Permalänk

Cs go ranking?

Hej

Jag har nyss tagit mig upp till silver IV och jag vill givetvis inte gå ner i rank. Men imån skaffar min kompis CS och jag vill ju såklart spela med han, och då undrar jag om jag lättare går ner i rank, eller om jag går ner i rank eller hur de blir? Eller blir de ingen skillnad för mig utan bara att han blir ganska boostad?

Super tacksam för alla möjliga svar!

//Victor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Hej

Jag har nyss tagit mig upp till silver IV och jag vill givetvis inte gå ner i rank. Men imån skaffar min kompis CS och jag vill ju såklart spela med han, och då undrar jag om jag lättare går ner i rank, eller om jag går ner i rank eller hur de blir? Eller blir de ingen skillnad för mig utan bara att han blir ganska boostad?

Super tacksam för alla möjliga svar!

//Victor

Så som jag förstått ranking systemet i cs så är det följande:

Är du silver 4 t.ex och möter guld nova 3/4 så går det fortare att ranka upp.
Är du silver elite och möter unrankade eller silver ett och dylikt så är det lättare att gå ner i rank.

Hoppas detta hjälpte dig.

Mvh// JVilgot

Visa signatur

Set-up
NZXT Manta, ASUS ROG STRIX B350-I GAMING, AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz, NZXT Kraken X62 280mm, Corsair 32GB DDR4, Seasonic FOCUS Plus 850W Platinum, Samsung 850-Series PRO 512GB (2X), ROG-STRIX-GTX1070TI-A8G-GAMING, Samsung 27'' C27FG70F Curved, ASUS 24" MG248QR 144Hz, ZOWIE EC1-A Gaming Mouse, QPAD MK-90 RGB MX Red.

Permalänk

MM systemet försöker även balansera lagen genom att slänga in ett par med högre rank än dig i laget.

Mvh Mackmackan

Permalänk
Medlem

Jag har nästan bara spelat Dota 2 och ytterst lite CS:GO (lyckades dock med att få en Guld Nova Master som rank, fråga mig inte hur).
I Dota fungerar det iaf så att lagen blir så jämna som möjligt. Om du är tre ranker högre än din polare och resten av ditt lag så kommer motståndarlaget att också ha fyra killar med samma rank som din polare och en kille som har din rank (eller att båda lagens genomsnittsrank är samma). Detta gör att matcherna har lika mycket värde som om du skulle spela med folk i din rank. Så fungerar det i Dota, jag vet inte om det är samma i CS:GO men jag förstår inte varför Valve inte skulle göra så även där.

Permalänk

Förlorar du massa games med polaren så går du ner, precis som vanligt.

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Skrivet av Victor Larsson:

Hej

Jag har nyss tagit mig upp till silver IV och jag vill givetvis inte gå ner i rank. Men imån skaffar min kompis CS och jag vill ju såklart spela med han, och då undrar jag om jag lättare går ner i rank, eller om jag går ner i rank eller hur de blir? Eller blir de ingen skillnad för mig utan bara att han blir ganska boostad?

Super tacksam för alla möjliga svar!

//Victor

Såhär är läget grabben: spel spelar man för att det är kul - om man inte är pro. Om du bryr dig om din rank kommer nivån på mängden kul du har antagligen minska markant.
Man kanske blir lite sur för att någon inte är "lika bra som en själv" och kanske därför hellre spelar själv. Är det kul?

Spela med din komps, ha kul! och strunta i din rank. Det som räknas är ju din skicklighet;)

Om du dock vill ranka upp bör du lära dig lite basic grejor - nades, crosshairplacement, och bra aim i allmänhet. Kolla på WarOwl på youtube eller liknande. Kom även ihåg att alltid ta det lugnt och att du har tålamod för annars kan du lika gärna ge upp från början. Kör mycket DM också, gå för hs!

OT: Om din kompis rankar lägre ön dig när han har fått sin rank och ni förlorar "går du lättare ner i rank" ja. Detta eftersom att de BÖR vara sämre spelare än dig och du "bör" därför vinna - enligt systemet.

Happy fragging.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag vet inte om det bara är jag men. Men jag brukar gå upp i rank när jag har 3 i "winstreak". 3-6-9 osv.

Permalänk
Skrivet av Knightogus:

Såhär är läget grabben: spel spelar man för att det är kul - om man inte är pro. Om du bryr dig om din rank kommer nivån på mängden kul du har antagligen minska markant.
Man kanske blir lite sur för att någon inte är "lika bra som en själv" och kanske därför hellre spelar själv. Är det kul?

Spela med din komps, ha kul! och strunta i din rank. Det som räknas är ju din skicklighet;)

Om du dock vill ranka upp bör du lära dig lite basic grejor - nades, crosshairplacement, och bra aim i allmänhet. Kolla på WarOwl på youtube eller liknande. Kom även ihåg att alltid ta det lugnt och att du har tålamod för annars kan du lika gärna ge upp från början. Kör mycket DM också, gå för hs!

OT: Om din kompis rankar lägre ön dig när han har fått sin rank och ni förlorar "går du lättare ner i rank" ja. Detta eftersom att de BÖR vara sämre spelare än dig och du "bör" därför vinna - enligt systemet.

Happy fragging.

Skickades från m.sweclockers.com

De har du helt rätt i! Kör på som vanligt med polaren så får vi se vad som händer sen!
Kan ju alltid försöka vinna iallafall

Permalänk
Medlem

Är de orankade eller låg rankade inte bra så smäller du ut dem ändå. Finns jättemånga spelare som sitter på samma rank som jag som spelat mycket seriöst i CSS och har en del gameplay skill därifrån. O de kan vara allt från p90rushande ryssar till riktigt bra spelare.

Ranken säger inte ett skit. När jag började lira GO så sätt där mer seriösa människor på låg rank än nu på hög rank....

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Victor Larsson:

De har du helt rätt i! Kör på som vanligt med polaren så får vi se vad som händer sen!
Kan ju alltid försöka vinna iallafall

Att ha kul ska alltid vara grundbasen när man spelar.. Att det sedan sitter prepubertala personer (antingen till kropp eller sinne) i alla åldrar och förstör det roliga genom att antingen skrika på dig eller förolämpa dig går att ignorera. Ha kul med polaren.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds