Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Axan:

Jag har lagt till Dagens Fynd tråden till bevakning via mail, men jag får mailen sporadiskt. Ibland kommer ett mail om ett nytt inlägg har gjorts och ibland inte. Någon som vet varför?

Har noterat liknande händelser under den tid som jag haft bevakning på tråden och andra trådar, och det jag kommit fram till är att jag får bara ett mail om jag läst det senaste inlägget. Dvs jag får ett mail om det kommer ett nytt inlägg, om jag inte går in i tråden och läser det så får jag inte några fler mail om nyare inlägg.

Edit: Föregående var snabbare och där fick jag bekräftelse på mitt svar.

Permalänk
Medlem

Belkin AC 1000 DB Wi-Fi Dual-Band AC+

Billigaste 802.11ac-routern med gigabit ethernet för tillfället, 399 kr på CDON.
http://cdon.se/hemelektronik/belkin/...uter-p23581329

CDON:s ordinariepris 1200 kr verkar faktiskt vara det som gäller i övriga butiker enligt Prisjakt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1444613

Frågan är om man ska slå till på denna?
Har en ASUS N56U just nu. Men får lagspikes sjukt ofta, det slutar inte föräns jag startar om min router.... Ingen aning om vad problemet kan vara =o

Sitter på trådlöst cirka 2 meter ifrån routern, full styrka, provat två olika nätverkskort.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Belkin AC 1000 DB Wi-Fi Dual-Band AC+

Billigaste 802.11ac-routern med gigabit ethernet för tillfället, 399 kr på CDON.
http://cdon.se/hemelektronik/belkin/...uter-p23581329

CDON:s ordinariepris 1200 kr verkar faktiskt vara det som gäller i övriga butiker enligt Prisjakt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1444613

Frågan är om man ska slå till på denna?
Har en ASUS N56U just nu. Men får lagspikes sjukt ofta, det slutar inte föräns jag startar om min router.... Ingen aning om vad problemet kan vara =o

Sitter på trådlöst cirka 2 meter ifrån routern, full styrka, provat två olika nätverkskort.

Tittade på den jag med men slog precis till på den här istället, en TP-Link TL-WDR4300 (http://cdon.se/hemelektronik/tp-link/tp-link-tl-wdr4300-p2044...). Har bland annat lite snabbare hastighet på 5GHz bandet, externa antenner som jag ser som ett plus och så har man möjligheten att välja om den ska stå upp eller inte (dvs ingen fast fot). Ett mer okänt märke men den hade bra recensioner på de hemsidorna jag kollade på såsom Prisjakt, Expertreviews och en tråd på Sweclockers.

Genom att ange koden xY6HGDpR i kassan så hamnade den på en hundring billigare och fri frakt på det så blev slutsumman lägre än Belkin routern. Får se hur den är när den ramlar ner i brevlådan men då den jag har nu sjunger på sista versen kan det egentligen inte bli värre.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ping:

Tittade på den jag med men slog precis till på den här istället, en TP-Link TL-WDR4300 (http://cdon.se/hemelektronik/tp-link/tp-link-tl-wdr4300-p2044...). Har bland annat lite snabbare hastighet på 5GHz bandet, externa antenner som jag ser som ett plus och så har man möjligheten att välja om den ska stå upp eller inte (dvs ingen fast fot). Ett mer okänt märke men den hade bra recensioner på de hemsidorna jag kollade på såsom Prisjakt, Expertreviews och en tråd på Sweclockers.

Genom att ange koden xY6HGDpR i kassan så hamnade den på en hundring billigare och fri frakt på det så blev slutsumman lägre än Belkin routern. Får se hur den är när den ramlar ner i brevlådan men då den jag har nu sjunger på sista versen kan det egentligen inte bli värre.

Sen när är TP-link mer okänt än Belkin?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Klipsch Mode M40

Skrivet av TForsman:

Högkvalitetshörlurar med tilltalande design och kristallklart ljud
Finns på cdon.se
Ord. pris 3190 kr
Nu: 1190 kr

Jämför priset på pricerunner och prisjakt

Kan vara värt att köpa, om man är ute efter ett par schyssta hörlurar.

Införskaffade Klipsch Mode M40 efter att jag läste ovanstående tips. Tidigare har jag endast använt in ear lurar. Passar på att ge feedback:

+Andas kvalitet och känns mycket robusta.
+Släpper knappt in ljud. Svårt att höra sin egen röst då man har dem över öronen.
+2st 3,5 mm kablar varav den ena har mikrofon, dvs löstagbara.
+Rejäl väska medföljer
+Bra batteritid på brusreducering, klockade 40h på ett AAA batteri.

-Svagt brus från den aktiva brusreduceringen (dock inte hörbart i bullriga miljöer).
-Väger en del, ger mig värk mitt uppe på huvudet efter ett par timmars användning
-Jag anser att kablarna är för långa, bägge mäter 1,5 m vilket blir onödigt mycket sladd.

Det ska även tilläggas att de klämmer åt relativt hårt (outhärdligt för glasögonbärare). Själv upplever jag det inte som ett problem men det beror nog på huvudform och hur känslig man är. Å andra sidan bidrar det till att mer ljud stängs ute från omgivningen vilket jag prioriterar.

Har använt lurarna via iPhone, Macbook och PC i ett par dagar till musik och film. Jag upplever att ljudet är rent och att basen är "medium". Mikrofonen tar inte upp ljud från lurarna och har snarlik karaktär med ett par vanliga iPhone lurar. Rekommenderar dem för nuvarande pris (1190:-) på cdon.

Permalänk

Såg att Elgiganten säljer en Sandisc Extreme II 480 gb på helgrea för 1495.
Då jag inom 2 månader kommer att köpa en ny pc så funderar jag på om man skulle köpa denna redan nu då den är bra prissatt?
Någon som har någon aning om den är bra eller man ska köpa en annan?
Såg på prisjakt att det finns Intel 520 för 1795 med samma storlek till ordinarie pris. och att då 1495 för denna inte är "extremt" bra pris"?
Samma disk kostar visserligen 2395 på billigaste stället....

Permalänk
Medlem

Den har fått väldigt bra kritik från NH.se i alla fall
http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/sandisk-extreme-...

Verkar vara en rejäl pjäs som slåss i toppen samt 5års garanti!

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Japp, jag köpte också en disk just på grund att reviews är överväldigande positiva, 5 års garanti och bra gb/pris ratio.

Känns som en perfekt disk att köra som primär systemdisk eller stoppa i laptopen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datamacke:

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidia-pci-e/gigabyte-gtx780ti3gbpci-eoc/197930.7063/?inDialog=true

Gigabyte GTX 780 TI till ett skapligt pris. 4990.
Surfade på sidan i jakt efter nytt kort, helt plötsligt sänktes priset framför ögonen på mig från 5890 till 4990. Kollar man prisjakt står det fortfarande för 5890!

Lustigt att de sänker priset dagen efter att deras spel-på-köpet kampanj slutar. Sammanträffande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

En NAS för 350 kr måste väl ändå ses som ett väldigt bra fynd om man vill ge sig in på banan men inte har så mycket pengar att lägga?

NetOnNet kör just nu Zyxel NSA310S för det låga priset fram tills nästa tisdag eller så länge lagret räcker!

Lägsta pris efter dem på Prisjakt är 690 kr!

Fick hem den igår, stoppade in en 4TB, funkar väldigt bra! Användarvänlig gränsnitt via webbläsaren också :).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zelxi:

Fick hem den igår, stoppade in en 4TB, funkar väldigt bra! Användarvänlig gränsnitt via webbläsaren också :).

Excuse my ignorance men vad är en NAS bra till för? Sen undrar jag, det stod att den hade 4TB, är det 4TB
molnlagring?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av amanito:

Excuse my ignorance men vad är en NAS bra till för?
Skickades från m.sweclockers.com

Lättillgänglig nätverkslagring, kör man en FTP-server på den kommer man även åt filerna utanför nätverket.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Excuse my ignorance men vad är en NAS bra till för? Sen undrar jag, det stod att den hade 4TB, är det 4TB
molnlagring?

Skickades från m.sweclockers.com

Den har stöd för HDD upp till 4TB tolkar jag det som. Finns en hel del man kan använda NAS till. Just för hemmabruk är väl extra utrymme aldrig dåligt. Alla i nätverket kan komma åt den också, även externt om man vill. Många kör även sina i RAID. Själv använder jag min just nu som en media server.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Skrivet av zelxi:

Fick hem den igår, stoppade in en 4TB, funkar väldigt bra! Användarvänlig gränsnitt via webbläsaren också :).

Stämmer in jag med. Riktigt billigt och smidigt. Köpte en till mina föräldrar så får de lite uppgradering med istället för bara en hårddisk direkt i routerns usb-port. Löjligt billigt!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Ipad Mini 16GB DEMO produkt

Mer än 50% billigare dock

http://www.macoteket.se/Categories/iPad/iPad/BEGApple_iPad_mi...

Den tackar vi för!
Tog och köpte en just för att det är 4G-versionen, den är ju fan fortfarande snordyr retail.
Känns som att denna platta borde vara lite dyrare med tanke på apples andrahandsvärde.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slabb^:

Den tackar vi för!
Tog och köpte en just för att det är 4G-versionen, den är ju fan fortfarande snordyr retail.
Känns som att denna platta borde vara lite dyrare med tanke på apples andrahandsvärde.

dock så är det 1:st gen, värdelös skärm

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

mm, hade den haft högre upplösning hade jag nappat.

Permalänk
Medlem

Hör verkligen ref-links till t.ex. G2A hemma i fyndtråden? Vill man tipsa om någon rea kan man väl göra så utan att lura folk till att permanent anknyta sina konton för vinst till tipsaren vid alla framtida köp som görs av den som en gång köpt via en reflink.. jag tänker mig att tråden är till för just fyndtips snarare än marknadsföring med provision

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Missade SSD-erbjudandet med en hårsmån Ska man vänta på nästa erbjudande eller ska man slå till på en SSD med ordinarie-pris?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av windblownsnow:

Hör verkligen ref-links till t.ex. G2A hemma i fyndtråden?

Verkligen inte. Anmäl sådant om det dyker upp.

Permalänk
Skrivet av Cuge:

Missade SSD-erbjudandet med en hårsmån Ska man vänta på nästa erbjudande eller ska man slå till på en SSD med ordinarie-pris?

Beror väl på hur mycket du behöver en SSD just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Beror väl på hur mycket du behöver en SSD just nu?

Vill ha en i slutet av veckan helst, så ingen stor panik.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cuge:

Vill ha en i slutet av veckan helst, så ingen stor panik.

SSD-erbjudandena från de större butikerna brukar komma rätt ofta så det lär nog finnas lite mer att välja bland inom kort. Dock var den där Sandisk-SSD'n ovanligt bra med tanke på prissänkningen. Men ja, runt 500GB SSD för ca 1500kr kommer vi få se mer av.

Permalänk
Medlem

Netonnets pris är ändrat återigen på deras 780ti.
5990:- istället för 4999:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODalis:

Om ni missade Kompletts rabatt på HyperX Cloud så har NetOnNet samma pris just nu! http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingheadset/kingsto...

Blir ett köp imorgon! Någon som vet om man kan byta ut micen? Det borde gå eftersom de är en vanlig 3.5mm anslutning.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

De avbokade min Ipad, beställde ett par min efter posten här på forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Den tackar vi för!
Tog och köpte en just för att det är 4G-versionen, den är ju fan fortfarande snordyr retail.
Känns som att denna platta borde vara lite dyrare med tanke på apples andrahandsvärde.

Beställde också denna, men fick mail dom har avbokat för dom hade inge i lager.
Väldigt svagt tycker jag, för dagens webbutiker har ju inge problem sköta lager om man lägger in det.

Dom erbjöd inte nå liknande heller , förstår att man inte kan köpa en ny för detta pris men dom hade kunnat erbjuda lite rabatt

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av niklasloow:

De avbokade min Ipad, beställde ett par min efter posten här på forumet.

Skrivet av j.nyberg:

Beställde också denna, men fick mail dom har avbokat för dom hade inge i lager.
Väldigt svagt tycker jag, för dagens webbutiker har ju inge problem sköta lager om man lägger in det.

Dom erbjöd inte nå liknande heller , förstår att man inte kan köpa en ny för detta pris men dom hade kunnat erbjuda lite rabatt

Nu handlade det samtidigt inte om en lagervara utan en demo-vara. Jag förmodar att dessa inte ligger i sortimentet på samma vis som ordinarie produkter.

Sedan finns det klart roligare surfplattor att köpa så se det snarare som en ny chans till ett bättre val. Nu säger jag inte att iPad är dålig utan att det finns nyare och bättre produkter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av niklasloow:

De avbokade min Ipad, beställde ett par min efter posten här på forumet.

Ingen större förlust imo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Tacksam för alla tips, men varför undanhålls priset på produkten i så många inlägg på sistone? Det är ju avgörande för om det är ett fynd eller inte och då måste man klicka sig vidare för att få reda på det...