Levande böcker - Minnen

Permalänk

Levande böcker - Minnen

Hej,

Är det någon mer än jag som nostalgiskt saknar de gamla levande böcker spelen.
Sverigejakten, Svea rike, Mullemeck spelen mm..

Tänkte skapa en tråd om div minnen och roliga scener som man inte kan glömma trotts att man har "växt upp".
Sen om det är någon som vet hur man kan få tag på dessa godingar igen vore bara en bonus!

Att Lennart Jähkel gör rösten till mulle och div roliga utryck som "BÅTEN VÄLTER" eller "Fräsig kärra" får mig att le varje gång jag tänker på det.

Eller under Djuphavsjakten när det konstateras att "det går inte, delfinen är trött".

Är det bara jag eller är det någon annan här som minns dessa klassiker och drömmer sig tillbaka då och då.
Dela gärna med dig av ditt levande böcker minne!

Och varför är det ingen som har gjort appar av dessa spel. Hade utan problem kunnat betala 75-100 kr för att ännu en gång kunna njuta av dessa spel på en platta eller telefon.

Med vänlig hälsning, Lill_tunnan

Permalänk

Har kvar alla Mulle spelen, samt. Svea rike. Önskar de kunde fortsatt tillverka dem.. Har dem flesta liggandes i mitt rum, men orkar inte installera dem. Speciellt inte Mulle Flyg då det inte funkar på 90% av alla datorer.. Kommer ihåg hur mycket man garvade när man glömt sätta på ratten på bilen och Mulle, smart som han är, försöker köra iväg ändå..

*sneglar mot min skiv-hög*

Visa signatur

Grafikkort: Gigabyte Nvidia GTX 750Ti
Processor: i7 - 4790K
Moderkort: MSI Z97 Gaming 5
Elagg: 450W någonting..
RAM: Eh.. Har 8GB iaf.

Permalänk
Medlem

Aahh MULLE! Använder ofta hans citat tex. "Dä finns inge skrot, bara gamla grejer som kan användas på nye sätt!"
Jag minns särskilt Mulle bygger Flygplan, hade en joystick som jag flög med som hade skruvanslutning liknande seriellport, som va supercool (enligt mig). Skivan försvann för många år sedan, men spelade det för ett tag sen på en kompis dator, och det kanske inte var lika bra som man mindes det med grafiken... Mulle bygger bilar spelar jag ibland på gammeldatorn, då det tyvärr inte vill funka med riggen i sign. (PS. Jag byggde hybridbilar innan det blev modernt )

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem

Djuphavsjakten, rymdjakten, Mulle meck bil båt åh NOSTALGIN

Djuphavsjakten var ju väl bäst egentligen har fortfarande kvar några skivor någonstans

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

Det är det här jag menar, det borde inte vara allt för svårt för att få dessa konverterade till appar. Med tanke på hur simpla kontroller det är.

Annars är också sverigejakten när man frågar någon i korvkiosken om information och när man inte får något bra svar så beställer man ändå "jag tar en med räksallad" xD