Permalänk
Medlem

Datorskärm som TV

Hej!

Jag har två datorskärmar just nu (en 24" och en 28"), men ingen TV.
Bor trångt och ekonomin är begränsad, så jag undrar om jag kan använda den större av de nämnda skärmarna som TV?
Finns det någon mottagare eller liknande man kan köpa (billigt) och sedan köra via antennuttag?

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Medlem

Ja, digitalbox heter dom grejerna... brukar finnas exempelvis HDMI ut (fördel om någon av skärmarna har HDMI in).

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Har du en HDMI in som du inte använder på någon av dem, så är det ju bara att köpa en passande box beroende på vad du skall koppla den till (digital/analog, kabel/antenn).
Sen får du ju även fixa någon form av kontakt till högtalare från den, med det brukar ju finnas en line-out oftast.

Permalänk
Medlem

Alltså rent rimligt så skulle det väl gå med vilken Digitalbox som helst, som har HDMI ut. (RGB-ut till VGA "går" också men är mycket krångligare). Har skärmarna inbyggda högtalare eller åtminstone audio pass-through till externa högtalare?

Tänkte själv i framtiden slänga iväg TV'n och ha en TiVo i HDMI-porten på en av mina skärmar.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Kan bli problem med ljudet. Se till så digitalboxen har ljudutgång. Ofta finns ju scartkontakt och med en adapter så kommer man åt ljudet den vägen. Då kan man ju ansluta datorhögtalare dit.

Permalänk
Medlem

Skärmen har både HDMI och inbyggda högtalare.

Det låter ju enkelt och smidigt då!

Det är ComHem i huset.

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb