Telia smygändrar villkor kring surf i alla mobilabonnemang!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarl:

Har haft Universal Telecoms obegränsade (flatrate) 1Mbit/s för 57kr/mån rätt länge i min mobil, fungerar utmärkt. Återstår att se om Allteles uppköp av dem förändrar detta.

Jag överväger starkt att byta till samma abonnemang. Hur bra fungerar det med "endast" 1Mbit/s? Funkar Messenger och Snapchat utan problem? Är det bara att glömma Youtube?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Att hastigheten stryps när man överstiger sin gräns kan man ju tolk hur man vill! De ka nju betyda att de stänger av den, de kan betyda att de sänker den till 0.0001kb/s = står still, men fortfarande bara en sänkning.

Så länge ingen kan visa upp en kopia på ett avtal där de står kalrt och tydligt " efter att din surf pott är slut så kommer vi sänka den och bjuda dig gratis på X Kb/s " så ser jag inte problemet här.

För övrigt, jag har tele2 abonnemang (visst inte bästa täckningen på landet) men jag betalar 80kr extra imånaden för 4Gb extra surf!

Sänker dem hastigheten så lågt så är ju tjänsten inte brukbar = reklamation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

fast... så länge du inte bytt abonnemangsform sedan de tog bort Max 25 ska du fortfarande ha ett Max 25 abonnemang registretat. Det gäller endast nya kunder som inte kan skaffa Max 25

Jag har också ett Max 25 Surf abonnemang - och även fast det inte finns kvar i utbudet är mitt avtal kvar. Loggar jag in på Mina Sidor heter det fortfarande Max 25 Surf, jag har samma månadskostnad (Student, 79kr) och samma surfmängd. Dessutom har bindningstiden gått ut i Mars i år, men eftersom jag inte valt något nytt flyter samma abb på

edit: För att förtydliga - jag har 1Gb surf. När jag skaffade abonnemanget var det 0,5GB men de höjde gratis för alla användare runt 2011-2012 för att matcha konkurrenter. sedan dess har jag haft 1GB till samma pris

Ja samma här fast telenor, skaffade ett fritt surf abonnemang (när det verkligen var fri surf) och de fortlöper än trots att det inte går att teckna ett idag med fri surf. Visserligen är max hastigheten 3mbit men fri surf e najs.

Permalänk

Jag tycker att det blivit helt snurrigt på Telias sida. Jag har ett pottkort som man laddar, främst för att jag ringer jättelite. Har jobbtelefon som jag får lov att ringa på.
Jag har märkt att det heter lite olika saker men inte lustläst men ett tag så fick man samtalsminuter som räckte länge. Nyligen så har jag märkt att man laddar men det tar slut direkt när man ringer. Jag har verkigen inte tid att sitta och läsa igenom men i förra veckan skulle jag resa norrut så jag tog mig tid en kväll att surfa runt på telias sida men fattar inget alls. massa konstiga abonemang och pottkort där det är lite olika som man kan ladda men ingenstans kan man se en tabell på kostnader. Man får ingen ren klar översikt på alla de olika abonemangen. Sen när man har en massa kvar på kortet så blir man av med allt efter en viss tid och det är jag väldigt sur på... förr kunde man ladda 50 kr så behöll man även den gamla summan.

Jag tänker därför ta mig tid att läsa på andra opperatörers hemsidor och byta abonemang. tror jag. Blir svårare i fjällen men man får väll vara onaträffbar då...

Alterativetär att öppna en fast tellefon på nytt och sköta det mesta av ringandet den vägen vilket jag övergav helt för runt tio år sedan.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av cabraja:

Sänker dem hastigheten så lågt så är ju tjänsten inte brukbar = reklamation

Fortfarande brukbar. Med 50kb kan du komma in på en hemsida på under 2min samt imessages och oftast mail funkar. Enorm skillnad mot att spärra alla sina vänner med iphone...

Permalänk
Medlem

Telias svar-

"Hej!
Tack för din förfrågan.
Att kunna surfa vidare på mycket låg hastighet har aldrig varit något som vi garanterat i de allmänna villkoren, i prislistan eller villkoren för abonnemanget. Vi har dock varit alldeles för dåliga på att informera om att denna möjlighet inte är en del av tjänsten, utan något vi tillhandahållit extra.

Nu har det fattats ett beslut att låta privatkunder med mobilabonnemang, mobilt bredbandsabonnemang och kontantkort surfa vidare på en mycket låg hastighet när surfpotten tar slut. Anledningen till att vi nu tagit det här beslutet är att vi inte har informerat kunderna om den här förändringen på ett bra sätt, då många haft uppfattningen att surfa på låg hastighet är en del av tjänsten, trots att det endast varit något vi tillhandahållit extra. Vi ber om ursäkt för detta och det missnöje det skapat.

Möjligheten att surfa på låg hastighet kommer att återinföras inom kort, men exakt tidpunkt är inte ännu klar."

Permalänk
Medlem

Jag fick också samma svar av Telia så det är en seger för oss.

Gäller troligtvis från 1/7 då det skulle ta en stund att "backa" !

Permalänk
Medlem

Undrar vad dom menar med mycket låg hastighet, då de har specat hastigheten i mitt prisavtal till nedan

10 Telia förbehåller sig rätten att begränsa
hastigheten till 120 kbit/s i det fall datatrafiken
i mobilnätet överstiger angiven
datamängd, trafik i Homerun Wireless Zone
ej inkluderad.

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

Undrar vad dom menar med mycket låg hastighet, då de har specat hastigheten i mitt prisavtal till nedan

10 Telia förbehåller sig rätten att begränsa
hastigheten till 120 kbit/s i det fall datatrafiken
i mobilnätet överstiger angiven
datamängd, trafik i Homerun Wireless Zone
ej inkluderad.

Telias svar till en på Facebook tidigare idag:

Hej på er! Vi har som sagt backat i detta beslut och det kommer att fungera på samma sätt som det gjode förut med den sänkta hastigheten. Det sänks till 32 kbit/s. //Mathias

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk

Det här är vad Telia skrev till mig, vilket är mycket likt vad andra verkar ha fått som svar idag:

Citat:

Hej!

Att man kunnat surfa vidare på en låg hastighet är inte något som vi garanterat i de allmänna villkoren, utan det har varit en bonus för våra kunder.
Och därför har vi kunnat göra denna ändring, utan att informera kunderna.

Telia har tagit del utav vad våra kunder tycker och tänker, angående denna förändring.
Vi har nu bytt tillbaka så att alla befintliga och nya kunder kan surfa på låg hastighet.
Det kan dock ta några dagar innan du märker av skillnaden, då det är en stor förändring som sker i våra system.

Telia kommer fortfarande att genomföra förändringen gällande att surfen klipps helt, efter uppnådd månadspott.
Men ett datum är inte satt än, och förändringen kommer att avse för nya kunder samt kunder som byter från ett gammalt till ett nytt

Visa signatur

i5-4690K@3.5GHz - Be-Quiet Dark Rock 3 - R9 290X 4GB - EVGA G2 750W - Intel 480GB - Intel 240GB - Mac OSX 10.10 & Win 8.1

Permalänk

Hej på er!

Som ni redan noterat i tråden så genomförde Telia den 2 juni en förändring i det sätt som mobilnätet hanterar datamängder för våra abonnemang. Detta med anledning att möjligheten att surfa vidare på en mycket låg hastighet har skapat missnöje och förvirring bland många kunder som trott att det är något fel med mobilen, internetuppkopplingen eller tjänsten de använt. Det har resulterat i irriterade kunder som vänt sig till kundtjänst och butik.

Att surfa vidare med låg hastighet är aldrig något som vi garanterat i de allmänna villkoren. Vi har dock varit alldeles för dåliga på att informera om att denna möjlighet inte är en del av tjänsten, utan något vi tillhandahållit extra.

Som ni så korrekt noterat så har vi beslutat att fortsätta låta våra kunder surfa på en mycket låg hastighet när deras surfpott är slut. Förändringen gäller alla kunder, befintliga och nya. Det gäller både mobilabonnemang (för privatkunder) och kontantkort. Det återstår en del tekniska utmaningar innan vi har återställt funktionaliteten till hur det såg ut före 2 Juni så det kommer ta några dagar innan det är färdigställt.

Vi har inte informerat våra kunder om den här förändringen på ett bra sätt från start och det har påverkat kundupplevelsen mer negativt än vad vi räknat med. Vi beklagar den ilska och irritation som detta skapat och vi kommer naturligtvis ta lärdom av detta inför nästa planerade lansering.

