Steelseries Siberia V3 eller Siberia Elite?

Permalänk

Steelseries Siberia V3 eller Siberia Elite?

Tjena, såg nu på dreamhack att siberia v3 hade släppts. Så jag satt och undra ifall man kanske skulle ta en uppgradering från sina Siberia V2 till V3 eller om man kanske skulle gå på ett par Elites? då dem ligger ungerfär på samma prislapp med 200:- mellanskillnad.. men när man är över 1000:- så skulle jag inte säga 200 är så värst mycket extra och lägga ut? nån som har koll på vilka som är mest värda och skaffa när det gäller ljudkvalité till musik och surround till CS:GO?

edit: Såg nu att jag hade kollat prislappen på siberia v3 Prism som kostade lite mer än vanliga svarta. Men samma fråga står kvar.

MVH. Victor

Visa signatur

i5 3570k (ivy bridge) | MSI Z77a-G45 | MSI GTX 670 oc | 128Gb SSD | 1Tb Hdd | 8Gb Ram 1600Mhz Vengence | Chassi: Classified skitchassi.

Permalänk
Medlem

Köp ett QPAD QH-85/90 eller ett kingston hyper x cloud
10 gånger bättre än ett Siberia!

Permalänk

Tycker inte att det är något fel på Siberia-lurarna, men ~800 kr (som v3 kostar just nu) är lite dyrt enligt mig. När det ligger runt 500 kr så känns det rimligare.

Kan dock inte uttala mig om vilka som är bäst, men jag skulle nog undvika att spendera så mycket på ett par Siberia-lurar (oavsett modell). Ganska mycket överpris på deras lurar enligt mig.

Plockade mina V2 för cirka 300 kr och är helnöjd.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Tycker inte att det är något fel på Siberia-lurarna, men ~800 kr (som v3 kostar just nu) är lite dyrt enligt mig. När det ligger runt 500 kr så känns det rimligare.

Kan dock inte uttala mig om vilka som är bäst, men jag skulle nog undvika att spendera så mycket på ett par Siberia-lurar (oavsett modell). Ganska mycket överpris på deras lurar enligt mig.

Plockade mina V2 för cirka 300 kr och är helnöjd.

Då är ju frågan, har du provat något annat än Siberia lurar?
Jag hade 3 par och blev less på att alla gick sönder så jag bytte till ett par QPAD QH-85 och skillnaden ljudmässigt är väldigt stor!

Permalänk
Medlem

Efter att ha ägt 3 par Siberia lurar så måste jag rekommendera att du köper något annat. De håller helt enkelt inte. Speciellt microfonen tenderar att få fort löskontakt om du fäller ut/in den ofta.

Permalänk

Använder mig av ett par v2 just nu, älskar hur de sitter på huvudet och är "stealthy" känns knappt att jag har på mig dem och att de har rätt gott med luftflöde i dem så jag inte får fuktiga öron som luktar illa :PpP men om qpad också funkar bra till detta. kanske jag slår till på dem istället.

Visa signatur

i5 3570k (ivy bridge) | MSI Z77a-G45 | MSI GTX 670 oc | 128Gb SSD | 1Tb Hdd | 8Gb Ram 1600Mhz Vengence | Chassi: Classified skitchassi.

Permalänk
Medlem

Hur kan ni uttala er om v3 och Elite när ni inte ens har provat dom?

Hade ett par Elites förut, men problemet var att dom inte satt så bra på mitt huvud. Älskade dock ljudet, men fick sälja dom eftersom det inte gick att ha på dom på längre spelsessioner. Just nu har jag ett par Qpad QH-90 och jag älskar dom, men min polare har v3 och man kan inte klaga på passformen på Siberia asså...

Om jag fick välja så skulle jag ta v3, men jag föreslår att du tar dig någonstans och provar ett par Elites innan du bestämmer dig.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Köp ett QPAD QH-85/90 eller ett kingston hyper x cloud
10 gånger bättre än ett Siberia!

Skrivet av smurfeNn:

Hur kan ni uttala er om v3 och Elite när ni inte ens har provat dom?

Hade ett par Elites förut, men problemet var att dom inte satt så bra på mitt huvud. Älskade dock ljudet, men fick sälja dom eftersom det inte gick att ha på dom på längre spelsessioner. Just nu har jag ett par Qpad QH-90 och jag älskar dom, men min polare har v3 och man kan inte klaga på passformen på Siberia asså...

Om jag fick välja så skulle jag ta v3, men jag föreslår att du tar dig någonstans och provar ett par Elites innan du bestämmer dig.

QH-90 enligt mig, gick från v2 -> QH-90 och va supernöjd! bästa spellurarna jag haft. Nu sitter jag dock på ett par beyerdynamics cusom one pro och är minnst lika nöjd ^^

Försök testa lurarna innan du köper.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Hur kan ni uttala er om v3 och Elite när ni inte ens har provat dom?

Hade ett par Elites förut, men problemet var att dom inte satt så bra på mitt huvud. Älskade dock ljudet, men fick sälja dom eftersom det inte gick att ha på dom på längre spelsessioner. Just nu har jag ett par Qpad QH-90 och jag älskar dom, men min polare har v3 och man kan inte klaga på passformen på Siberia asså...

Om jag fick välja så skulle jag ta v3, men jag föreslår att du tar dig någonstans och provar ett par Elites innan du bestämmer dig.

Har personligen inte provat V3 men har du något bevis på att det är andra element än vad det är i V2? Om det inte är det så är det bara samma skräpljud som tidigare.

Steelseries har aldrig haft några bra lurar vad jag kan komma ihåg, dock så är dom sjukt bra på att marknadsföra sig själva genom att tex sponsra stora lag inom Esport. Det pinsamma är att många som inte är så insatta kring just ljud går på detta och tror att "Steelseries Neon deluxe elite V3 pro" är bästa headsetet som finns...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

QH-90 enligt mig, gick från v2 -> QH-90 och va supernöjd! bästa spellurarna jag haft. Nu sitter jag dock på ett par beyerdynamics cusom one pro och är minnst lika nöjd ^^

Försök testa lurarna innan du köper.

QH-85 och 90 samt Hyper x cloud är typ samma lurar, bara annat utseende, samt att Hyper x har sleevad kabel och lite andra tillbehör

Har själv dom öppna QH-85 eftersom Net on net hade ett erbjudande med QH-85, MK-85 och antivirusprogram för 1399SEK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Har personligen inte provat V3 men har du något bevis på att det är andra element än vad det är i V2? Om det inte är det så är det bara samma skräpljud som tidigare.

Steelseries har aldrig haft några bra lurar vad jag kan komma ihåg, dock så är dom sjukt bra på att marknadsföra sig själva genom att tex sponsra stora lag inom Esport. Det pinsamma är att många som inte är så insatta kring just ljud går på detta och tror att "Steelseries Neon deluxe elite V3 pro" är bästa headsetet som finns...

http://www.pcgamer.com/steelseries-refresh-siberia-headphones-with-new-v3-and-redesigned-elite-prism/
Du kanske borde kolla lite recensioner också, sist jag kollade har SteelSeries faktiskt några bra headsets...

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

QH-85 och 90 samt Hyper x cloud är typ samma lurar, bara annat utseende, samt att Hyper x har sleevad kabel och lite andra tillbehör

Har själv dom öppna QH-85 eftersom Net on net hade ett erbjudande med QH-85, MK-85 och antivirusprogram för 1399SEK

QH90 och Hyper X samma lur om man bortser från sladden. och QH-85 är öppna lurar vilket jag ogillar.

Helt ok deal! , köpte min QH-90 för 399.- på dustin under en flash-REA

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Bestämt mig, får bli ett par qh-90 lurar efter läst runt lite. Tack för tipset

Visa signatur

i5 3570k (ivy bridge) | MSI Z77a-G45 | MSI GTX 670 oc | 128Gb SSD | 1Tb Hdd | 8Gb Ram 1600Mhz Vengence | Chassi: Classified skitchassi.