Permalänk
Medlem

Problem med min skärm (grafikkort?)

Hej alla, hoppas alla har det bra.. för det har inte jag.. Hur ska jag någonsin bli vän med datorguden så han kan skona mig med mina ständiga problem.
Har ganska nyligen köpt en helt ny dator som jag har fått hjälp med att plocka ihop.

Såhär ser det ut.

Produkt
Gigabyte GA-Z97M-D3H
Tillbehör till Gigabyte GA-Z97M-D3H
Monteringsguide: Processor
---
1TB WD Blue 7200rpm 64MB
SSD 240GB Intel 530 OEM
Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB
Corsair Hydro H55
MSI GeForce GTX 970 Gaming
Corsair 16GB (2x8GB) CL9 1600MHz VENGEANCE PRO BLÅ
Cooler Master GM 550W 80+ Bronze Modulärt
Corsair Carbide Air 240 Svart 899 kr
Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1
Montering och test av dator med valfria komponenter
Fraktfritt Sweclockers

Skärm: 24inch Acer GN246HLBbid 144Hz 3D 24" Black
(Och ja, jag kopierade mitt kvitto från Inet rakt av.)

Datorn funkade super i början (som alla nya produkter).. Men redan efter 1-2 månader så började detta problem som är ständigt återkommande göra mina vardagarskvällar bittra!

Sitter och spelar, kollar på youtube eller whatever. Och helt plötsligt blir skärmen svart, vit eller annan färg. Går inte att komma ur det så det ända sättet är att starta om datorn. Då kan man ibland komma in i något som kallas reperationsläge (tror jag iaf att det kallas), man kommer inte in där alltid men ibland.
Annars är det de gamla vanliga att man kan välja emellan att starta windows i felsäkert läge eller om man vill starta den normalt.

Jag vet inte hur jag ska gå till väga med detta problem eller varför detta förföljer mig. Vissa perioder funkar datorn så bra som helst och jag har inga bekymmer.

Har testat att manuellt ladda hem dem senaste grafikinställnignarna från Nividas hemsida. Men det hjälper bara ett tag, sen är problemet ett faktum igen.
Kan det vara någon inställning till skärmen som bråkar? Jag har absolut ingen koll på sånt här.

Är det någon som kan hjälpa mig med detta problemet så jag kan få en lugn o fin jul?
Vore hemskt tacksam för detta. Fråga gärna om det är något som är oklart i mitt meddelande.

Önskar er alla (även dem som inte hjälper mig) en riktig god jul!

Permalänk
Medlem

Och nu om man startar datorn, så laddas den till skrivbordet. Laddar allt som ska startas med windows.
Och efter en ca 5 sekunder hörs ett klickljud och skärmen blir svart igen. :((

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockmex:

Och nu om man startar datorn, så laddas den till skrivbordet. Laddar allt som ska startas med windows.
Och efter en ca 5 sekunder hörs ett klickljud och skärmen blir svart igen. :((

Skulle kunna vara agget, är ju en av deras mindre påkostade serier. Vill man ha lite problem så ska man inte snåla på agget.

Men testa annat agg. Kolla ram och testa med annat grafikkort (prova med annat grafikkort först).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar