Permalänk
Medlem

Verkar kul :)! Hur många kör? 10k +?

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Verkar kul :)! Hur många kör? 10k +?

Vet i fasen, men fan ett av de bästa mmo jag lirat på länge.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Skrivet av Kvarnan:

Verkar kul :)! Hur många kör? 10k +?

På EU servern är det ca 5k klanade spelare, en del av dom är iofs alts. Hur många som inte är i klaner vet ingen. Jag skulle tippa på kanske 7k spelare totalt om man tar bort folks alts.

Inte så intressant hur många som lirar. Joinar du en aktiv klan så räckr det med att ni har en fiendeklan för att alltid ha fullt upp.

I DF1.0 kunde det vara stendött över hela mainland men man märkte inte själv det så länge man var i krig med någon annan klan.

Konsten är att hitta en klan som passar din spelstil. Det finns små klaner som lever sitt eget liv med mål helt okända för alla runt omkring och det finns stora klaner vars göranden påverkar hela servern. man måste fundera på vad man vill... storskaliga sieges, klan events, pve med klanen, leva i en avlägsen holding och crafta, piratliv, försöka köra solo, trading, hyra ut sig som legosoldat.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Här är ett patch schema. Mycket bra uppdateringar. Hoppas bara att dom håller det.

Today we’ll give you a look into some of our scheduled updates for the next couple of months. This is something we've never done before, but it is the way we want things for Darkfall Unholy Wars, involving the community, our players, in our future plans.

These are just some of the things we have planned that we’re reasonably sure will be added to the game according to the schedule. There is also a “Community Issues” component in our content updates and patches that will be addressing player concerns, and issues, as well as player suggestions. You can see an example of the kind of content this includes in the first update on the 3rd week of May.

I will stress again that this list is not exhaustive. We will be adding a lot more to every update and we’ll include more updates and patches than the ones listed in this post. We're giving you an idea so that we can maintain a discussion on things to come based on insight and scheduled updates.

May Week 3:

The third week of May we’re adding our first major Dungeon and addressing several community issues we had prioritized. This update among other things will include:

New Troll monsters
New Zombie monsters
New Troll Lord monster
New Cave Troll Monsters
New Dungeon: Iriendir

Community Issues:

Party Kill Round Robin: We’re implementing a party distribution system that operates in a round robin fashion.
Holding Protection Shards: We’re implementing a protection shard mechanic that operates through the clan GUI and uses Dominion Points.
Territory Control map painting: We’ve been investigating the possibility of painting territories on the map. This is more a visual enhancement rather than an actual gameplay effect
Clan holding improved crafting: The purpose is implementing crafting operations in clan holdings that are more efficient, cost less gold, and have a higher success rate. This is one of the steps we're taking to increase clan holding worth.
New Unique Resources: We will have several (at least 10) completely new unique resources that will be used as special rewards.
Smaller Strong Boxes: Their current size allows players to block passages with them and this was obviously not their intended use.
Reduced Building Costs: Clan holding building costs are to be reduced, as well as clan holding building hit points, and increased dominion gained when destroying clan holding buildings.

May, week 4:

This is the week where the 3d Elementalist School is completed and added to the game. Also some more of the scheduled additions include:

New Malaut Monsters
Monster boss for Broadherne, called “Below Whisperer”
Monster boss for Broadherne called “Below Nightmare”

June, week 1:

This week we will address prioritized community issues, suggestions, and concerns.
This is also the week which kicks off the Naval Era for Darkfall Unholy Wars and we will be adding a new Warship to the game.

June, week 2:

We will be adding another Warship to the game
New monsters: a mix of Trolls and Spiders

June, week 3:

This week we’re adding the Markets to the game after a lot of work that was needed to complete them.
We will also add the 3rd Warrior School.
We’re adding a new major dungeon, Marthnyr
Another major dungeon, Hardruk.
We will be addressing a list of prioritized community issues
We will add another Warship to the game.
New monsters: 2 Cave Hags
New Boss monster: Cave Hag Boss

June, week 4:

This week we’ll be adding the 3d Skirmisher School
We’re also adding a fourth Warship.

July, week 2:

This week we’re adding the 3d Primalist School and all roles will now have 3 schools each.
We’re also adding another dungeon: Svartvann
New Monsters: Icejarl
We’ll also be addressing a variety of prioritized community issues.

July, week 3
This is the the apex of the naval war era and we’re adding Sea Fortresses
We’re also adding the new Backpack
Big Boss, the Ragaizan.

July, week 4:

We’re adding Resource Monoliths to the game with all the implications these have for PvP
We’re adding Utility Ships
A new dungeon: Dulguna
New monsters, Melechars Family
The Bloodknight
We’re also going to address a variety of prioritized community issues.

That’s just a brief presentation of some of the things to come, and a taste of how we’re going to proceed with adding content to the game as well as the frequency of the content updates. As I mentioned above, this is far from being a complete list. We will be working well outside the things we’ve included here and we will go into detail in the days and weeks to come, explaining everything and interacting with the community.

As always, your feedback is important to us.

Thank you for reading.

https://forums.darkfallonline.com/showthread.php?369139-Updat...

Permalänk

Dagens patch...

Round Robin System

You can enable/disable the round-robin system by right clicking on the party window. On the menu, select “TOGGLE ROUND ROBIN” to activate/deactivate. (It is enabled by default.)
Only the party leader can enable/disable the round-robin system.
Every time a party leader toggles the system, all party members get a notification related to this change.
Kills are distributed from top, down, meaning the leader gets the first kill and the rest follow all the way down to the last player.
Every time the leader changes, the kill distribution restarts.

General Fixes

Fixed a bug where the Spirit Bond skill could make a player unable to perform other actions.
Fixed a bug where the current radial quickslot was not being updated when changing it from the paperdoll.
Fixed a bug where if your targeting GUI opacity was low, it could stop updating the target correctly.
Fixed a bug where in some cases "Starting Feats" where not being tracked when relogging.
Fixed a bug where a player could be charged twice the amount of prowess points when buying skills.
Skinning a monster grave that doesn't produce anything, now, sends a correct system message.
Fixed a bug where in some cases mounting and dismounting in water would cause a player to get stuck
You can now use the frontal and rear mount attack even if you don’t have a single handed weapon unsheathed.
Fixed a bug where single clicking to activate a window and moving the mouse quickly would cause the click to be lost and the window to not be activated.
Pressing Ctrl (Default: Walk) while speed is set to sprinting will now correctly change your movement to walking instead of running.
Increased time required for a player to become safe from attacks, when entering a protected area, from 20 seconds to 30 seconds.
Increased time required for a player to become vulnerable to attacks, when entering an unprotected area, from 2 seconds to 10 seconds.
Added VSync option in video options window.
Performance optimizations for dragging items over bank and backpack.
Fixed a bug where some map spawn point markers would show same monster display names more than once.
Fixed a bug where in some cases map spawn point markers would not display all the monsters that spawn there (“boss” monster spawns are not shown by design).
Added a new loading screen that showcases the Default Key Bindings.
Fixed a bug where in some cases a mount would stop moving after attacking, and the player would need to press a movement key to get it moving again.
Turned the corner of the icon for the player position on the map to white, so it's easier to see the direction you’re facing.
Fixed a bug where Elegant and Extravagant Crafting Robe Feats Prowess Points were inverted
Disabling Shot can now be used underwater
Digging now has a cap per tile (like fishing does)
Fixed a bug where the mouse pointer was not limited to the game window when running multiple clients
Various client crash fixes.
Improved logging of client crashes.
Patching is now being using a torrent mechanism.
Steam users will now be able to patch and validate/repair files using torrent patching, in addition to the Steam content distribution system.
Fixed some resolution issues
Added a confirmation dialog when binding keys that are already bound.
Optimized deferred lighting
Fixed precompiled shader issues causing shaders to be loaded from source.

Clan Changes

Prowess Point Reward for destroying a building during a siege has been raised to 100% of the cost of building modules required for that building.

Vendors

Clan Vendor gold prices were lowered by 30% (33%-50% due to integer rounding)

Building changes

All building costs have been revisited.
Some were lowered; some were left as they were (like walls)
Overall, median cost of clan holdings was lowered by 24%

Every building's health has been revisited.
Based on the cost and their functionality some were lowered, some raised, some left as they were.
Overall, median health points of clan holdings was lowered by 38

Crafting Bonuses at Clan Holding Workstations

Crafting/salvaging in clan holdings now gives bonuses, compared to the same actions in NPC cities:

Salvaging lowered by 10%- Gold cost for crafting
Operation times reduced by 25%
Durability, protection and damage stats of crafted items is greater than those produced in NPC cities by up to 5%
Salvaging probabilities (to receive a salvageable resource) have been increased by 5%

World Fixes

Fixes to the Teleportation Chamber Area in:

Fanhadar
Granugar

Covered the opening between the rocks on the east side of the walls in Mar Shral

General (Prop and Terrain) Fixes in the following Areas:

Quarendel
Sulsar
Carpendale
Sanguine
Hardruk
Mar Shral
Helungar
Whiteclaw
Ubelenfau
Brockmoore
Anghral
Taloroth
Broadherne
Darkmouth
Meldanyr
Sallesh
Erland
Tughri
Yannedar
Hamsara

Covered a Water Hole in Andruk

Opened a bigger passage for the exit of the sewer dungeons in:

Sanguine
Flaming Skull
Cor Ymirhal
Amurran

Brushed up the Vargashi spawnpoints in the following areas:

Frostwater
Khanruk
Whitecove

Special Effects
Fixed Bastion so it doesn't turn white due to additive.
Fixed Concecrate's outer ring so they don't turn white due to additive.

Monster updates

The Zombie Monster Family got a major revamp:

New Zombie Warriors
New Zombie Shamblers
New Zombie Crawlers
New Zombie Dire (Now it’s a Caster)

Visual Improvements to the following monsters:

Khamset Hand
Khamset Chosen
Khamset Child
Khamset Slave
Vargashi Defender
Vargashi Runewielder
Vargashi Warthane
Vargashi Blademaster
Ogre Bully
Ogre Boss
Sarlids
Grungroc
Beastman Destroyer
Beastman Devastator
Beastman Rampager
Beastman Warlord

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Roligt spel men jag har ett riktigt stört problem.

Min laptop crashar när jag startar spelet om jag har strömkabeln i, får döda med knappen och starta up igen...
Verkar vara grafikdrivrutinerna som stängs ner, men formaterat och kört en ren installation och testat 5-6 olika drivrutiner.

Drar jag ur kabeln så går datorn in i nått strömsparläge och då funkar det fint men med 20-30 fps, pga lägre clock och ingen crossfire.
Kan dock koppla in strömkabeln efter jag har startat spelet och får då 70-80 fps och det fungerar felfritt...

Enda spelet jag har problem med så antar att det har nått med spelet snarare än datorn att göra. Riktigt störande iaf.

/Baner

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk

Hur är senaste patchen? Dax att komma tillbaka snart?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Darkfall: UW är definitivt ett av dom bästa spelen ute just nu men AV börjar bli för sega att släppa content. Spelarbasen är snabbare på att bli "trött" på spelet än vad AV är på att släppa allt lovat content. Dock så funkar spelet fortarande på alla nivår. PvE, PvP, Crafting etc.

Permalänk
Medlem

SVENSK KLAN

Om någon är intresserad av att gå med i en svensk klan så kan jag meddela att Wicked är aktiva och har varit det sen dag ett.
Lägg till Hokus12pokus på Skype vid intresse.

MVH
Andreas

Permalänk

Läst att spelarbasen är tunn. Är det något liv i spelet än?

Permalänk
Skrivet av Gummibrallan:

Läst att spelarbasen är tunn. Är det något liv i spelet än?

Den här tråden på Forumfall säger allt...

https://forums.darkfallonline.com/showthread.php?384016-Is-it...

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Sorgligt att ett mmo inte ens håller i 6 mån idag Såg riktigt kul ut. Värre å väre verkar det bli, men så länge spelarbasen bara sväljer och betalar på, så funkar det att släppa spel som inte ens kommit förbi alfastadie.
Men det är väl en annan pilsner

Permalänk
Skrivet av Gummibrallan:

Sorgligt att ett mmo inte ens håller i 6 mån idag Såg riktigt kul ut. Värre å väre verkar det bli, men så länge spelarbasen bara sväljer och betalar på, så funkar det att släppa spel som inte ens kommit förbi alfastadie.
Men det är väl en annan pilsner

Well, lirade Darkfall från augusti 2009 (släpptes i början det året) fram tills dom stängde ner och släppte nuvarande Darkfall:Unholy Wars. Tröttnade på den nya versionen redan efter en månad.

Det är helt enkelt inte samma känsla som i det första spelet.

Darkfall gav mig den starkaste spelupplevelse jag någonsin haft. Allt annat har varit skit sedan dess...

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Spelet har gått framåt riktigt mycket på sistone. Ni borde kolla dom senaste patcherna och nyheter.

https://forums.darkfallonline.com/forumdisplay.php?29-Darkfal...

Permalänk
Skrivet av Ike32:

Spelet har gått framåt riktigt mycket på sistone. Ni borde kolla dom senaste patcherna och nyheter.

https://forums.darkfallonline.com/forumdisplay.php?29-Darkfal...

Trevligt, Kanske dags att installera igen

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Trevligt, Kanske dags att installera igen

Man blir ju onekligen lite nyfiken. Avinstallerade alldrig... så bara att dra igång suben för mig. Får fundera på det. ESO har inte gett mig vad jag ville ha.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Någon som vet hur man återupptar prenumerationen och installerar spelet igen? Det ligger inte i min library lista och i steam store får jag bara alternativet att köpa spelet, Klickar jag på köp så står det bara att jag redan äger spelet

Vet att det är någonstans i steam klientens inställningar man ska klicka i något men hittar inte

Edit: Hittade det, Steam->Settings->Account->View Account Details

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Någon som letar någon att lira med nu när rollpatchen kommer?

Kan gott rekommendera en klan med dedikerade ledare och spelare som länge haft fokus på att vara bäst. Klanen är nu på väg tillbaka med en 100% satsning så hoppa på tåget! Pm för mer info.

Permalänk
Medlem

Spelet är sjukt bra nu efter Custom Role Patchen. Här är en ny artikle ni kan läsa som vill testa Darkfall.

http://www.team-dignitas.net/articles/blogs/Article/5332/Dark...

Permalänk
Skrivet av Ike32:

Spelet är sjukt bra nu efter Custom Role Patchen. Här är en ny artikle ni kan läsa som vill testa Darkfall.

http://www.team-dignitas.net/articles/blogs/Article/5332/Dark...

Är det nu det är läge för mig som älskade Darkfall men aldrig kom in i Unholy Wars att återvända?
Spelade ju Darkfall från den här tiden 2009 till slutet. Allt jag spelat efter har varit dötrist.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Är det nu det är läge för mig som älskade Darkfall men aldrig kom in i Unholy Wars att återvända?
Spelade ju Darkfall från den här tiden 2009 till slutet. Allt jag spelat efter har varit dötrist.

Absolut. Har du lirat DFUW förut så har du fått tbx all prowess du spenderat så du kan lägga den på nytt. Nu kan du välja och kombinera alla spells/skills till en build du vill ha. Sjukt bra PvP. Har inte så mycket tid att lira själv men när man väl gör det så är det så jävla sköj.

Permalänk
Avstängd

Spelade Darkfall ifrån Release och 3 månader framåt, Clan Murder Herd, dock när de la upp en US sever och hela klanen stack dit så la jag av. Testade ESO hoppades att man skulle få en liknande känsla, men Darkfall är mer Elder Scrolls än vad ESO är (WoW clone).
Större delen av min tid i Darkfall spenderades med att göra räder och sno mounts ifrån andra spelare vilket sedan lämnades in till guild banken och den som lämnade in flest i veckan fick rewards. Fanns inget roligare än att vänta gömd ovan för någons guildbank och hoppa ner sno deras mount och rida iväg iförd endast kalsonger.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

Funderar på testa spelet igen nu. Finns det någon shysst hyfsat stor svensk guild att joina tro?

Permalänk
Skrivet av Ike32:

Absolut. Har du lirat DFUW förut så har du fått tbx all prowess du spenderat så du kan lägga den på nytt. Nu kan du välja och kombinera alla spells/skills till en build du vill ha. Sjukt bra PvP. Har inte så mycket tid att lira själv men när man väl gör det så är det så jävla sköj.

Lirat en smula de senaste 2 veckorna men bara lyckats knåpa ihop ynka 3,6k prowess än så länge. Hållit mig runt Flaming Skull men nu tagit mig till dvärgstan vad den nu heter. I går lyckades jag att lira tre timmar utan att se en enda annan spelare.

Känns tyvärr som jag inte har tiden det krävs för att dra ihop så mycket prowess att man kan vara med i spelet så att säga. Ska ta en funderare på hur jag gör.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

<snip>
SPRID VI VILL SE DFO TILLBAKA!

Det har varit mycket rabalder om s.k progression servers på senaste, med nyöppnade EQ, folk tjatar på Blizzard att utveckla progression servrar för WoW, samt Aventurine för deras Darkfall.

Jag har aldrig spelat varken Darkfall eller DF:UW, dock så är jag medveten om vilken typ av spel det är. Jag är väldigt nyfiken på motivationen bakom detta skrik om "vanilla" Darkfall-servrar. Vad är det som gör spelet så mycket bättre än deras sequel(?) DF:UW.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Skrivet av Loffemega:

Det har varit mycket rabalder om s.k progression servers på senaste, med nyöppnade EQ, folk tjatar på Blizzard att utveckla progression servrar för WoW, samt Aventurine för deras Darkfall.

Jag har aldrig spelat varken Darkfall eller DF:UW, dock så är jag medveten om vilken typ av spel det är. Jag är väldigt nyfiken på motivationen bakom detta skrik om "vanilla" Darkfall-servrar. Vad är det som gör spelet så mycket bättre än deras sequel(?) DF:UW.

Till skillnad från i WoW så är Darkfall och Darkfall:UW två skilda spel. Det är altså inte en expansion vi talar om utan en helt annan klient med helt skilda utseende, ui, combat, crafting, skills osv. Det som är gemensamt är att de utspelar sig i samma värld och att målet att erövra och hålla landområden (städer, hamlets) med sin klan och att det är pvp med full loot.

Jag började spela Darkfall i juni 2009 tror jag och var med till slutet. Lirade betan av UW och var med i starten där. Spelen känns så totalt olika.
I Darkfall kom man att älska sin karaktär, man var konstant vettskrämd (på ett positivt sätt) när man färdades runt i Agon. Communityn var hård men änd störtskön. I UW är communityn mest skit.

Det är svårt att förklara vad som gör ett spel bra. Varför "känns" spel så olika. Helt klart är att Darkfall lyckades förmedla en kännsla som UW inte lyckats nå upp till. Darkfall var helt enkelt rätt. Lite mer innehåll (events, achivements, "quests", "housing", jewel crafting mm) för vardagslir mellan sieges så hade det varit ännu bättre.

Om man drar igång en darkfall server... kommer då den gamla känslan infinna sig? Tyvärr tror jag inte det. Det tåget har gått.
Kan Unholy Wars med förändringar åt Darkfall hållet ge spelet samma känsla som i Darkfall? Tror tyvärr inte heller det, spelen är för olika.

Unholy Wars har (precis som WoW) ingen själ.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Efter att i två dagar lovat komma med information om vad som händer med DFUW och en eventuell återlansering av DFO sade man att Aventurines CEO (vd) ska komma med ett viktigt uttalande/brev under fredagen (i går).
Detta har ännu ej levererats och en anställd utvecklare (axilmar, gui developer) skrev i går att han inte förstår varför uttalandet/brevet inte kommit ut.
Ett i mitt tycke mycket märkligt betende även för att vara Aventurine.
Började spela Darkfall 2009 strax efter release och har sedan i omgångar spelat (dock ej så mycket efter att Unholy Wars släpptes) och har under hela tiden följt utvecklingen.
Darkfall-Unholy Wars drar knappast in några pengar till Aventurine just nu, Greklands ekonomi är i fritt fall och spelet börjar nog bli för gammalt för att hitta utomstående finansiärer. En större studio har knappast nytta av att ta över, spelinvesterare tenderar just nu mest skyffla pengar över mobilspel osv osv.
Enligt Aventuine är Darkfall bara en liten del av deras verksamhet så man kan ju tänka att bolagsledningen och ägarna nu tröttnat och helt enkelt tänker lägga ner utvecklingen, alternativt låta några av utvecklarna ta över själva... vilket i båda fall är en dödsdom för spelet.
Kommer allatid att sakna Darkfall Online då inget spel någonsin gett mig en lika fantastisk upplevelse.

Återkommer när Aventurine till slut kommer med mer info.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Så kom då brevet från Aventurine's CEO.

https://forums.darkfallonline.com/showthread.php?411080-Messa...

Dom har bestämt sig för att inte försöka återskapa DFO utan satsa enbart på DF:UW.
Inga besked om vad som kommer till DF:UW den närmsta tiden.

Tror personligen tyvärr att tiden springer ifrån Aventurine. Utvecklingen går helt enkelt för långsamt.

Kanske att man kan testa spelet igen om ett år eller två när dom fått till lite mer innehåll och en mer levande miljö i spelet.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Senaste kommentarerna från en i teamet kring DFUW gör mig nedstämd. Hade precis köpt en månads spel för att kolla in utlovade ekonomipatchen... då kommer uttalande enligt nedan:

"Hi all.

I'd like to update you on the work done so far.

First of all, I haven't left AV (:-)). I am just dedicating all my time to fixing the game.

Secondly, we are at a stage that we have successfully managed to introduce all the new items for the soft wipe in the game.

Tomorrow we are gonna start the item distribution, which includes distributing the items for harvesting and PvE, which means we are gonna redo the monster loot tables, scrapping, etc.

Normally the distribution will take us a few days.

We also have to adjust the armor secondary attributes, as they seem to be off (Esprit noticed this).

After all the above, we have to make a lot of minor fixes.

When we do that, we are ready to release the economy patch.

My personal estimation is that the patch will possibly come in two weeks.

I'd like to apologize from behalf of Aventurine for all the delays, but in the course of the last few months we have been hit with many unfortunate events, the latest of which was that a key member of our team was injured and couldn't come to the office (and we had to redistribute his tasks to the rest of the developers).

Thank you for your attention.

Axilmar"

och lite senare.... :

" see that a lot of you guys are frustrated with the delays. You have every right to do so. We promised you this patch a long time ago, and now we are saying to you "please be patient" one more time.

Why is the economy patch delayed so much?

The answer is simple really: internal fsck up. The people that were doing the xml changes did other things from what we the devs agreed upon, and at the same time we the devs we were told that everything is ok and we are near the finish line.

These people have been removed from the development process and we the devs have taken over.

The development status is exactly as I described in my opening post."

Låter som TOTALT kaos på DFUW avdelningen av AV. Känns som dödsstöten för spelet.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|