Adblock Plus fungerar inte på youtube längre.

Permalänk
Medlem

Adblock Plus fungerar inte på youtube längre.

Jag har under senare dagar märkt att Adblock Plus inte blockerar reklam på youtube längre. Någon som vet ett filter elelr en IP man kan lägga till för att lösa det? Jag har märkt samma sak på min rootade Android som AdAway är installerad på så det måste ha tillkommit en ny reklam domän.

Någon som vet om man kan ta reda på vilken IP/domän en reklamvideo spelas ifrån och hur man själv skulle kunna lägga till filtret?

Permalänk
Medlem

? funkar för mig

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk

Vilken webbläsare använder du? Jag hade samma problem på safari men i chrome och firefox fungerade det felfritt. Testa med de olika versionerna både plus och vanliga se om det blir samma resultat.

Permalänk
Medlem

Jag använder Firefox. Har haft problemet på min Android ett par dagar och märkte det för första gången i webbläsaren på datorn idag. Vad använder ni för filter? Jag har "Easy List" och "Fanboy's Swedish". Uppdaterade dem en gång till men det stod att de hade uppdaterats senast igår så får väl se om det löste problemet.

Någon som har en aning om hur man manuellt kan lägga till Youtube reklam som spelas?

Permalänk
Medlem

Funkar inte för mig nu heller (Chrome)
Sedan har texten på webbsidor blivit suddiga helt plötsligt

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Funkar inte för mig nu heller (Chrome)
Sedan har texten på webbsidor blivit suddiga helt plötsligt

Använder Chrome jag med och instämmer angående texten, skönt att höra att det inte bara är jag.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ronz:

Funkar inte för mig nu heller (Chrome)
Sedan har texten på webbsidor blivit suddiga helt plötsligt

Texten för mig har inte blivit suddig, men känns som om den krympt några procent...

Dock inte här i själva forumdelen, men titta på menyerna på vänster...

Permalänk
Medlem

Poppar upp reklam ibland med Explorer 11 också. Det händer inte ofta men det händer.

Inte fötter!

Dold text
Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Jag hittade tillägget bluhell firewall och installerade för ett tag sedan så kan inte säga om adblock strular på youtube. Nackdelen är att jag inte kan göra några regler för undantag, men tanken är att det ska vara mer lättdrivet än adblock som använder flera gigantiska listor med domäner som tillhandahåller reklam. Kan vara värt ett försök

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Texten för mig har inte blivit suddig, men känns som om den krympt några procent...

http://i.imgur.com/g4iKAK4.png

Dock inte här i själva forumdelen, men titta på menyerna på vänster...

Nä den är inte suddig, men något annorlunda är det.. lite mindre också

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Funkar inte för mig nu heller (Chrome)
Sedan har texten på webbsidor blivit suddiga helt plötsligt

Skrivet av sskludde:

Använder Chrome jag med och instämmer angående texten, skönt att höra att det inte bara är jag.

Skrivet av Zpnk:

Texten för mig har inte blivit suddig, men känns som om den krympt några procent...

http://i.imgur.com/g4iKAK4.png

Dock inte här i själva forumdelen, men titta på menyerna på vänster...

Skrivet av ronz:

Nä den är inte suddig, men något annorlunda är det.. lite mindre också

http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1319614...

Hoppas det hjälper!

Edit: Skriver det istället;

skriv i adressfältet och tryck enter: chrome://flags/
enabla DirectWrite
Starta om Chrome.

Tack till JenzA

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1319614...

Hoppas det hjälper!

Edit: Skriver det istället;

skriv i adressfältet och tryck enter: chrome://flags/
enabla DirectWrite
Starta om Chrome.

Tack till JenzA

Tack till både dig och JenzA, fungerar alldeles utmärkt!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz