Permalänk
Medlem

Bra domänleverantör?

Hejsan! Jag använder just nu loopia som domnänleverantör men de höjde nyss månadskostnaden med 100% genom att ta betalt 99kr om året för sin DNS. Nu letar jag efter en ny och seriös domänleverantör. Jag gjorde ett konto på binero, det fungerade inte att överföra domänen, kontaktade supporten och det tog en månad (!) innan de svarade, givetvis med värdelös information.

Alltså, endast någon domänleverantör som inte är binero eller loopia och som klarar .nu domäner. Har sökt men inte hittat något seriöst som tar .nu domäner.

Permalänk
Medlem

citynetwork kanske

Permalänk
Medlem

Citynetwork tar emot .nu från Loopia.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att NameCheap är bra. har de för min .me (gratis för studenter). Det blir nog inte billigare för dig, men det är inte loopia iaf ^^

www.namecheap.com

Permalänk
Medlem

Cloudflare har väl en DNS tjänst som är gratis? Den kanske går att nyttja.
De levererar förvisso inte domäner men du kan ganska enkelt peka vidare dina domäner till cloudflare och sköta DNS där.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med NameISP.com. (Svenskt)

Permalänk
Medlem

Sitter och letar bra domänleverantör då mina idag är utspridda hos flera olika och skulle gärna vilja samla dem.
Är nu nyfiken på om du hittat någon bra..

Visa signatur

xciso

Permalänk
Medlem

Jag har kört mest på joker.com

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar! Observera dock att flera av svaren INTE klarar .nu domäner.

Jag tänker testa citynetwork och se om den fungerar bra eller inte.

Permalänk
Medlem

Alla går att finna här:

https://www.iis.se/domaner/aterforsaljare/nu/?country=SE

Jag brukar köpa av loopia, de har sin "betala och låt systemet köpa varje gång domänen går ut" men deras DNS editor suger rätt hårt och tjänsten kostar 99 kronor i månaden för en långsam buggig upplevelse.

De jag testat och "gillar":

egensajt.se
admax.se <- känner folk här så lita inte på den åsikten
dreamhost (inte säker på om de levererar nu).

Akta dig för:
Svenska domäner, de har flera klagomål vad jag minns och är lite scam aktiga i uppsägningar osv.

Finns ytterligare en men kommer inte på dem nu.

Visa signatur

One shall not shout when there is a forum!

Permalänk

CityNetwork är sjukt bra, bästa supporten också!

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem

Använder mig av Binero, funkar bra, och är billiga på .se iaf.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Är det DNS'n du söker, så lägg alla domänerna hos t.ex Binero, ändra namnservrar till t.ex Cloudflare, aktivera automatisk förnyelse.
Sen behöver du aldrig gå in eller ha att göra med Binero igen.

Själv föredrar jag SE Direkt gällande .se.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Glesys, de har i min mening utan tvekan den bästa kontrollpanelen och bästa supporten när det gäller kompetens av alla svenska aktörer. Annars är CloudFlare ett alternativ. Skulle hålla mig borta från Binero och CityNetwork (och alla andra Atomia-baserade system) då de blir plågsamt sega och svårjobbade när man har ett par domäner samt att en del brukar ha problem med att de automatiska förnyelserna inte fungerar. För övrigt har dock CityNetwork bra support.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060