Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simcon:

Någon som har tankar gällande Z2 kontra OnePlus One? Detta då de kostar i stort sett samma under helgen.

För mycket problem med One plus. Problem med touchen inte reagerar osv bara att söka på Google så ser du. Skulle lätt tagit sony. Får du problem med One plus så måste du skicka den till Kina

Sen fungerar inte 4g med One plus över hela Sverige. Bara i vissa regioner eller band, du kan även här googla för mer info.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

För mycket problem med One plus. Problem med touchen inte reagerar osv bara att söka på Google så ser du. Skulle lätt tagit sony. Får du problem med One plus så måste du skicka den till Kina

Sen fungerar inte 4g med One plus över hela Sverige. Bara i vissa regioner eller band, du kan även här googla för mer info.
Skickades från m.sweclockers.com

Blev en Z2, kändes som ett säkrare köp utifrån risken med dålig touchscreen för Oneplus.

Dags för lämpligt microSD(xc) kort också, 64 GB känns rimligt.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/202219-s...
http://www.inet.se/produkt/5331216/samsung-microsdxc-evo-64gb...

Ungefär samma pris så hugget som stucket där antar jag, eller? Något annat 64GB kort som skulle vara mer prisvärt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simcon:

Blev en Z2, kändes som ett säkrare köp utifrån risken med dålig touchscreen för Oneplus.

Dags för lämpligt microSD(xc) kort också, 64 GB känns rimligt.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/202219-s...
http://www.inet.se/produkt/5331216/samsung-microsdxc-evo-64gb...

Ungefär samma pris så hugget som stucket där antar jag, eller? Något annat 64GB kort som skulle vara mer prisvärt?

Bra val, köpte en vit z2 jag med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Simcon:

Blev en Z2, kändes som ett säkrare köp utifrån risken med dålig touchscreen för Oneplus.

Dags för lämpligt microSD(xc) kort också, 64 GB känns rimligt.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/202219-s...
http://www.inet.se/produkt/5331216/samsung-microsdxc-evo-64gb...

Ungefär samma pris så hugget som stucket där antar jag, eller? Något annat 64GB kort som skulle vara mer prisvärt?

http://www.amazon.com/Samsung-Class-Adapter-MB-MP64DA-AM/dp/B...

Edit: Med shipping blev det inte så mycket billigare, och free shipping över 35 usd var tydligen bara inom US. :/

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Samsung galaxy s5

Jag har hört att galaxy s5an verkligen skulle mäta sig med både iPhone 5s och 6an och såg ett kanonpris med studentrabbat på tele2 på 3490 utan abonnemang och bindingstid... Men jag är inte så insatt i detta... betyder det att den inte är bunden till något då? Så jag skulle kunna sätta i ett comviq kontantkort i den direkt o bara köra eller MÅSTE jag ha ett tele2 abonnemang till den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas2100:

Jag har hört att galaxy s5an verkligen skulle mäta sig med både iPhone 5s och 6an och såg ett kanonpris med studentrabbat på tele2 på 3490 utan abonnemang och bindingstid... Men jag är inte så insatt i detta... betyder det att den inte är bunden till något då? Så jag skulle kunna sätta i ett comviq kontantkort i den direkt o bara köra eller MÅSTE jag ha ett tele2 abonnemang till den?

Man brukar överlag inte få studentrabatt utan att samtidigt binda ett abg., men annars säljer inte Tele2 några låsta telefoner längre, det är bara Tre som fortf. fånar sig med att göra telefonerna låsta, alla andra operatörer har gått ifrån det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonas2100:

Jag har hört att galaxy s5an verkligen skulle mäta sig med både iPhone 5s och 6an och såg ett kanonpris med studentrabbat på tele2 på 3490 utan abonnemang och bindingstid... Men jag är inte så insatt i detta... betyder det att den inte är bunden till något då? Så jag skulle kunna sätta i ett comviq kontantkort i den direkt o bara köra eller MÅSTE jag ha ett tele2 abonnemang till den?

Nej du kan köpa den kontakt rak av om du vill utan att ha abbonemang. Välj bara ingen delbetalning på tele2 hemsida

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

jollan har varit nere på 150 euro så inte direkt ett fynd :/

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

CDON+ för 99 kr blev det för mig. Finns i lucka 1 på deras julkalender. Tack för tipset den som skrev i andra tråden.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Skrivet av Recall:

CDON+ för 99 kr blev det för mig. Finns i lucka 1 på deras julkalender. Tack för tipset den som skrev i andra tråden.

Varsågod

Om man brukar tveka att betala 299:- för att bli plus kund, är detta ett givet köp.

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Livsnjutare 😎

CDON+ medlemskap
99kr
ord pris: 299kr
http://cdon.se/cdon-p24610370

Gäller i ett år från inköpsdatum.
Erbjuande i julkalendern, så det gäller endast idag den 1'e dec 2014, tom 23:59

Fri frakt vid köp över 100 kr
Som CDON+ kund erhåller du fri frakt vid köp över 100 kr på alla dina köp under medlemskapet.

