Permalänk

Tipps på AAA spel wii-U januari

Captain toad - släpps idag

Sen co-op spelet "chariot" 8 januari (kommer bli sjukt kul)

Sportsball i slutet av januari (perfekt partyspel)

Sen inväntas nya kirby i februari.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk

Köpte wii u nyligen med mario kart 8 är riktigt nöjd med grafiken och underhållningen.

Idag slog jag även till och köpte Captain toad också riktigt riktigt roligt spel, inte sådär mega lätt heller faktisk när man kommer en bit om man ska klara allt på varje bana. Kan helt klart rekommendera Captain toad.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Konsolgrävare

Klarade nyss av teslagrad! Satan vilket spel! Rekommenderas starkt! Nu ska Shovel Knight testas, sen blir det captain Toad bra start på året!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Wii U är utan tvekan den konsoll med bäst utbud just nu,

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozo64:

Wii U är utan tvekan den konsoll med bäst utbud just nu,

Instämmer. Min PS4 har stått oanvänd de två senaste veckorna.

Dock tycker jag att eShop känns ganska död just nu, släpps nästan aldrig något intressant (för mig iallafall).

Permalänk

precis lirat 2h captain toad galet bra.
faktiskt roligare än sm3dworld. mer lugnt och
klurigt, sjukt trevligt -:)

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

precis lirat 2h captain toad galet bra.
faktiskt roligare än sm3dworld. mer lugnt och
klurigt, sjukt trevligt -:)

Ska skaffa det nästa vecka. Tror tom flickvännen kan uppskatta det.

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Wii U är utan tvekan den konsoll med bäst utbud just nu,

Och de håller på och gör nästa konsol, som kommer att spöa både Sony och Microsoft. (Ingen äkta sanning, bara min teori)

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Och de håller på och gör nästa konsol, som kommer att spöa både Sony och Microsoft. (Ingen äkta sanning, bara min teori)

Hoppas bara den blir kompatibel med dagens wii u spel. Och om ryktena stämmer om att nästa får en cpu från amd låter det tveksamt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hoppas bara den blir kompatibel med dagens wii u spel. Och om ryktena stämmer om att nästa får en cpu från amd låter det tveksamt.

Varför det? Nintendo har ju använt sig av IBM i både Wii och Wii U. Ska de satsa på Intel istället?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vangen:

Varför det? Nintendo har ju använt sig av IBM i både Wii och Wii U. Ska de satsa på Intel istället?

Om ryktet skulle stämma så kommer den nya konsollen troligen vara ganska lik PS4 och Xbox One, förmodligen för att locka tillbaks third party. Fast man kommer använda en modernare och effektivare SoC än dagens gör. IBM går nog inte att räkna ut helt, Yoshman var inne på IBMs Power 8 i nyhetstråden gällande ryktet men mest troligt är det AMD som skulle vinna även denna gång.

Om Wii U ersätts (vilket inte känns speciellt nödvändigt nu såvida Nintendo inte vill återfå turd party (EA och Ubi specifikt)) så är 2016 inte helt orimligt, det tar ett tag att få ut hårdvaran på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Varför det? Nintendo har ju använt sig av IBM i både Wii och Wii U. Ska de satsa på Intel istället?

Det finns rykten om att de ska bli AMD precis som i xbox one eller ps4. Men jag skiter i vilket egentligen hoppas bara de behåller bakåtkompatibilitet och inte skiter i det som både sony och MS gjorde. Vore skönt att slippa ha både Wii U och efterträdaren inkopplade samtidigt. Är den inte bakåtkompatibel gäller det verkligen att de får ut bra spel de första månaderna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det finns rykten om att de ska bli AMD precis som i xbox one eller ps4. Men jag skiter i vilket egentligen hoppas bara de behåller bakåtkompatibilitet och inte skiter i det som både sony och MS gjorde. Vore skönt att slippa ha både Wii U och efterträdaren inkopplade samtidigt. Är den inte bakåtkompatibel gäller det verkligen att de får ut bra spel de första månaderna.

I sådana fall hoppas jag på Virtual Console 2.0, där dem lägger till GameCube, Wii och Wii U om det inte skulle gå och köra bakåtkompatibilitet på skiva.

Jag vill att det ska finnas möjlighet att köra gamla titlar som jag sa ovan även om det finns en hel del vill jag att de inför många fler inkl Gamecube, Wii och Wii U.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

samt att man läser spelen till sitt konto än till maskinen, bara logga in och ladda ner igen än att köpa om och om igen.
baka in spelen från Wii eshop till Wii u eshop.

skiljer sig i utbud...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det finns rykten om att de ska bli AMD precis som i xbox one eller ps4. Men jag skiter i vilket egentligen hoppas bara de behåller bakåtkompatibilitet och inte skiter i det som både sony och MS gjorde. Vore skönt att slippa ha både Wii U och efterträdaren inkopplade samtidigt. Är den inte bakåtkompatibel gäller det verkligen att de får ut bra spel de första månaderna.

Kommer inte bli bakåtkompatibel om de bytar till AMD's CPU'er. Det kommer bli för dyrt.

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Läste att man ska få ladda hem Mewtwo gratis till Smash Bros Wii U om man registrerar sitt spel hos club nintendo. Men det finns väl inte i Sverige? Hur ska man göra för att få Mewtwo i Sverige?

Tack på förhand
Niklas

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att komma in på online-läget för Smash Bros eller e-shoppen på Wii U just nu? Jag ser att jag har vänner online osv men e-shoppen och Smash Online ger bara connection errors.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Hejsan.

Läste att man ska få ladda hem Mewtwo gratis till Smash Bros Wii U om man registrerar sitt spel hos club nintendo. Men det finns väl inte i Sverige? Hur ska man göra för att få Mewtwo i Sverige?

Tack på förhand
Niklas

Så vitt jag vet så går det inte i Sverige, eftersom Club Nintendo inte finns i Sverige längre. Bergsala AB kommer däremot med vissa erbjudanden ibland, men inte alla Club Nintendo-erbjudanden.

Permalänk
Medlem

Hej,

Har precis köpt mig ett Wii U, och har lite funderingar på minst 3 extra kontroller.

Har planer för att införskaffa Mario Kart samt Wii Party för att köra när man har lite förfest och liknande. Men vet inte om man skall ha Wii U Pro Controller eller den där viftpinnen, vad rekommenderas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Så vitt jag vet så går det inte i Sverige, eftersom Club Nintendo inte finns i Sverige längre. Bergsala AB kommer däremot med vissa erbjudanden ibland, men inte alla Club Nintendo-erbjudanden.

Fråga: vad gör ni med era Club Nintendo-pin:ar. sparar ni dem utifall klubben skulle återuppstå eller skänker ni iväg dem till någon polare som bir i ett land med en klubb?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av prozzerg:

Fråga: vad gör ni med era Club Nintendo-pin:ar. sparar ni dem utifall klubben skulle återuppstå eller skänker ni iväg dem till någon polare som bir i ett land med en klubb?

Jag sparar mina i spel kartongen. Om det någonsin blir något slags andrahands/samlarvärde på spelet så kommer det faktum att den är med öka värdet.

En ny Club Nintendo son täcker in länderna i norra Europa vore bra. Vi skandinaver missade helt chansen att köpa ambassador New 3DS direkt från Nintendo samt många andra kampanjer. Bergsala har bättrat sig lite men vad som egentligen behövs är en ny klubb.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Hej,

Har precis köpt mig ett Wii U, och har lite funderingar på minst 3 extra kontroller.

Har planer för att införskaffa Mario Kart samt Wii Party för att köra när man har lite förfest och liknande. Men vet inte om man skall ha Wii U Pro Controller eller den där viftpinnen, vad rekommenderas?

Har du råd me pro kontroller hade jag kört med dom.
kommer själv köpa till några när man får råd.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Hej,

Har precis köpt mig ett Wii U, och har lite funderingar på minst 3 extra kontroller.

Har planer för att införskaffa Mario Kart samt Wii Party för att köra när man har lite förfest och liknande. Men vet inte om man skall ha Wii U Pro Controller eller den där viftpinnen, vad rekommenderas?

Skrivet av Toivo83:

Har du råd me pro kontroller hade jag kört med dom.
kommer själv köpa till några när man får råd.

Håller med. Helt klart PRO controllern. Den är överlägst skönast och behöver väldigt sällan laddas. Använder den till i stort sätt alla spel jag kör.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Fast man behöver Remotes till Wii Party U. Pro funkar inte med det spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Fast man behöver Remotes till Wii Party U. Pro funkar inte med det spelet.

ja det finns ju undantag, men de allra flesta spel fungerar med PRO controllern. Värt att notera är att det finns en PRO controller till Wii och en till Wii U.
Den till Wii fungerar också för Wii U i vissa spel, men inte alls lika många som den för Wii U. Bara så att man köper rätt

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Fast man behöver Remotes till Wii Party U. Pro funkar inte med det spelet.

Behöver man även nunchucks till Wii Party U?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprite:

Behöver man även nunchucks till Wii Party U?

Jag vet inte. Det står på spelförpackningen.

Permalänk
Medlem

Står inget om nuchuck varken på lådan eller nintendos hemsida

Kolla bland bilderna, så ser man baksidan:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1631217

http://www.nintendo.se/wiiu/spel/wii-party-u

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har sålt ett av mina kamera-objektiv så nu blir det att införskaffa det nya Toad-spelet + 1-2 Wii remotes på det!

/Lycklig konsument