Min stationära dator viberar oerhört mycket..

Permalänk

Min stationära dator viberar oerhört mycket..

Ja som sagt min stationära dator vibrerar ganska mycket och låter som en buller ljud vilket är väldigt störande, Jag tror det är fläkten i frampanelen på mitt chassi (Antec Nine Hundred Two V3) den understa fläkten som gör detta då det är därifrån det låter som mest, någon som har ett förslag på vad det kan va för fel?

Väldigt tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av askmyrenn:

Ja som sagt min stationära dator vibrerar ganska mycket och låter som en buller ljud vilket är väldigt störande, Jag tror det är fläkten i frampanelen på mitt chassi (Antec Nine Hundred Two V3) den understa fläkten som gör detta då det är därifrån det låter som mest, någon som har ett förslag på vad det kan va för fel?

Väldigt tacksam för hjälp

Stoppa fläkten och upphör ljudet är det troligen den som är orsaken. Buller kan genereras av självsvängningar i chassit som genereras av fläkten antingen för att den inte är monterad ordentligt eller är defekt, typ trasigt lager.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Tagit ut skivan ur dvd-läsaren?

Permalänk

Jag provade att sätta fingret på fläkten för o stoppa den och då slutade ljudet, ska jag plocka väck denna fläkten då eller? Och isåfall kan jag fortfarande använda den utan att behöva köpa en ny direkt?

Permalänk
Skrivet av askmyrenn:

Jag provade att sätta fingret på fläkten för o stoppa den och då slutade ljudet, ska jag plocka väck denna fläkten då eller? Och isåfall kan jag fortfarande använda den utan att behöva köpa en ny direkt?

Jadå, du kan ta ut fläkten utan några problem. Alltid bättre med att ha mer kylning än för lite, men det enda som händer är att burken kommer få in mindre kall luft, då frontfläktar i 9 av 10 fall fungerar som insug. Har du ett program som mäter temperaturerna inne i burken så kanske du kommer att märka att det blir någon grad varmare, men skall inte innebär något annat problem än så.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.