Importera iPhone 6 till Sverige?

Permalänk

Importera iPhone 6 till Sverige?

Sweclockers,

Jag har blivit fast för den nya iPhone 6 men vill inte vänta...
Enligt Apple ska det gå att förbeställa den 26 september i Sverige, detta betyder inte att det finns ett release datum.
Men jag kan ju då beställa den från amerikanska apple store och på så sätt få den tidigare och billigare.
Problemet är att jag har hört att USA och Sverige har olika frekvensband och därför kanske inte en importerad iPhone fungerar i Sverige?
Eller är det så att 3G nätet fungerar fast inte 4G? Jag har sökt runt men inte hittat svaret.

Länkar:
http://www.apple.com/se/iphone-6/specs/
http://www.gsmarena.com/apple_iphone_5-4910.php

Så, kan jag importera en iPhone 6 och använda den med Sveriges frekvensband?

Tack på förhand!

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem

Varför? Orkar du inte vänta 2 veckor extra?
USA saknar det viktigaste LTE bandet så nej. Beställ isf från England.

EDIT: eller jag på 5S hade de inte samma frekvensband iaf. Köp på egen risk.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag skulle köpa en 6'a främst för priset ev. skulle vara lägre - men blir det verkligen så med tanke på skatt, frakt och tull ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Varför? Orkar du inte vänta 2 veckor extra?
USA saknar det viktigaste LTE bandet så nej. Beställ isf från England.

EDIT: eller jag på 5S hade de inte samma frekvensband iaf. Köp på egen risk.

Jo, jag skulle orka vänta två veckor men nu vet ju inte om det blir så.
iPhone 5S lanserades i USA 20 september och lanserades i Sverige 25 oktober, det är en månads väntetid.
Jag skulle kunna tänka mig att beställa från England men priset är t.o.m högre än Sveriges pris.

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Jag skulle köpa en 6'a främst för priset ev. skulle vara lägre - men blir det verkligen så med tanke på skatt, frakt och tull ?

Apple använder inte frakt på de dyrare produkterna, men vet dock inte om det gäller för frakt utomlands.
Jag kollade med på tullens hemsida och då blev det billigare ifall man importerade från USA.
Länk: http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden/av...

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem

19 september i USA och några länder till. 26 september i Sverige och massa andra länder. Snabbaste sättet för dig att få tag på en iPhone lär vara att köa utanför Apple-butik i Stockholm, Helsingborg eller Malmö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plojdo:

19 september i USA och några länder till. 26 september i Sverige och massa andra länder. Snabbaste sättet för dig att få tag på en iPhone lär vara att köa utanför Apple-butik i Stockholm, Helsingborg eller Malmö.

Eller Göteborg

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har en vän som är i USA just nu. Kommer det vara problem om han köper en upplåst iphone 6 plus. Han talade om en upplåst GSM version. Han kan använda sin iphone 5 där nämligen. Någon som vet eller måste man vänta på när de släpper telefonen?

Permalänk
Medlem

Om du inte har förbokat i USA så är det nog bara att glömma det. De är slut redan. Kan finnas enstaka i butikerna dock men det blir nog mycket svårt att få tag i ngn. Så är det varje år. Köp på egen risk som sagt. Inte alls säkert de fungerar fullt ut i Europa.