Min Boot CD fungerar inte!

Permalänk

Min Boot CD fungerar inte!

Hejsan! Jag har en bekant som behöver hjälp med sin XP dator som inte startar. Jag har lokaliserat felet och fått tag i en bränd windows XP skiva som jag behöver för att utföra reparationen. Tyvärr vill inte maskinen boota från cdn, utan ignorerar den helt. Ja, jag har ändrat boot order, jag har även testat med en återställningsskiva som kom med datorn, och den bootar, fast tyvärr är det inte den skivan jag behöver. Datorn kan också boota via USB men då måste jag skapa ett minne den kan boota från.

Problemet är alltså att min skiva verkar vara felaktig, den har så vitt jag kan se alla filer på, men vill inte bli bootad från! Vad kan felet vara? Och fungerar det att ersätta skivan med ett USB-minne?

Tack på förhand
Theo

Permalänk
Inaktiv

Easier to just quickly install a Windows XP on an USB drive, also you can reuse it unlike CD's

Permalänk

I've tried to making my usb stick into a bootable one, but it is in fat32 and I can't seem to reformat it to fat16 which it appears I need. I guess it is because its 32 gig and the maximum is 4gig from what I've understood

And what files am I supposed to put on the USB drive?

Permalänk
Medlem

Använd http://rufus.akeo.ie/

Är så enkelt det bara kan bli.