Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

OneGuide till Sverige i nästa uppdatering!

http://majornelson.com/2014/09/08/xbox-one-system-update-preview-improvements-snap-tv-experiences/?linkId=9551207

o OneGuide in 12 new countries – Live TV listings and schedules will be made available to preview members on Xbox One and SmartGlass for Belgium, Chile, Columbia, Denmark, Finland, Netherlands, Norway, Portugal, Poland, Sweden, Switzerland and Russia in the next few days.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

OneGuide till Sverige i nästa uppdatering!

http://majornelson.com/2014/09/08/xbox-one-system-update-preview-improvements-snap-tv-experiences/?linkId=9551207

o OneGuide in 12 new countries – Live TV listings and schedules will be made available to preview members on Xbox One and SmartGlass for Belgium, Chile, Columbia, Denmark, Finland, Netherlands, Norway, Portugal, Poland, Sweden, Switzerland and Russia in the next few days.

Plus DLNA och stöd för mkv. Ska bli väldigt intressant detta.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Ska man tar den vanliga forza horizon 2 eller day one?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

OneGuide till Sverige i nästa uppdatering!

http://majornelson.com/2014/09/08/xbox-one-system-update-preview-improvements-snap-tv-experiences/?linkId=9551207

o OneGuide in 12 new countries – Live TV listings and schedules will be made available to preview members on Xbox One and SmartGlass for Belgium, Chile, Columbia, Denmark, Finland, Netherlands, Norway, Portugal, Poland, Sweden, Switzerland and Russia in the next few days.

Skrivet av Halogen:

Plus DLNA och stöd för mkv. Ska bli väldigt intressant detta.

Kan bekräfta att Oneguide funkar, dock inte alla olika varianter av .mkv fungerar ännu. Har inte hunnit testa oneguide så mycket (testade snabbt innan jobbet imorse) Och man hittar sin plex media server via xboxen nu

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem

Så där ja. Nu har jag en Xbox One. Heter för tillfället "affectedNevada"(ska byta sen när jag orkar fixa det), och har Forza 5. Lägg till om ni vill lira.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonka_rules:

förstår inte hur den kan leva om precis lika mycket när den är avstängd. Det enda sättet att slippa ljudet är att dra ut kontakten. Kommer att lämna tillbaka den och ge xbox en chans till annars blir det nog tyvärr en PS4 för min del.

Det är för att xboxen inte stängs av när du "stänger av den". Utan den går bara ner i vad som kan liknas med ett viloläge.
När xboxen ligger i det läget så kan den fortfarande ladda ner uppdateringar till spel och till dashboarden.

Permalänk

Någon som har bytt land till sverige? Röststyrningen verkar inte funka med svenska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svennestyle:

Någon som har bytt land till sverige? Röststyrningen verkar inte funka med svenska?

Det stämmer, dom har inte fixat det ännu. Man måste ha engelska om man vill kunna använda kinecten, får hoppas för dom som vill ha svenska att det kommer en fix snart.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maccswe:

Det stämmer, dom har inte fixat det ännu. Man måste ha engelska om man vill kunna använda kinecten, får hoppas för dom som vill ha svenska att det kommer en fix snart.

Jag tror personligen svensk röststyrning är långt bort eller inte kommer hända, det är svårt.

Permalänk
Medlem

Hallå alla glada gamers!
Jag köpte ett Xbox one på Webhallen idag, och när jag kom hem och packade upp allting så såg jag att man fick med en chattadapter som man kan plugga in i kontrollen. Problemet är att detta går inte, själva adaptern vill inte koppas till handkontrollen. Jag vet inte om det är någon spärr eller något som man måste lossa på, men hur har nu innan gjort? Jag vill inte trycka för hårt liksom och förstöra något i kontakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Jag tror personligen svensk röststyrning är långt bort eller inte kommer hända, det är svårt.

Japp det är nog väldigt långt borta, lite som Apple med Siri. Kommer förmodligen aldrig hända, för liten marknad kontra arbetet som måste läggas.

Men för mig gör det ingenting, kör Engelska på alla mina elektroniksaker och känner mig obekväm med svenska som språk.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kaihajEN:

Hallå alla glada gamers!
Jag köpte ett Xbox one på Webhallen idag, och när jag kom hem och packade upp allting så såg jag att man fick med en chattadapter som man kan plugga in i kontrollen. Problemet är att detta går inte, själva adaptern vill inte koppas till handkontrollen. Jag vet inte om det är någon spärr eller något som man måste lossa på, men hur har nu innan gjort? Jag vill inte trycka för hårt liksom och förstöra något i kontakten.

Det skall absolut inte vara ett svårt moment. Titta på hur båda delarna ser ut, fundera på hur de kan sitta ihop och sedan kläm i den.

Permalänk
Skrivet av KlockreN:

Fix is to put superglue on it, But then you will lose your warranty. (and is a hell of a job to do) if you have warranty, send it back to Microsoft."

Detta gjorde man förr när platt TVn kom, då detta ljud var vanligt men det hjälptes inte, man provade flera olika typer av kylmedel, lim osv..

Så skicka in era boxar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaihajEN:

Hallå alla glada gamers!
Jag köpte ett Xbox one på Webhallen idag, och när jag kom hem och packade upp allting så såg jag att man fick med en chattadapter som man kan plugga in i kontrollen. Problemet är att detta går inte, själva adaptern vill inte koppas till handkontrollen. Jag vet inte om det är någon spärr eller något som man måste lossa på, men hur har nu innan gjort? Jag vill inte trycka för hårt liksom och förstöra något i kontakten.

Jag testade adaptern lite snabbt en gång och då var det bara att trycka dit den dock kändes det som att jag skulle ta sönder dosan när jag skulle dra ut den men det var för att det var en liten hake i plasten som man kanske kunde lyfta på så hade det nog gått lättare ^^,

https://www.youtube.com/watch?v=8PBvg8qyCcQ#t=1m48s

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Har fått min idag och det är en Day one med

Lot 1432x
model no 1540/1520

vågar man packa upp den eller är det bara att skicka tillbaka den :/

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razeezor:

Har fått min idag och det är en Day one med

Lot 1432x
model no 1540/1520

vågar man packa upp den eller är det bara att skicka tillbaka den :/

Med eller utan kinect? Tror inte jag sett nån med kinect som haft problemet, tror Lot # spelar mindre roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razeezor:

Har fått min idag och det är en Day one med

Lot 1432x
model no 1540/1520

vågar man packa upp den eller är det bara att skicka tillbaka den :/

Jag har en 1432X VVEN 1540 och den låter lite (day one utan kinect). Här är folk i tråden som skrivit som har 1432X med kinect då som inte låter.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razeezor:

Har fått min idag och det är en Day one med

Lot 1432x
model no 1540/1520

vågar man packa upp den eller är det bara att skicka tillbaka den :/

Öppna och testa, skadar ju inte. Bara att kräva en ny eller skicka till Tyskland. Ska skälv göra det och be om en kompensation ihop om att få en extra kontroll eller något.

Till er andra som har med Kinect och låter, skicka in den också. De ska ite låta lite, de ska inte låta alls. Ni ska ha den produkt de marknadsför, inget annat.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Öppna och testa, skadar ju inte. Bara att kräva en ny eller skicka till Tyskland. Ska skälv göra det och be om en kompensation ihop om att få en extra kontroll eller något.

Till er andra som har med Kinect och låter, skicka in den också. De ska ite låta lite, de ska inte låta alls. Ni ska ha den produkt de marknadsför, inget annat.
Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill skicka in min som låter, ska man vända sig till microsoft? Funkar med svenska microsoft? Köpte den på webhallen men dom skickar bara ut en ny som också låter vad jag förstått, att folk fått en ny fast samma skit med den.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjkw:

Med eller utan kinect? Tror inte jag sett nån med kinect som haft problemet, tror Lot # spelar mindre roll.

Jo det är med kinect. Så jag får prova att koppla in så får jag se om den låter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem

Min surrar väldigt mycket, det är inte ljudlös iallafall. Några fler med detta problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaihajEN:

Min surrar väldigt mycket, det är inte ljudlös iallafall. Några fler med detta problem?

Ja, dom flesta har detta problem tyvärr :/

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk

Ni som har problem, ring Xbox support i Sverige på 08-58536524.

Du kan välja mellan advance exchange eller att skicka in er på lagning och vara utan i 2 veckor.
Väljer du advance exchange så måste du uppge kortnr och 430 euro reserveras. En ny konsoll skickas hem till dig och du kan behålla den gamla så länge. När du fått den nya skickar du in den gamla i kartong som du får med. När Microsoft tar emot din gamla konsoll så tas reservationen bort på ditt kort.

Alternativet är att få en fraktlapp på mail och boka frakt hos UPS som kommer hem till dig och hämtar konsollen. Emballage får du stå för själv. Då är du utan konsoll till din kommer tillbaka lagad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Ni som har problem, ring Xbox support i Sverige på 08-58536524.

Du kan välja mellan advance exchange eller att skicka in er på lagning och vara utan i 2 veckor.
Väljer du advance exchange så måste du uppge kortnr och 430 euro reserveras. En ny konsoll skickas hem till dig och du kan behålla den gamla så länge. När du fått den nya skickar du in den gamla i kartong som du får med. När Microsoft tar emot din gamla konsoll så tas reservationen bort på ditt kort.

Alternativet är att få en fraktlapp på mail och boka frakt hos UPS som kommer hem till dig och hämtar konsollen. Emballage får du stå för själv. Då är du utan konsoll till din kommer tillbaka lagad.

Så jag måste ha ungefär 4000 kronor på mitt konto för att kunna göra en Advance Exchange?

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Skrivet av Lspn:

Så jag måste ha ungefär 4000 kronor på mitt konto för att kunna göra en Advance Exchange?

ja

Permalänk
Medlem

jag vill testa Xbox Music, dom har ju ett 30-dagars trial pass som man ska köpa för 0kr, men när jag försöker så får jag bara upp att det inte kunde slutföras och att jag ska testa igen senare, har varit så sen i fredags. någon annan som testat?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Det stämmer, dom har inte fixat det ännu. Man måste ha engelska om man vill kunna använda kinecten, får hoppas för dom som vill ha svenska att det kommer en fix snart.

Glöm inte att rösta här, MS lyssnar som tusan på kunderna och får det många röster så höjs prion förmodligen:

http://xbox.uservoice.com/forums/253802-home-settings/suggest...

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem

Jahopp det var väl det som jag trodde. Min låter så det är väl bara att skicka tillbaka till microsoft :/. Konstigt att det låter både från strömadaptern och xboxet.

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

jag vill testa Xbox Music, dom har ju ett 30-dagars trial pass som man ska köpa för 0kr, men när jag försöker så får jag bara upp att det inte kunde slutföras och att jag ska testa igen senare, har varit så sen i fredags. någon annan som testat?

Jag hade samma problem men det var för att min xbox profil var satt i sverige medans min xbox var satt på USA. Ställde om min region(till USA) på https://account.xbox.com/ så fungerade det fin fint att teckna sedan(använde det kort jag har kopplat till en amerikansk adress, paypal fick jag inte att fungera till Xbox Music)

Har du dock allt inställt på svenska så vet jag inte varför du får problemet.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Öppna och testa, skadar ju inte. Bara att kräva en ny eller skicka till Tyskland. Ska skälv göra det och be om en kompensation ihop om att få en extra kontroll eller något.

Till er andra som har med Kinect och låter, skicka in den också. De ska ite låta lite, de ska inte låta alls. Ni ska ha den produkt de marknadsför, inget annat.
Skickades från m.sweclockers.com

Jag har Kinect och Xbox men inte day one edition.
Ska xboxen och fläkten alltså vara helt ljudlös?
Min låter inte mycket, men om man går nära så känner man fläkten som blåser och även hör ett svagt fläktljud, är det ok, eller ska den skickas tillbaka?