Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Nån här som testat detta och funkar det verkligen eller är det bara scam?

https://www.g2a.com/windows-8-professional-32-64-bit-cd-key-g...

Och en annan fråga:

Finns det inga svenska version här? Det finns 10 flaggor där inkluderade men jag hittar inte nån svensk flagga... :/

Hade tänkt köpa till morsan men hon kan inte engelska så bra så det vore bättre med svensk windows till henne.

Permalänk
Skrivet av Asterion:

Nån här som testat detta och funkar det verkligen eller är det bara scam?

https://www.g2a.com/windows-8-professional-32-64-bit-cd-key-g...

Och en annan fråga:

Finns det inga svenska version här? Det finns 10 flaggor där inkluderade men jag hittar inte nån svensk flagga... :/

Hade tänkt köpa till morsan men hon kan inte engelska så bra så det vore bättre med svensk windows till henne.

Då har jag en fundering också: är det inte bara att ladda ner det språkpaketet man vill ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Topptunnor:

Då har jag en fundering också: är det inte bara att ladda ner det språkpaketet man vill ha?

Pro-versionen är det bara ladda ner valfritt språk till.

Permalänk
Skrivet av OJJE:

Nokia Lumia 625 8GB för 995 kr (kontantkort)

http://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner/produkt/nokia-lumia-625-8GB?intcmp=tel_e1

Vet att detta har tipsats om tidigare, vill göra det igen, då det fortfarande är möjligt att beställa mobilen, trots att erbjudandet skulle ha gått ut den 30/6! Oklart om den verkligen är operatörslåst till Telia..

Har själv köpt denna och vill även tipsa om att man får 220 kr av Nokia/Microsoft att handla för i Windows Phone Store när man har genererat fram sin personliga kod genom appen "Presentkort".

Tycker att det är ett ganska förmånligt erbjudande (speciellt om man redan är kund hos telia sen tidigare)

220 kr - Att spendera i Windows Phone Store
798 kr - Årskort Mobilsurf (499 kr) + Årskort säker mobil (299 kr) (det är ett värdebevis som följde med, man kan ju alltid sälja den till någon annan.)
297 kr - Spotify Premium 3 månader (vet inte om riktigt om detta var för att jag beställde mobilen eller om telia bara kände sig givmilda, för jag har aldrig! fått sådana här erbjudanden av telia tidigare, men fick ett sms med aktiveringskod)

Skrivet av OJJE:

Du måste ladda ner appen som heter: "Presentkort" som finns i Windows Phone store genom mobilen, och när du startar appen så genereras en unik kod och denna kod knappar du in i appen "Plånbok" (du får också instruktioner i Presentkorts-appen ang hur går tillväga) som finns installerad på din telefon och du får då en summa pengar (vilket borde vara 220 kr) att handla för i Windows Phone Store med.

Jag hittar ingen app som heter "Presentkort" i Windows Phone Store. Kan du peka på den?
Plånbok hittar jag däremot.

Edit: Nevermind. Microsoft/Nokia tog ned erbjudandet i går em/kväll – det skulle egentligen bara gälla till 30 juni, så alla extradagar fram till och med 15 juli var ju ren bonus. Synd att man missade det med några timmar, men...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Är dessa lurar bra och prisvärda? Eller finns det nåt bättre alternativ i samma prisklass eller som är mer prisvärda?

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Konstigt får inte CDONs rabattkot att fungera säger bara

Citat:

Den rabattkod som du har angett är giltig men uppfyller inte de kriterier som krävs för att den ska aktiveras.

Även fast jag väljer olika saker från kampanjen såsom r4, z97-A och ssdn på första sidan. Inget verkar funka. Mycket mysko.

http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter_-10/
xY9cbyAU

ngn som får det att fungera?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Är dessa lurar bra och prisvärda? Eller finns det nåt bättre alternativ i samma prisklass eller som är mer prisvärda?

Det finns en bra recension på innerfidelity på dessa. (även om han recenserat fler vettiga slutna lurar sen dess)
http://www.innerfidelity.com/content/surprisingly-good-logite...

Jag köpte dem i tidigare rea (på 1000kr) men returnerade dem.
Mina intryck här och framåt:
#14224393

I korthet:
- Utan förstärkning via batteriet så tyckte jag de var lite trista och jämntjocka.
- Med batterier så blev de riktigt kul med ordentligt med bas och även fin luftighet, men åtminstone det ex jag hade brusade ordentligt ur ena luren när de kördes aktivt.
Bruset, plus att de var inte riktigt tillräckligt bekväma på mina öron, och inte riktigt tillräckligt välljudande utan batterier gjorde att jag returnerade dem och inte provade ett nytt par. (jag hade förhoppning att jag skulle trivas med att köra dem passivt, då jag helst vill slippa byta batterier i tid och otid)

Om du kan tänka dig byta batterier då o då, har relativt små öron, och är beredd att vara lite bökig kund returnera om du inte trivs eller inte får ett bra brusfritt ex, så tycker jag det kan vara värt att prova!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Konstigt får inte CDONs rabattkot att fungera säger bara

Även fast jag väljer olika saker från kampanjen såsom r4, z97-A och ssdn på första sidan. Inget verkar funka. Mycket mysko.

http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter_-10/
xY9cbyAU

ngn som får det att fungera?

Verkar funger på vissa produkter, men inte alla som visas på första sidan, t.ex. så får man ge 1187:- för en
Seagate Desktop HDD ST4000DM000 4TB 5900rpm 64MB 3.5" SATA-3 vilket ger 0,29675 kr/GB och blir därmed den billigaste (?!) 4TB:aren i Sverige.

(Prisjakt på den ovan)

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av XTRO:

Verkar funger på vissa produkter, men inte alla som visas på första sidan, t.ex. så får man ge 1187:- för en
Seagate Desktop HDD ST4000DM000 4TB 5900rpm 64MB 3.5" SATA-3 vilket ger 0,29675 kr/GB och blir därmed den billigaste (?!) 4TB:aren i Sverige.

(Prisjakt på den ovan)

Ok, tackar för det! Trevligt pris på 4TB:aren, men köpte många diskar när WD reade tidigare i Sommras. (4TB Red för 961kr/st, Green 830kr/st )

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Fungerar inte! Fan vad irriterande! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

typ årets fynd samsung 40 tum smart 4k tv för 5000 ,,, ord 11000!!!

http://www.electroworld.se/product/ljud-bild/tv/UE40HU6905XXE...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur gör man för att få den där USB-disken från CDOn fraktfritt? För mig läggs det på 29:- i frakt. Ingen stor sak, men kan man slippa frakten är det ju bra...

Permalänk
Medlem

Är cyberphoto seriösa? Tänker på eventuella reklamationer osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Är cyberphoto seriösa? Tänker på eventuella reklamationer osv.

Ja. Titta på deras omdömen på prisjakt bla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av effo:

Hur gör man för att få den där USB-disken från CDOn fraktfritt? För mig läggs det på 29:- i frakt. Ingen stor sak, men kan man slippa frakten är det ju bra...

Är du student har du frifrakt över 100kr annars är det nog bara ta kostnaden.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av snailmagic:

Funderar på den också nu. hmm kollade på amazon uk och där verkar dom flesta gilla den. http://www.amazon.co.uk/Samsung-HW-F350-inch-Soundbar-Sound/d...

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bakgrund:

Är cyberphoto seriösa? Tänker på eventuella reklamationer osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Sidan verkar ha kraschat?

Jag kom in tidigare idag, men då var alla telefonerna slut, och nu kommer jag inte in alls.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Sidan verkar ha kraschat?

Jag kom in tidigare idag, men då var alla telefonerna slut, och nu kommer jag inte in alls.

Samma här, hade hoppats på att det bara var tillfälligt så att jag kunde få köpa en men icke. Prisjakt säger också att de är slut så är nog rätt kört.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv

Får någon detta att fungera? Jag får meddelandet "Please try again later" när jag försöker.

Skrivet av fadelol:

Nio månader gratis BitDefender i ca 12 timmar till http://www.bitdefender.com/media/html/softpedia-2015/
Har fått mycket bra betyg av AV-Comperatives; http://chart.av-comparatives.org/awards_by_vendor.php?venID=4

Permalänk
Medlem

Samma fel här.

Skrivet av anon5930:

Får någon detta att fungera? Jag får meddelandet "Please try again later" när jag försöker.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Samma fel för mig.
Nio månader gratis BitDefender i ca 12 timmar till http://www.bitdefender.com/media/html/softpedia-2015/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyperdyne68:

Samma fel för mig.
Nio månader gratis BitDefender i ca 12 timmar till http://www.bitdefender.com/media/html/softpedia-2015/

Jag har fått koden men inte provat att installera än. blir det fel på hemsidan eller när ni ska installera?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Jag har fått koden men inte provat att installera än. blir det fel på hemsidan eller när ni ska installera?

På hemsidan kommer det felmeddelandet upp för mig.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Jag får också felmeddelande när jag skriver in mail och verification code, skulle ju varit trevligt med gratis Bitdefender...

Permalänk
Medlem

Fick tag i 3 koder till Bitdefender men dom gäller bara i 9 månader...

Visa signatur

N.A

Permalänk
Medlem

Får också upp samma fel på bitdefender

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Samma här, kanske medvetet ifrån deras sida?

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem

Funkar inte för mig heller...

Permalänk
Keeper of Traditions

Den andra länken fungerade bättre, men då vart det "bara" 6 månader gratis...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.