inget annat. Jag får vibbar av äldre Mario Party spel, speciellt av typsnittet på texten och animationen. Det är inte så inbjudande. Jag hade förväntat mig något mer, något lite annorlunda.

Själva banorna då.. de är exakt som Toad-banorna i Super Mario 3D World. No more, no less. Kanske var det ett separat litet team som gjode dessa banor och de fick så många banor över att någon pitchade iden om att släppa dom som ett eget spel. Sen var det inte så jävla noga hur man presenterade materialet..

Jag är lite besviken, men spelet kanske växer. Någon som vet om det dyker upp lite mer godis när man spelat ett tag? Flerspelar-läge, online, bonusbanor, statistik, NÅGOT som skiljer sig ur mängden?

Spellängden bord kunna förbättras om Nintendo släpper fler nivåer, gratis eller DLC som kostar (de har skött Mario Kart 8 och DLC bra hitills) eller ännu helst en nivåeditor så spelarna kan bygga och dela nivåer. Är egentligen just det som mest gör att jag väntar med köp. Men något tag lär även jag ha köpt det.

Permalänk
Medlem

Toad delen var det tråkigaste med Super mario 3d world. Har svårt att se att jag skulle få något sug av att köpa det. Kanske om det är billigt, typ en hundralapp, då kanske det kan vara värt det.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Spellängden bord kunna förbättras om Nintendo släpper fler nivåer, gratis eller DLC som kostar (de har skött Mario Kart 8 och DLC bra hitills) eller ännu helst en nivåeditor så spelarna kan bygga och dela nivåer. Är egentligen just det som mest gör att jag väntar med köp. Men något tag lär även jag ha köpt det.

En nivåeditor hade varit fräckt! Spelet känns så tomt, så ofärdigt.. kan inte komma ifrån det. Synd att jag inte köpt en fysisk skiva, då hade jag nog övervägt att sälja det snart.

Permalänk
Medlem

Hyrule Warriors är fortfarande inte införskaffat. Börjar bli sugen nu, men det är ju så mycket jag inte hunnit spela än... Juste! Monster Hunter 3 vill jag också ha!

Visa signatur
Permalänk

Tjaba
köpte ikväll första DLC´n till M.Kart och Mersa paketet coolt

Men vet nån varför de stora Wii U kontrollerna inte finns att köpa än är det för att de inte får fram några?

nåt annat tips på en bra Kontroll till Wii U sen undrar jag funkar den stora Wii u kontrollen till vanliga Wii?

ska köpa Smash Bros så fort jag har slantarna är Hyrule Warriorsett bra Fighting spel då jämför jag dessa två mot Tekken Street Fighter serierna?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Tjaba
köpte ikväll första DLC´n till M.Kart och Mersa paketet coolt

Men vet nån varför de stora Wii U kontrollerna inte finns att köpa än är det för att de inte får fram några?

nåt annat tips på en bra Kontroll till Wii U sen undrar jag funkar den stora Wii u kontrollen till vanliga Wii?

ska köpa Smash Bros så fort jag har slantarna är Hyrule Warriorsett bra Fighting spel då jämför jag dessa två mot Tekken Street Fighter serierna?

Bra fråga. En olycka kan ju hända, man tappar den, spiller läsk eller vad som helst. Hur skaffar man då en ny?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Bra fråga. En olycka kan ju hända, man tappar den, spiller läsk eller vad som helst. Hur skaffar man då en ny?

kontaktar Bergsala.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

kontaktar Bergsala.

Ja jag antar att man lär göra så, men frågan är varför dom inte säljs i butik? Alla andra kontroller gör ju det.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

jadu bra fråga
finns inga spela som stödjer 2 paddar'?, så efterfrågan finns inte mer än i garanti ärenden

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

En helt annan sak som jag såg på aliexpress. Ett stand som laddar både Wii U controllern och wii motes

http://www.aliexpress.com/item/Brand-New-Dual-Charge-Dock-sta...

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

toad interfacet är ju sjukt minimalistiskt och håller cläzz. sjuder av lyx när man bläddrar i böckerna i spelet. grafiken ett litet steg framåt gämfört med 3d world. väldgt stor variation och påhittighet i bandesign. mkt mer ingående än 3d world varianten

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk

nee ja menade ju att både Webbhallen och Cdon har de listade men först var realesen 2014 nu 2015
det är vad jag menade men det kanske är så att de inte finns att få tag i i mario kart tex är det lättare med den stora hand kontrollen än en wii mote och ratt
skulle vart najs med 2 stora kontroller men de ska tydligen kosta 1700kr eller nära på i alla fall
men tack för svaren boys ha en skön söndag

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

i mario kart tex är det lättare med den stora hand kontrollen än en wii mote och ratt
skulle vart najs med 2 stora kontroller men de ska tydligen kosta 1700kr

Racingspel brukar alltid vara lättast med digitalt styrkors eller analog styrspak jämfört med en rörelsestyrd kontroll. Sen vilket man tycker är roligast är väl individuellt.

Wii U stöder inte 2st Wii U Gamepad på samma gång. Är väl därför dom inte säljs i butik antar jag. Så inte folk köper en extra och sen undrar varför det inte funkar att använda båda på samma gång.

Ska du ha en till "riktig" handkontroll så ska du istället köpa Wii U Pro Controller.
http://sickr.files.wordpress.com/2012/09/wii_u_pro_controller...

Permalänk
Medlem

Jag tar tilllbaka (nästan) allt jag skrivit om Toad Treaure Tracker. Det är sjukt svårt att sluta spela! Man vill bara ta en bana till, en bana till.. jag och grabben satt och spelade, kollade på klockan som var 20.30 och helt plötsligt var den 22.30! Då var det dags att (motvilligt) lägga ifrån sig kontrollen och lägga sig

Banorna är underbara, tycker fortfarande att interfacet är lite väl minimalistiskt och inte särskilt vackert.

Permalänk
Medlem

Märkte att man fick extra banor till toad om man äger super mario 3d world. Najs
Bara provat en bana på "Toad" då jag kom hem ganska sent igår.

Permalänk
Medlem

Vad kostar Toad i onlineshoppen?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Blev så jäkla ledsen när Toad tog slut tyvvärr lite för kort. underbart men kort. Spela varje bana med andakt är mitt tipps!

Hoppas innerligt för DLC angående toad.

Ps nån som har gjort time trials på toad.? helt omöjligt ju

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Vad kostar Toad i onlineshoppen?

369 när jag kollade igår. Köpte mitt på skiva för 459

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

369 när jag kollade igår. Köpte mitt på skiva för 459

Känns lite väl dyrt för ett sådant spel.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Vetifan det. Jag köpte Destiny för 450 och tröttnade efter 4-5 timmar. Det om ngt var dyrt

Permalänk

Tja allihop! Om någon är nyfiken eller har frågor kring Wii U besvarar jag gärna dem då jag utforskade väldigt mycket om det under en period när jag precis hade köpt en Wii U, och vad jag märkt är att det är ganska jobbigt att hitta information om konsolen.

Förresten, är det någon som vet om Nintendo har slutat tillverka Wii U Basic? Eftersom den säljs bara i fåtal online butiker nu och kostar mer än vad Premium versionen gör.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har en fråga angående hårddisk till Wii U.

Funkar det med en hårddisk som tar ström från USB porten eller måste det va en hårddisk med egen strömförsörjning?