Permalänk
Medlem

Skapa hypotetiskt program windos

Hej alla.
Jag undrar om det finns något program där man kan skapa ett hypotetiskt program utan specifika funktioner.
Endast så man kan se visuellt hur det skulle kunna fungera.

Ungefär som om man skulle jobba med Photoshop och designa en app, hur det skulle se ut fast det finns färdiga länkar/flikar/knappar där man klickar sig fram.

Jag är dock ingen programmerare, så att kunna visa hur en app/program i Windows skulle se ut visuellt i ett skapar-program skulle vara grymt för oss som inte kan konsten av programmering.

Permalänk
Medlem

om du gör en prototyp i Power Point med bilder skulle du väldigt grundläggande kunna visa någon form av funktionalitet genom att klicka till olika slides från olika knappar i appen

Visa signatur

Zotac GeForce RTX 3080 Trinity | Ryzen 9 5900x | 64GB DDR4 | Define S

Permalänk
Medlem

Det finns mängder av program för att göra just detta, googla interactive prototyping eller liknande så kommer du få upp ett par

Permalänk
Medlem

Det jag är ute efter är självaste designen av en riktig app. Känna som mycket jobb att designa i powerpoint och få det att se bra ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av pkprof:

Det jag är ute efter är självaste designen av en riktig app. Känna som mycket jobb att designa i powerpoint och få det att se bra ut

Tanken är bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dill_91:

Det finns mängder av program för att göra just detta, googla interactive prototyping eller liknande så kommer du få upp ett par

Allt jag hittar hur jag än söker är för hemsidor och appar till telefon. Finns det inget för att skapa ett program på en dator

Permalänk
Hedersmedlem

Många utvecklingsmiljöer har grafiska verktyg för att placera ut element:

Se till exempel Qt eller visual studio (express).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Många utvecklingsmiljöer har grafiska verktyg för att placera ut element:
http://i.ytimg.com/vi/-SXdzxWngPg/maxresdefault.jpg

Se till exempel Qt eller visual studio (express).

Tack!!!

sjukt bra