Permalänk
Medlem

MDR XB-1000 Sleeved Edition

Då jag köpte en modmic 3.0 blev mina lurar blev riktigt jobbiga att använda pga. alla sladdar som hänger och dinglar. detta löses dock med lite sleeve

MDR XB-1000 Sleeved Edition

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Blev bra tycker jag Ditt galleri såg så ensamt ut, inga kommentarer alls, kände du behövde få en kommentar iaf

Kommenterar även för att ställa lite frågor om hörlurarna. Är dom bra?
Är ljudet bra utan att ha en hörlursförstärkare?
Sitter dom bekvämt?
Är dom tillräckligt stora för att omsluta öronen eller ligger dom mot öronen?

Helt enkelt, är dom sköna även efter 4-6 timmars användning?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Blev bra tycker jag Ditt galleri såg så ensamt ut, inga kommentarer alls, kände du behövde få en kommentar iaf

Kommenterar även för att ställa lite frågor om hörlurarna. Är dom bra?
Är ljudet bra utan att ha en hörlursförstärkare?
Sitter dom bekvämt?
Är dom tillräckligt stora för att omsluta öronen eller ligger dom mot öronen?

Helt enkelt, är dom sköna även efter 4-6 timmars användning?

Enligt mig så är ljudet bra, men inte super. Basen i lurarna ör enormt grym, men tyvärr låter mellanregistret lite burkigt. Dock kan man fixa till det ganska bra med EQ, så fördelarna väger upp nackdelarna utan problem.
Om man vill utnyttja lurarna till sin fulla potential, dvs att basen är så kraftig att hela huvudet bokstavligt talat vibrerar, då behöver du en stärkare. Jag kör med xonar dgx's inbyggda stärkare, och den duger utmärkt.
Komforten är underbar. By far de skönaste lurarna jag haft på mig, och man kan sitta utan problem en hel dag med dom på sig. Det blir inget tryck på öronen över huvud taget, då kuddarna är så stora så de anpassar sig väldigt bra.

Men återigen, om du har en stärkare samt spelar rätt musik (mest dubstep, house, men även reagge och annat bastungt) så är basen helt otrolig. Känner man på sidan av lurarna känner man att det rörs luft, och öronsnibbarna vibrerar bokstavligt talat av trycket.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Vart köpte du din modmic?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft21:

Vart köpte du din modmic?

http://www.modmic.com/

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |