Permalänk
Medlem

Windows 8 till mac

Hej!

Jag ska börja studera applikationsprogrammering till hösten och har därmed blivit ombedd av skolan att införskaffa en laptop med en i5 processor, 4 gig ram och windows 8. De skrev även att att en macbook var inte att rekommendera. Jag undrar vad det är som inte skulle kunna fungera om jag installerar windows 8 på min mac? Är det någon som arbetar med programmering och kanske använder mac samt windows 8 och kan ge feedback?

Permalänk
Avstängd

Jag har inte en mac då de inte har några proffslaptops men när jag pluggade systemvetenskap så hade typ halva klassen macbooks. De som faktiskt installerade Windows, och inte försökte köra typ VS och liknande i OSX via parallells eller liknande, klarade sig bra. En sak var ett problem dock och det var att de typ aldrig lyckades ta med sig sin adapter till skärmutgången när det skulle redovisas och dylikt. Så många hade macbooks men ändå var det ytterst sällan någon hade en adapter som passade någon annans dator. Bortsett från de ständigt växlande skärmutgångarna så är det ju en PC så det borde inte göra någon skillnad. Se bara till att du har åtminstone en VGA-adapter med dig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thix:

Hej!

Jag ska börja studera applikationsprogrammering till hösten och har därmed blivit ombedd av skolan att införskaffa en laptop med en i5 processor, 4 gig ram och windows 8. De skrev även att att en macbook var inte att rekommendera. Jag undrar vad det är som inte skulle kunna fungera om jag installerar windows 8 på min mac? Är det någon som arbetar med programmering och kanske använder mac samt windows 8 och kan ge feedback?

Windows 8.1 fungerar utmärkt i bootcamp på mac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thix:

Hej!

Jag ska börja studera applikationsprogrammering till hösten och har därmed blivit ombedd av skolan att införskaffa en laptop med en i5 processor, 4 gig ram och windows 8. De skrev även att att en macbook var inte att rekommendera. Jag undrar vad det är som inte skulle kunna fungera om jag installerar windows 8 på min mac? Är det någon som arbetar med programmering och kanske använder mac samt windows 8 och kan ge feedback?

Borde det inte vara skolans ansvar att ha datorer där för sina elever?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

Jag har inte en mac då de inte har några proffslaptops men när jag pluggade systemvetenskap så hade typ halva klassen macbooks. De som faktiskt installerade Windows, och inte försökte köra typ VS och liknande i OSX via parallells eller liknande, klarade sig bra. En sak var ett problem dock och det var att de typ aldrig lyckades ta med sig sin adapter till skärmutgången när det skulle redovisas och dylikt. Så många hade macbooks men ändå var det ytterst sällan någon hade en adapter som passade någon annans dator. Bortsett från de ständigt växlande skärmutgångarna så är det ju en PC så det borde inte göra någon skillnad. Se bara till att du har åtminstone en VGA-adapter med dig.

Inga proffs-laptops? Hur tänkte du nu? Och Mac har använt displayport som standard i åratal nu, ingen aning om hur du lyckats snurra till det sådär

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

Detta pga korspostning med din andra låsta tråd.
Släng gärna ett öga på reglerna i min signatur

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord