Micken tar upp ljud ifrån datorn!

Permalänk
Medlem

Micken tar upp ljud ifrån datorn!

Hej!

Har haft problem det senaste när jag pratar i Skype med mitt headsets mick, mina vänner kan höra vad jag hör på datorn.
Så till exempel om jag spelar ett spel så hör man nästan allt jag gör i det.

Jag är helt 100% säker på att det inte är headsetets fel överhuvudtaget. Jag har sänkt ljudet på headsetet så mycket som möjligt och ändå hörs det ljud i micken. Så headsetet läcker inte. Jag har även testat andra headsets. Jag är säker på att det är något i Windows som behöver fixas. Använder Windows 7 om ni undrar.
Att byta till en annan mick fungerade utmärkt däremot.

Saker jag redan har gjort:
Stängt av SteroMix.
Googlat.
Bytt mickens och lurarnas 3.55mm's uttag till ett annat uttag (Har separat, ett för ljud in och ett för ljud ut).

Tack på förhand!

Permalänk

Finns en funktion i ljudhanteraren som heter typ: lyssna på windows ljud eller något liknande

finns i tabben när du går in på din uppspelnings enhet, stäng av att den inte skall lyssna på datorn där

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Finns en funktion i ljudhanteraren som heter typ: lyssna på windows ljud eller något liknande

finns i tabben när du går in på din uppspelnings enhet, stäng av att den inte skall lyssna på datorn där

Nej kan inte hitta det eller något liknande där :/

Permalänk
Medlem

Löste problemet!

Om någon vill veta hur:
Ändrade min microphone boost level till 0 som var på 30 innan i Realtek Audio Manager. Tror att den boostade Windows ljudet på något sätt O.o

Permalänk
Medlem

Om det var ditt problem så läcker ditt headset något fruktansvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Om det var ditt problem så läcker ditt headset något fruktansvärt.

Nja, läcker gör det inte. Det är Windows som gör allt.

Har sänkt headsetets volym till max när jag haft problemet men det påverkar inte hur mycket ljudet "läcker in" i micken.