Återbäring
Du får 1% återbäring på elektronik och produkter som levereras av CDON.COMs samarbetspartners. Du får 3% återbäring på alla andra produkter.
Återbäringen skickas till dig som kund efter 12 månader i form av ett presentkort.

Unika erbjudanden
Som CDON+ kund kommer du få unika erbjudanden, för CDON + medlemmar. Dessa kommer att skickas via e-post.

Förtur hos kundservice
Som CDON+ kund kommer dina ärenden prioriteras före andra, vilket innebär att du kommer att få svar fortare.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av andreas_dock:

http://adock.se/users/upload/files/141201011035001.png

CDON+ medlemskap
99kr
ord pris: 299kr
http://cdon.se/cdon-p24610370

Gäller i ett år från inköpsdatum.
Erbjuande i julkalendern, så det gäller endast idag den 1'e dec 2014, tom 23:59

Fri frakt vid köp över 100 kr
Som CDON+ kund erhåller du fri frakt vid köp över 100 kr på alla dina köp under medlemskapet.

Återbäring
Du får 1% återbäring på elektronik och produkter som levereras av CDON.COMs samarbetspartners. Du får 3% återbäring på alla andra produkter.
Återbäringen skickas till dig som kund efter 12 månader i form av ett presentkort.

Unika erbjudanden
Som CDON+ kund kommer du få unika erbjudanden, för CDON + medlemmar. Dessa kommer att skickas via e-post.

Förtur hos kundservice
Som CDON+ kund kommer dina ärenden prioriteras före andra, vilket innebär att du kommer att få svar fortare.

Att betala för fraktreducering/ev återbäring platsar inte i dagens fynd så flyttade in ditt välformaterade inlägg här istället.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

My Book 4TB (Continental Euro plug) (Recertified) återigen i lager för de som är intresserad. Beställde endast en själv, då fundersam ifall Hitachi disken är kraschbenägen, då WD har den i lager igen?
http://store.westerndigital.com/store/wdeu/en_IE/DisplayAccesoryProductDetailsPage/ThemeID.22586100/My_Book_4TB_%28Continental_Euro_plug%29_%28Recertified%29/productID.306290800/categoryId.60680000

Edit:
Slut igen. Värst vad det går åt snabbt. :/

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Ni som har CDON+, är det värt det? Får man bra rabatter? Fri frakt vid köp över 100 kr har jag redan som student.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Hessi:

Ni som har CDON+, är det värt det? Får man bra rabatter? Fri frakt vid köp över 100 kr har jag redan som student.

Nej jag har det endast för att få fri frakt.
Det är väldigt smidigt för just mig, då jag för mycket småköp.

Rabatterna man får som sägs vara unika... är inte det (eller iaf var inte?) och sprids som en löpeld över internet.
Så att bli medlem för det, nje inte värt.

Dock nyttjat förturen till kundtjänst några gånger, schysst att känna sig som lite VIP
.. även om de då pissar på sina andra kunder, vilket man inte borde få.
Men men, alla går att köpas

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Hessi:

Ni som har CDON+, är det värt det? Får man bra rabatter? Fri frakt vid köp över 100 kr har jag redan som student.

När de introducerade CDON+ hade de 20% på Elektronik i början, vilket givetvis var väldigt välkommet för många här. Har inte sett allt för mycket intressant sedan dess även om det givetvis är subjektivt. Generaliserar ganska ordentligt nu men har känts som att det oftast varit typ 20-30% på skor/kläder/böcker, vilket självklart kan vara intressant för många.

Handlar du hos CDON ofta så kommer väl återbäringen (och för de som inte är studenter, fria frakten) dock att återbetala sig rätt fort åtminstone.

Personligen så blev min återbäring högre än kostnaden för CDON+ senast och med den fria frakten så lönade det sig mycket väl för mig.
Räknar vi in -20% från ovan nämnda rabattkod som jag använde på dubbla GTX 780 så var det en extremt gynnande affär. Om liknande rabatter återkommer är ju självklart svårt att säga dock.

Jag förnyade hursomhelst min CDON+ nyligen, tyvärr innan lucköppningen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Extra batteri till telefonen / surfplattan:
EasyAcc® 15000mAh hos Amazon.uk. Bra pris (cirka 420kr+frakt) och verkar som ett hyfsat bra batteri övrigt. finns även i en 1000mha och 1600mha version som även dessa är på rea!

Köpte själv denna tunna http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00LVTUYA0?psc=1&redirect=... på 18000 mAh för 20£ för 2 dagar sedan. Ligger fortfarande på samma pris.

Kraftigare, billigare och fått bra omdömen dessutom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

När de introducerade CDON+ hade de 20% på Elektronik i början, vilket givetvis var väldigt välkommet för många här. Har inte sett allt för mycket intressant sedan dess även om det givetvis är subjektivt. Generaliserar ganska ordentligt nu men har känts som att det oftast varit typ 20-30% på skor/kläder/böcker, vilket självklart kan vara intressant för många.

Handlar du hos CDON ofta så kommer väl återbäringen (och för de som inte är studenter, fria frakten) dock att återbetala sig rätt fort åtminstone.

Personligen så blev min återbäring högre än kostnaden för CDON+ senast och med den fria frakten så lönade det sig mycket väl för mig.
Räknar vi in -20% från ovan nämnda rabattkod som jag använde på dubbla GTX 780 så var det en extremt gynnande affär. Om liknande rabatter återkommer är ju självklart svårt att säga dock.

Jag förnyade hursomhelst min CDON+ nyligen, tyvärr innan lucköppningen.

Har du inte möjlighet att köpa mer än ett år i taget alltså? Prata med kundtjänst!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Skrivet av xtQ:

Har du inte möjlighet att köpa mer än ett år i taget alltså? Prata med kundtjänst!

Hur menar du nu?

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

Hur menar du nu?

Han sa precis att han köpt tjänsten, som löper på ett år, förmodar då att eftersom att han är nöjd, gärna skulle vilja plussa på även nästkommande år för 99 kr då erbjudandet bara gäller idag. Alltså, 24 månader (give or take) CDON+.

Därför jag frågade om det bara tillåts att man köper CDON+ en gång per 12 månaders period.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Skrivet av xtQ:

Han sa precis att han köpt tjänsten, som löper på ett år, förmodar då att eftersom att han är nöjd, gärna skulle vilja plussa på även nästkommande år för 99 kr då erbjudandet bara gäller idag. Alltså, 24 månader (give or take) CDON+.

Därför jag frågade om det bara tillåts att man köper CDON+ en gång per 12 månaders period.

Jaha, ja det tror jag inte fungerar (vet ej)..
Sånna fall skulle jag själv tex. Kunna köpa detta erbjudande typ 3-4gger så det blir 3-4år..

Kontankta kundtjänst o fråga iaf.

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjinko:

Amazon kör Cyber Monday idag.
bla.
Logitech G930 70$ = 520kr, på prisjakt är billigaste 1300kr.

Dock värt att notera att frakt på 147kr och import avgift på 172kr tillkommer så slutpriset blir hela 862kr dock fortfarande billigare än att köpa det inrikes

Skickades från m.sweclockers.com

Inlägg flyttat från fyndtråden.
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av xtQ:

Har du inte möjlighet att köpa mer än ett år i taget alltså? Prata med kundtjänst!

Drog en beställning, får se vad de säger. Det gick inte igenom automatiskt iaf x)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

Jaha, ja det tror jag inte fungerar (vet ej)..
Sånna fall skulle jag själv tex. Kunna köpa detta erbjudande typ 3-4gger så det blir 3-4år..

Kontankta kundtjänst o fråga iaf.

Jag har inte CDON+, får nog svar imorgon om jag frågar

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Skrivet av amanito:

För mycket problem med One plus. Problem med touchen inte reagerar osv bara att söka på Google så ser du. Skulle lätt tagit sony. Får du problem med One plus så måste du skicka den till Kina

Sen fungerar inte 4g med One plus över hela Sverige. Bara i vissa regioner eller band, du kan även här googla för mer info.
Skickades från m.sweclockers.com

Z2 ska väl ha en hel del problem den med. Inte minst med glas som spricker av sig själv, 4K-inspelning som hettar upp telefonen så att den stängs av samt direkt usel mikrofon som gör att man knappt hörs i andra änden med den man pratar med. Beställde en själv i fredags, men blir nog att lämna tillbaka den. Verkar vara alldeles för mycket problem med Z2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fliz:

Dock värt att notera att frakt på 147kr och import avgift på 172kr tillkommer så slutpriset blir hela 862kr dock fortfarande billigare än att köpa det inrikes

För mig är det fraktfritt när jag kollar på headsetet och då dubbelkollade jag så Amazon har koll på att paketet ska skickas till Sverige.

Värdet på försändelsen är under 1300kr därför blir det bara moms. 520k * 25% moms = 130kr vilket ger oss ett totalpris på 650kr.

Om jag inte missat någon avgift.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Inaktiv

Jag förstår inte folk som tipsar om saker från Amazon. Ta denna tex

#15051306

Bara frakten är en tredjedel av priset. Inte värt det för fem öre!

Skrivet av xtQ:

Jag har inte CDON+, får nog svar imorgon om jag frågar

Du kan alltid använda deras chatt och få hjälp direkt

Permalänk
Medlem

Fri frakt på Ikeas hemsida idag. Frakten kostar vanligtvis 49 kr (postpaket) och 495 - 1995 kr (med bil). http://www.ikea.com/se/sv/

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av twk:

Fri frakt på Ikeas hemsida idag. Frakten kostar vanligtvis 49 kr (postpaket) och 495 - 1995 kr (med bil). http://www.ikea.com/se/sv/

Flyttade in ditt inlägg hit, fraktkostnader hamnar inte inom fyndtrådens ramar och dylikt påpekades i tråden senast idag.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Flyttade in ditt inlägg hit, fraktkostnader hamnar inte inom fyndtrådens ramar och dylikt påpekades i tråden senast idag.

Okej. Det kan vara bra att skriva i reglerna för Dagens Fynd, då jag läste dessa innan jag postade.