Permalänk
Medlem

Plötsligt sönder - kortslutning? !

Hej!

Jag har en laptop som är strax över 3 år gammal av modellen MSI GT683 som gick sönder helt plötsligt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php%3Fp%3D923171&ved=0CDAQFjAF&usg=AFQjCNFvcUuVuJXi_pbiZELK0VQvYntD9g

Jag satt och spelade LoL då datorn plötsligt bara lägger av och dör.

Laddningsadaptern slutade lysa grönt som den gör även när den inte är ikopplad i datorn. Jag tror att batteriet var mer eller mindre fullladdat (även om systemet sagt i 1 års tid att batteriet är slitet räcker det iaf 30 min utan sladd).

Jag åker till min kompis som har exakt samma modell för att testa om det är laddningsadaptern som ändå är problemet men näe jag kopplar in hans laddningsadaptern slocknar även hans gröna lampa på adaptern så fort jag kopplar in den i min dator och är sedermera värdelös.

Nu tror jag alltså att det är något i min dator som pajat och kortsluter? laddningsadaptrarna.

Vad kan jag göra? Några ideer på vad som är trasigt?

Tack så mycket på förhand!

Permalänk
Avstängd

Vad Du kan göra?
- Utnyttja garantin.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Skrivet av Leon1:

Vad Du kan göra?
- Utnyttja garantin.

Garanti på en tre år gammal laptop? Har svårt att tro att den gäller.

Jag hade försökt hitta en nytt batteri och testa att köra med. Om din polare har en exakt likadan dator, låna hans batteri och testa. Vissa laptops kan du ju köra utan utan batteri också, så kan du inte låna polarens så kanske du ska testa att demontera ditt batteri och testa att köra utan. Skulle säga att något av dessa saker skulle vara steg 1 att prova.