Vi planerar fortfarande att göra den här förändringen men vi har inte bestämt när. Det är viktigt att vi gör det under ordnade förhållande och det kommer endast gälla nya kunder eller kunder som väljer att byter från ett gammalt till nytt abonnemang. Vi ska då säkerställa tydlig information och kommunikation i samtliga våra säljkanaler, från kundtjänst till butik. Alla kunder ska en tydlig bild om vad som gäller. När potten är slut så kan man köpa till mer surf via t.ex. sms och webben. Annars får man vänta tills månadsskiftet när potten fylls på per automatik.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

//Andreas
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeliaKundservice:

Hej på er!

Som ni redan noterat i tråden så genomförde Telia den 2 juni en förändring i det sätt som mobilnätet hanterar datamängder för våra abonnemang. Detta med anledning att möjligheten att surfa vidare på en mycket låg hastighet har skapat missnöje och förvirring bland många kunder som trott att det är något fel med mobilen, internetuppkopplingen eller tjänsten de använt. Det har resulterat i irriterade kunder som vänt sig till kundtjänst och butik.

Att surfa vidare med låg hastighet är aldrig något som vi garanterat i de allmänna villkoren. Vi har dock varit alldeles för dåliga på att informera om att denna möjlighet inte är en del av tjänsten, utan något vi tillhandahållit extra.

Som ni så korrekt noterat så har vi beslutat att fortsätta låta våra kunder surfa på en mycket låg hastighet när deras surfpott är slut. Förändringen gäller alla kunder, befintliga och nya. Det gäller både mobilabonnemang (för privatkunder) och kontantkort. Det återstår en del tekniska utmaningar innan vi har återställt funktionaliteten till hur det såg ut före 2 Juni så det kommer ta några dagar innan det är färdigställt.

Vi har inte informerat våra kunder om den här förändringen på ett bra sätt från start och det har påverkat kundupplevelsen mer negativt än vad vi räknat med. Vi beklagar den ilska och irritation som detta skapat och vi kommer naturligtvis ta lärdom av detta inför nästa planerade lansering.

Vi planerar fortfarande att göra den här förändringen men vi har inte bestämt när. Det är viktigt att vi gör det under ordnade förhållande och det kommer endast gälla nya kunder eller kunder som väljer att byter från ett gammalt till nytt abonnemang. Vi ska då säkerställa tydlig information och kommunikation i samtliga våra säljkanaler, från kundtjänst till butik. Alla kunder ska en tydlig bild om vad som gäller. När potten är slut så kan man köpa till mer surf via t.ex. sms och webben. Annars får man vänta tills månadsskiftet när potten fylls på per automatik.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

//Andreas
Telia Kundservice

Riktigt dåligt att ni tänker genomföra och ta bort surfa på låg hastighet när surfen är slut. Fortsätt med låg hastighet. Ni kommer få missnöjda kunder när ni tar bort det helt sedan garanterat!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bazisten:

Riktigt dåligt att ni tänker genomföra och ta bort surfa på låg hastighet när surfen är slut. Fortsätt med låg hastighet. Ni kommer få missnöjda kunder när ni tar bort det helt sedan garanterat!

Så länge de inte smyger med det lär de få färre snarare än missnöjda kunder. Tur att det finns andra operatörer att välja på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Så länge de inte smyger med det lär de få färre snarare än missnöjda kunder. Tur att det finns andra operatörer att välja på.

Tyvärr så har jag och min tjej Halebop båda 2 och min tjej har lång bindningstid kvar och jag har till Februari ca

Se om jag byter operatör sen

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte igår att mina tjejer hade fått slut på potten i sina kontantkort. Vidare efterforskningar visade att detta berodde på att det drogs automatiskt 19:- per dygn när dom fortsatte att nyttja internet i sina telefoner. Dom är 12 resp 14 år och har ingen koll alls på sånt här och jag har alltid förutsatt att hastigheten sänks automatiskt när datamängden tar slut. Nu skickas bara ett SMS ut och sen dras pengarna automatiskt.

Jag ringde till Telia och påpekade detta och fick tillbaka ett par hundra på kontantkorten. Detta är dock helt åt h-vete då jag förlitar mig på att kunna kommunicera med deras telefoner även om datamängden sänks. En av tjejerna har en funktionsnersättning och jag måste kunna spåra telefonen om hon skulle få för sig att förvinna.

Nu får vi väl se hur och när dom ändrar detta nästa gång. Det ger mig lite tid att se över hur vi ska lösa telefonproblematiken hemma. Dock bör dom vara medvetna att vårt fall säkert inte är unikt, och byter jag teleoperatör så ryker nog rubbet och jag skaffar någon annan leverantör av fast telefon, mobil och bredband.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeliaKundservice:

Att surfa vidare med låg hastighet är aldrig något som vi garanterat i de allmänna villkoren. Vi har dock varit alldeles för dåliga på att informera om att denna möjlighet inte är en del av tjänsten, utan något vi tillhandahållit extra.

Utan att ha lusläst era villkor så är jag ändå ganska säker på att ni precis som övriga operatörer skrivit precis det på äldre abonnemang.
Ändras det har kunden rätt att säga upp avtalet direkt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Fick också ett sånt sms i dagarna om uppdaterade nät men inte har jag någonsin tänkt att skaffa någon surf till de kontantkortet. Det är dyrt och opraktiskt att ringa på som det är redan när Telia sitter bakom spakarna.

Hade Telia som internetleverantör innan för lite mer än ett år sen men övergick då till Tele2 4G Business. Nu kommer man lite längre på 20GB än tidigare 10GB med alla dessa begränsningar som man fick varje månad.

Men begränsningar finns ju där också enl avtalet men verkar som detta med strypa helt varit på uppsegling en tid. Råkade ut för samma grej hos Tele2 under våren vid ett tillfälle. I slutet av Februari om jag inte missminner mig. Allt man fick var en sida som dök upp i routern där man hänvisades att skaffa mer surfpott. Men hur skulle detta kunna fungera när leverantören stängt ner anslutningen :S Fick snällt vänta tills Mars månad infann sig

Valt att bojkotta allt vad surfplattor/smarta telefoner/Windows 8.1 heter, valde göra så redan då Windows 8 såg sitt ljus. Kommer fortsätta göra detta sålänge etiken & moralen ligger på samma låga nivå inom hela den här telekomiska företags kulturen. Stöttar inte sån skit.

Permalänk

32 kb/sec. Perfekt för den som vill känna sig lite nostalgisk över modemtiden. Starkt jobbat Felia.

Permalänk
Avstängd

Förstår inte vad allt detta gnäll går ut på, vill ni ha så betala, det är vad hela idén är eftersom operatörer inte tjänar något på samtal och sms längre så har du fria samtal och sms i abonnemangen, det de tar betalt för är det de tjänar pengar på nu mer och det är surfen, det är vad du betalar för och vill du ha mer surf, köp då mer, inte svårare än så. Det är en telefon med fria samtal, så det den är gjord för gör du gratis, anledningen till att de blivit så här är pga tjänster som Skype i mobilen som folk använde istället för att ringa med dem, då valde operatörerna att ha fria samtal och SMS (allt det du kan göra med Skype) och ta betalt för surfen istället då de hela tiden förlorade pengar, hade de inte gjort detta så hade varenda operatör till slut gått så mycket back ekonomiskt att de inte kunnat satsa på utbyggnad av nätet alls och då hade ni gnällt på det med fast det är ni som sett till att de inte kunnat det.
Bit ihop, betala och inse att allt inte kan vara gratis i världen.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Förstår inte vad allt detta gnäll går ut på, vill ni ha så betala, det är vad hela idén är eftersom operatörer inte tjänar något på samtal och sms längre så har du fria samtal och sms i abonnemangen, det de tar betalt för är det de tjänar pengar på nu mer och det är surfen, det är vad du betalar för och vill du ha mer surf, köp då mer, inte svårare än så. Det är en telefon med fria samtal, så det den är gjord för gör du gratis, anledningen till att de blivit så här är pga tjänster som Skype i mobilen som folk använde istället för att ringa med dem, då valde operatörerna att ha fria samtal och SMS (allt det du kan göra med Skype) och ta betalt för surfen istället då de hela tiden förlorade pengar, hade de inte gjort detta så hade varenda operatör till slut gått så mycket back ekonomiskt att de inte kunnat satsa på utbyggnad av nätet alls och då hade ni gnällt på det med fast det är ni som sett till att de inte kunnat det.
Bit ihop, betala och inse att allt inte kan vara gratis i världen.

Jag har absolut inget emot att betala för tjänsten.

Men gör de ändringar i avtalet så ska de meddela mig, det är det som det jag är arg på iaf.

Permalänk
Medlem

Jag har några kvarstående frågor:

1. Vad var hastigheten innan den togs bort? Kändes som bra mycket snabbare än 32kb/s. Man kunde ju till och med kolla instagram även om dom säkert komprimerar bilder hårt.

2. Har någon en äldre prislista för Telia Komplett 2GB? Hittar endast den senaste: http://www.telia.se/docs/prislista/mobilt/Prislista_Telia_Mob...
Tecknades i oktober om det spelar någon roll. Eller det kanske var den som gällde? Lite oklart då dom inte märker prislistorna med datum.

3.

Citat:

15.2 Om Telia ändrat villkor eller i övrigt ändrat Tjänsten och
ändringen är till nackdel för Kunden, får Kunden säga upp Avtalet
med verkan från ändringens ikraftträdande, om uppsägningen görs
inom trettio (30) dagar efter det att Kunden informerats om
förändringen.

Om det är så att det tidigare länkade prislistan är den som jag avtalade. Hur blir det då angående 15.2 i syfte med "i övrigt ändrat Tjänsten och ändringen är till nackdel för kunden." ? För det blir ju en stor nackdel för mig som kund med den här ändringen, utan förvarning.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Förstår inte vad allt detta gnäll går ut på, vill ni ha så betala, det är vad hela idén är eftersom operatörer inte tjänar något på samtal och sms längre så har du fria samtal och sms i abonnemangen, det de tar betalt för är det de tjänar pengar på nu mer och det är surfen, det är vad du betalar för och vill du ha mer surf, köp då mer, inte svårare än så. Det är en telefon med fria samtal, så det den är gjord för gör du gratis, anledningen till att de blivit så här är pga tjänster som Skype i mobilen som folk använde istället för att ringa med dem, då valde operatörerna att ha fria samtal och SMS (allt det du kan göra med Skype) och ta betalt för surfen istället då de hela tiden förlorade pengar, hade de inte gjort detta så hade varenda operatör till slut gått så mycket back ekonomiskt att de inte kunnat satsa på utbyggnad av nätet alls och då hade ni gnällt på det med fast det är ni som sett till att de inte kunnat det.
Bit ihop, betala och inse att allt inte kan vara gratis i världen.

Dina argument suger hårt.
Mjölk för 50 spänn litern, vill ni ha så betala. Inse att allt inte kan vara gratis i världen.
Telia gjorde en vinst på nästan 4 miljarder sista kvartalet 2013. Mycket vill ha mer!

Permalänk

Fick slut på min surfmängd idag. Till skillnad från vanligt så kan jag nu inte längre surfa/kolla GP-appen/lyssna på spotify vilket gick även om det gick långsamt förut. Dock fungerar fortfarande e-mail och iMessage...

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Dina argument suger hårt.
Mjölk för 50 spänn litern, vill ni ha så betala. Inse att allt inte kan vara gratis i världen.
Telia gjorde en vinst på nästan 4 miljarder sista kvartalet 2013. Mycket vill ha mer!

En vinst på 4miljarder betyder inget i det här fallet. Det kan lika gärna varit så att denna vinst kommer från något annat och inte ditt mobilabbonemang. Tex en försäljning av någon slags utrustning eller licens. Problemet för mig var iaf att det kom oannonserat och som en överraskning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Förstår inte vad allt detta gnäll går ut på, vill ni ha så betala, det är vad hela idén är eftersom operatörer inte tjänar något på samtal och sms längre så har du fria samtal och sms i abonnemangen, det de tar betalt för är det de tjänar pengar på nu mer och det är surfen, det är vad du betalar för och vill du ha mer surf, köp då mer, inte svårare än så. Det är en telefon med fria samtal, så det den är gjord för gör du gratis, anledningen till att de blivit så här är pga tjänster som Skype i mobilen som folk använde istället för att ringa med dem, då valde operatörerna att ha fria samtal och SMS (allt det du kan göra med Skype) och ta betalt för surfen istället då de hela tiden förlorade pengar, hade de inte gjort detta så hade varenda operatör till slut gått så mycket back ekonomiskt att de inte kunnat satsa på utbyggnad av nätet alls och då hade ni gnällt på det med fast det är ni som sett till att de inte kunnat det.
Bit ihop, betala och inse att allt inte kan vara gratis i världen.

1. Jag har inte fria samtal och SMS, valde den formen eftersom jag kunde få MER surf till lägre pris då + att mina IM tjänster skulle fungera även om surfen skulle ta slut. SMS anser jag förlegat och använder själv till 99% uteslutande IM tjänster.
2. Den fria surfen räcker knappt till att surfa, något annat kunde man ju glömma. Så dom som nyttjar youtube, spotify eller övriga streamtjänster/mer data krävande tjänster måste ändå köpa mer surf.
3. Om Telia ville ha mer pengar så ge fan i att erbjuda fria samtal eller ge mig ett mer renodlat surf abonnemang. Priserna för att lägga till extra surf är på tok för höga i förhållande till alla fria samtal som jag inte utnyttjar.

Och du måste verkligen vara den ideala kunden för vilket företag som helst. -Ge oss mer pengar. -OK. Inga frågor?

Permalänk
Medlem

Vilken hastighet på "fri surf" är acceptabel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeliaKundservice:

Hej på er!

...

Att surfa vidare med låg hastighet är aldrig något som vi garanterat i de allmänna villkoren. Vi har dock varit alldeles för dåliga på att informera om att denna möjlighet inte är en del av tjänsten, utan något vi tillhandahållit extra.

...

Telia Kundservice

Ska börja med att påpeka att det är en screenshot av er hemsida anno 2010, och ju följaktligen inte kommer vara direkt relevant för mer än ett fåtal av nuvarande kunder, men det känns kanske ändå något vilseledande att ni upprepade gånger påpekar att detta är något ni endast tillhandahållit extra, när ni uppenbarligen har använt det som säljargument tidigare. (och till synes aldrig gjort det klart att en förändring skett/kommer att ske. Föränn nu då)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swahnroger:

Dina argument suger hårt.
Mjölk för 50 spänn litern, vill ni ha så betala. Inse att allt inte kan vara gratis i världen.
Telia gjorde en vinst på nästan 4 miljarder sista kvartalet 2013. Mycket vill ha mer!

Var tror du vinsten går till? Var tror du pengar till utbyggnad kommer ifrån? Du tror inte Telia har några utgifter alls?
Som du räknar så kan man säga att får ut 20000kr i lön varje månad, men du kan ju inte bränna alla pengar som du vill för det, du har ju räkningar som skall betalas, samma sak med Telia, de har fler än 2 anställda som ska ha lön t.ex + en massa andra avgifter de måste betala + utbyggnader + underentreprenörer m.m.

Skrivet av Saber3K:

Ska börja med att påpeka att det är en screenshot av er hemsida anno 2010, och ju följaktligen inte kommer vara direkt relevant för mer än ett fåtal av nuvarande kunder, men det känns kanske ändå något vilseledande att ni upprepade gånger påpekar att detta är något ni endast tillhandahållit extra, när ni uppenbarligen har använt det som säljargument tidigare. (och till synes aldrig gjort det klart att en förändring skett/kommer att ske. Föränn nu då)

http://i614.photobucket.com/albums/tt221/Saber3K/Telia2010052...

Ett avtal från 2010 kommer nog inte vara relevant för någon kund

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Ett avtal från 2010 kommer nog inte vara relevant för någon kund

Må så vara, men det var första bästa datum jag kollade upp, och där använde de ju definitivt en minskad hastighet efter förbrukning av den ursprungliga volymen som selling-point; vilket ju ligger lite i kontrast mot deras nuvarande linje, som verkar falla farligt nära "Jaha, vad dumt att ni kunder har fått såna befängda idéer för er. Något sånt har vi ju aldrig sagt iaf."

Sen förstår jag ju också att cashen måste in, dock ställer jag mig frågande till huruvida det verkligen är nödvändigt att snåla med de där sista KB:sen. Plus att det verkar som att de skött situationen halvbra ur informations/kundservice-synpunkt.

Själv sitter man med ett verkligt "fri-surf"-abonnemang från en annan leverantör, så de hade man ju inte tänkt byta bort i onödan iaf.