Permalänk
Medlem

#NeverForget02082014

Hallå SweClockare!

Kommer med tråkiga nyheter, katten hoppade upp på skrivbordet, kaffekoppen välter, och rakt ner i datorn igenom fläktarna i toppen.
Datorn stängde av sig direkt, och jag var snabbt ur med alla kablar, upp med luckan, och torkade det som gick, har plockat ur grafikkorten och batteriet till moderkortet, finns det några fler saker jag kan göra som jag glömt? Den ligger just nu i skrivande stund och luftar sig, har läst lite här och där att folk gjort samma sak och låtit datorn ligga i någon/några dagar och sedan har det fungerat!

Tacksam för svar!

MVH
Ledsen Datorn Användare.

Visa signatur

| NZXT Phantom Svart | 2 st XFX Radeon HD7970 3072MB Crossfire | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600Mhz |
| Intel Core i7 2600K 3,4GHz + Noctua NH-D14 | Gigabyte Z68XP-UD3P |

Citera gärna mina inlägg så jag hittar tillbaka igen!

Permalänk
Medlem

Destillerat vatten och en mjuk borste om kaffekladdet har letat sig in in kontakter etc.
Är det inte så illa så räcker en fuktig trasa.
Det viktiga är att få bort allt som kan oxidera komponenter över tiden.

Och såklart när du startar datorn igen så kör med så lite komponenter i som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Destillerat vatten och en mjuk borste om kaffekladdet har letat sig in in kontakter etc.
Är det inte så illa så räcker en fuktig trasa.
Det viktiga är att få bort allt som kan oxidera komponenter över tiden.

Och såklart när du startar datorn igen så kör med så lite komponenter i som möjligt.

Bra tips! Ska tänka på det tills jag startar datorn! Helt ärligt så hittade jag inget kaffe alls förutom på en plast detalj på moderkortet, däremot hade fläktvingarna endel!
Tack för Svaret!

Visa signatur

| NZXT Phantom Svart | 2 st XFX Radeon HD7970 3072MB Crossfire | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600Mhz |
| Intel Core i7 2600K 3,4GHz + Noctua NH-D14 | Gigabyte Z68XP-UD3P |

Citera gärna mina inlägg så jag hittar tillbaka igen!