Skärm som varit inne på två RMA - Vad göra?

Permalänk

Skärm som varit inne på två RMA - Vad göra?

Hej allesammans!

Har en Samsung SyncMaster S27B970D som jag köpte i maj, eller möjligen början av Juni. Har sedan dag 1 haft ett problem, den högra sidan av skärmen får efter en stunds användning ett rött pixelflimmer. Det brukar försvinna när man stänger av skärmen, men återkommer senare. Det syns framförallt i vissa youtube click, samt vissa mörka partier i spel. Det är precis som att det framträder efter att man tittat på film eller spelat en stund.

Såg felet första dagen, men ville inte ångra köpet då jag i övrigt tycker det är en kanonskärm. Skickade in den på reparation då de bytt något kretskort i den. Fick tillbaka den och felet återkom efter någon dag. Inte lika illa, men det var där. Skickade in den igen, åkte på semester tre veckor, kom tillbaka och har nu haft den igång i tre dagar. Nu ikväll dök felet upp igen. Vid senaste reparationen bytte det någon kabel.

Har provat skärmen med både dator, PS3 och en annan bärbar (provat både DVI och HDMI). Det känns inte som att det är fel på grejerna jag använder, men jag börjar helt ärligt fundera på om det är något jag gör fel, eftersom det hela tiden kommer tillbaka. Felet uppstår inte på någon annan skärm.

Min fundering är, är det rimligt att behöva skicka in en skärm på reparation 3 gånger? Kan jag kräva en ny?

Felet är de röda fläckarna. Dålig bild, men det ger förhoppningsvis en uppfattning om vad som händer:

Permalänk
Avstängd

De har en chans till på sig att försöka reparera den, frågan är ju dock om dom vill slösa mer tid och pengar på det. Bor du i en ort där Samsung Service finns kan du ju åka in dit direkt med den och få den lagad medans du väntar, eventuellt kanske de kan byta ut den åt dig.

http://www.samsungservice.se/

Skickades från m.sweclockers.com