LG G3, uppgraderingsfiler kopieras inte.

Permalänk
Medlem

LG G3, uppgraderingsfiler kopieras inte.

Tjenare!

Det är så att nu har jag äntligen fått den efterlängtade uppdateringen av Android Lollipop(5) till min LG G3.
Jag förväntade mig att det hela skulle gå galant, d.v.s. bara koppla in mobiltelefonen och slå igång LG PC Suite för att uppdatera.
Det hela gick bra en stund. Men efter kanske 5-10 minuter så får jag upp ett felmeddelande (visas nedan), som uppmanar mig att
hålla in strömknappen för att stänga av och starta om.
Jag försöker med detta, ingenting händer. "Firmware Update" står på 2% i mobilen med COM 3.
Därefter drar jag ut sladden och försöker igen. Ingen lycka.
Då beslutar jag mig att ta ut batteriet och starta upp mobilen på nytt. Jag såg även i Enhetshanteraren att det var något lurt med drivrutinen för "Bärbar enhet" och såg på LG:s support-sida att nya drivrutiner för mobilen har kommit. Därav installerade jag den senaste drivrutinen och provade att uppdatera på nytt. Ingen framgång där heller och var tvungen till samma procedur. Provade ännu en gång att installera uppdateringen men samma sak igen.

Än så länge har jag provat detta 3 gånger utan framgång. Jag börjar ha aningar om att det beror på att jag har Tele2/Comviq som operatör bara därför att jag inte hittar någon uppdatering i mobilen. "Du använder den senaste mjukvaruversionen för den aktuella OS-versionen.".
Men mina teorier slutar där...

Om någon har lust att hjälpa mig så här innan Julafton, så är jag evigt tacksam, vill verkligen ha Android Lollipop...

Tack på förhand! /Davvarn

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Ingen som har en lösning? :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Av någon anledning så verkar det fungera bättre nu, ligger på 30% i mobilen. Programmet var kanske beroende av att starta om datorn, eller var det fel med usb-kabeln då jag testade med original-kabeln nu

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Äntligen! Så verkar det fungera! Just nu har alla appar optimerats, snart kommer jag in i mobilen...

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Inget mobilt nätverk... På Android Lollipop LG G3

Kan för tillfället inte använda det mobila nätverket på min LG G3 med den nya lollipop-uppdateringen. Jag har inte märkt av det förut, i förgår och igår därför att jag använt mig av det trådlösa nätverket(Wi-Fi) som vi har hemma. Men när jag var utanför hemmet för att t.ex. handla så märkte jag, när jag slog på det mobila nätverket att det inte fungerade. Jag har därför provat att starta om mobilen ett fåtal gånger. Ingen lycka.
Är det någon mer som har samma problem/eller har haft?
Tänkte också, är det onödigt/riskabelt att flasha om mobilen till Cyanogenmod 12 senare eller Android Now HD 7,5?

Tack på förhand och hoppas det löser sig...
/Davvarn

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk

Inga problem alls här allt flyter på som tusan,uppdateringen gick utan problem.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Inga problem alls här allt flyter på som tusan,uppdateringen gick utan problem.

Okej, det är väl bara jag som vår allt strul som vanligt då! XD
Men den senaste Mjukvaruversionen är väl, V20e_EUR-XX ?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Skrivet av davvarn:

Okej, det är väl bara jag som vår allt strul som vanligt då! XD
Men den senaste Mjukvaruversionen är väl, V20e_EUR-XX ?

Ja det är den senaste.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Avstängd

Gå in i mobildata och sätt den på 4g/LTE om den står på gsm

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem

Det ser ut så här;

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Avstängd

Kör min G3 med Lollipop också, funkar bra med nätverken här. (CloudyG3)

Kan även lägga till att om du nu i slutändan bestämmer dig för att lägga in en annan ROM så använd något stock-baserat. Annars får du en kamera med riktigt dåligt kvalité. (Driverproblem med AOSP)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Okej. Tack allesammans för svaren. Dock så fixade det sig genom att ändra åtkomstpunkt där det hade blivit 4g.tele2.se till internet.tele2.se. Nu verkar det att fungera. Men SeF.. Hur är CloudyG3 jämfört med stock Lollipop? Finns nya knappsatsen, tangentbordet, nya inställningsmenyn med mera? Finns det någon risk att man gör fel i flashningen som kan ge stora konsekvenser?
Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av davvarn:

Okej. Tack allesammans för svaren. Dock så fixade det sig genom att ändra åtkomstpunkt där det hade blivit 4g.tele2.se till internet.tele2.se. Nu verkar det att fungera. Men SeF.. Hur är CloudyG3 jämfört med stock Lollipop? Finns nya knappsatsen, tangentbordet, nya inställningsmenyn med mera? Finns det någon risk att man gör fel i flashningen som kan ge stora konsekvenser?
Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, CloudyG3 innehåller bara små förbättringar lite här och var samt tar bort majoriteten av alla onödiga förinstallerade program.

Det är väldigt svårt att göra fel, men om du flashar så finns där en "trigger" som visar att du inte har kört standard från LG. Så din garanti blir ogiltlig om du inte vet hur du ställer tillbaka detta.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB