Problem med 4K-skärmar i 60 Hz och SST – SweClockers undersöker

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelpojken:

Jag gick från 60 till 144 hz i höstas och kommer nog ha sjukt svårt att gå ned till 60 igen. Lär väl bli ett antal år innan jag kan få spela i 120+hz uhd

Jo det lär dröja många år innan grafikkorten pallar UHD i 120hz!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut för mig när jag kör 60hz.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Undrar om det är något AMD kan lösa med drivrutiner eller om dom är facked. Lät ju lite otrevligt.

Men bra att någon kabel funkar iaf.

Permalänk
Skrivet av pixelpojken:

Jag gick från 60 till 144 hz i höstas och kommer nog ha sjukt svårt att gå ned till 60 igen. Lär väl bli ett antal år innan jag kan få spela i 120+hz uhd

Tror att det kommer dröja 10 år faktiskt innan något sånt kommer ut till marknaden för en rimlig peng (<15000kr).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ammath:

Hej!

MYCKET spännande artikel! Jag vill bara belysa att jag observerat EXAKT samma då jag äger denna skärm men har en dator som kör GTX 780 i SLI och en där ett titan black sitter i. I 780 burken (ej TI) är det exakt samma problem, kan bara få samsung kabeln att funka (köpt deltaco också).

Den vill dock fungera i följande scenario på 780 GTX:

1 hdmi och 1 displayport inkopplad = upp till 1080p utan problem i 60hz sen börjar problemen. Drar man ur HDMI dör DP direkt. (är säker på att jag är på DP input).

Titan black kortet har 0 problem, inga alls att accelerera 4k med 60hz på alla kablarna.

Verkar iofs. vara AMD som är överrepresenterad men jag har läst på ett ställe till där en hade problem med just ett 780 kort & 4K.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Det skumma är ju att de kablarna funkar ju hur bra som helst till Nvidia-kort.

Billiga signalomvandlare, låg nivå på utsignalen?

Permalänk
Skrivet av xGreenRed:

Tror att det kommer dröja 10 år faktiskt innan något sånt kommer ut till marknaden för en rimlig peng (<15000kr).

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, nu har du nog en lite pessimistisk syn på framtiden. Idag kan man få en 4k UHD för runt 6000 kr.
Jag tror att vi inom 5 år kan köpa 4K skärmar med 120Hz för en rimlig peng. (<<15.000kr).
Utvecklingen för skärmar har verkligen tagit fart nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så med andra ord är det bara att vänta till vi har DP 1.3 och HDMI 2.0 i hela signalkedjan innan det är värt att köpa.

Snarare tills AMD har fixat detta, dvs om du nu har ett AMD kort.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jonas M:

Snarare tills AMD har fixat detta, dvs om du nu har ett AMD kort.

Folk har ju pratat om problem även med Nvidia och det verkar inte som om Windows är helt bra i 4K UHD än heller. Har pratats mycket om trassel med skalning som inte blir riktigt bra i alla lägen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Om bara den medföljande kabeln funka är det mycket möjligt att det är avsiktligt. Tidigare har AMDs drivrutiner kollat om man använder den medföljande DVI-HDMI kabeln och stänger av ljudet om man inte gör det.

http://lists.freedesktop.org/archives/dri-devel/2013-October/...
Christian König är en av AMDs betalda utvecklare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andyboy88:

Kör med Samsung 590D (Samsung kabeln & 290X) och har inga problem med bilden. Illa att inte tillverkaren gör kablar med tillräcklig bra kvalitet.

Eller illa att AMD inte gör grafikkort med tillräckligt bra kvalitet då de fungerar med nVIDIA's kort

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Ah, gött det jag spårade lite och drar slutsatsen att du jobbar på Jenving/Supra, då du bor i deras fabriksort.
Personligen kör jag enbart Supra Cables på allt från högtalare till HDMI.
Dom är svårslagna.
Jag minns så väl när jag hade köpt min allra första HDMI kabel från Supra Cables, dessförinnan hade jag en från Monster Cables.
Jag kopplar in den till min TV och PS3a, och sätter igång med spelandet.
Jag tyckte personligen att det blev ett rejält lyft, men var inte säker på om det var placebo eller ej.
Lite senare under dagen kom en av mina vänner på besök, varpå han uttryckte sig, "oh helvete vilken bra bild du har fått, vafan har du gjort?"
Han visste ju inte ett skit om saken då jag inget hade sagt, ett kabelbyte brukar ju sällan ge nån jätte-effekt, men i mitt fall lönade det sig.
Så hädan efter finns det bara ett märke som får leverera mina kablar.;)

Stämmer bra. Kul att höra att du är nöjd!

Skulle vara intrerssant att prova våra DP-kablar på en sådan här setup och se om det hjälper. Har tyvärr inte möjligheten att göra det själv.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Folk har ju pratat om problem även med Nvidia och det verkar inte som om Windows är helt bra i 4K UHD än heller. Har pratats mycket om trassel med skalning som inte blir riktigt bra i alla lägen.

Jag tycker Windows i sig fungerar mkt bra och även MS applikationer såsom Office och dylikt. Däremot Steam, Spotify mfl har usel skalning där GUI blir suddigt som satan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaZZe:

Stämmer bra. Kul att höra att du är nöjd!

Skulle vara intrerssant att prova våra DP-kablar på en sådan här setup och se om det hjälper. Har tyvärr inte möjligheten att göra det själv.

Tyvärr har min stånk-skärm bara DVI och VGA.
Jag kör just nu GPU--->HDMI--->hdmi-dvi adapter--->skärm
Däremot har jag 2st mini-DP på min GPU.
för min del fungerar HDMI perfekt, annars hade jag kört miniDP--->HDMI.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Kostar väl en del dom där kablarna men hade varit kul att få se hur dom skiljer sig fysiskt, dvs att ni klipper upp dom och jämför skärmning (om ens tillgänglig) och kvaliteten samt tjockleken på ledare samt resistans i ledarna och kontaktpunkterna.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Gör det! Som jag försöker trycka på i sista stycket kan jag ju inte lova att kabelbytet är problemet för alla, men här hjälpte det. Ska bli intressant att höra erfarenheter från andra.

Vad är det för utgång på de problematiska korten, DP eller Mini-DP? Eventuellt kan jag fixa fram en Supra ifall ni på redaktionen vill prova.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lifooz:

Personligen kör jag enbart Supra Cables på allt från högtalare till HDMI.
Dom är svårslagna.
Jag minns så väl när jag hade köpt min allra första HDMI kabel från Supra Cables, dessförinnan hade jag en från Monster Cables.
Jag kopplar in den till min TV och PS3a, och sätter igång med spelandet.
Jag tyckte personligen att det blev ett rejält lyft, men var inte säker på om det var placebo eller ej.
Lite senare under dagen kom en av mina vänner på besök, varpå han uttryckte sig, "oh helvete vilken bra bild du har fått, vafan har du gjort?"
Han visste ju inte ett skit om saken då jag inget hade sagt, ett kabelbyte brukar ju sällan ge nån jätte-effekt, men i mitt fall lönade det sig.
Så hädan efter finns det bara ett märke som får leverera mina kablar.;)

Snälla, späd inte på myten om att man skulle få "bättre bild" eller liknande med svindyra HDMI-kablar. Långa HDMI-kablar kan absolut behöva vara av lite högre kvalité för att det överhuvudtaget ska fungera. Och jag har själv varit med om en billig (3 m) Deltaco-kabel som gav kraftigt korrupt bild över 1600x900. Men då är kabeln defekt.

En Supra för 999:- ger inte bättre bild än en Deltaco för 99:-, förutsatt att båda fungerar normalt. Man kan inte få högre upplösning; man kan inte få mindre brus; man kan inte få bättre färger eller någonting sådant. En HDMI-kabel som fungerar och är specad för det man använder den till ger perfekt överföring, varken mer eller mindre.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Snälla, späd inte på myten om att man skulle få "bättre bild" eller liknande med svindyra HDMI-kablar. Långa HDMI-kablar kan absolut behöva vara av lite högre kvalité för att det överhuvudtaget ska fungera. Och jag har själv varit med om en billig (3 m) Deltaco-kabel som gav kraftigt korrupt bild över 1600x900. Men då är kabeln defekt.

En Supra för 999:- ger inte bättre bild än en Deltaco för 99:-, förutsatt att båda fungerar normalt. Man kan inte få högre upplösning; man kan inte få mindre brus; man kan inte få bättre färger eller någonting sådant. En HDMI-kabel som fungerar och är specad för det man använder den till ger perfekt överföring, varken mer eller mindre.

Jag vet vad både jag och min dittills ovetande polare såg. Monster-kabeln fungerade utan pjåk.
Den var bra men Supra Cables HDMI kabel är bättre. Sen får hur många som vill gapa myt.
Det är nästan lätt att tro att det bara är självförsvar från dom som köpt t.ex Deltaco på Biltema för 30:-.
Nåväl jag debatterar inte mycket längre än så här, den som vill köpa svenskt krut från Supra gör det, och den som vill köpa gammal återvunnen kabel från Deltaco gör det.^^
Dock finns det ju gränser och dessa går nog som sagt hos Supra som exempel.
Jag fattar också att det handlar om digitala signaler, men även där kan det nog finnas begränsningar.
Vi känner oss säkra för att det är digitalt och experterna har gett sina utlåtanden.
Men verkligheten kan fortfarande vara en annan.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Se där så enkelt var det att avliva myten om att kabelkvalitet inte spelar någon roll vad gäller digitala signaler.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Tack!

Hade något liknande problem med DP kablage och min Nec PA241w för ett par år sen.
Då hände det ibland att skärmen ej startade från viloläge. Just kablaget var orsaken och bekräftades av Nec i ett dokument där de i stort sett skrev "Använd inte skit".
Skitet i detta fallet var en MiniDP->DP konvertor från Powercolor som följde med mitt Radeon 7970 kort...

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Jag vet vad både jag och min dittills ovetande polare såg. Monster-kabeln fungerade utan pjåk.
Den var bra men Supra Cables HDMI kabel är bättre. Sen får hur många som vill gapa myt.
Det är nästan lätt att tro att det bara är självförsvar från dom som köpt t.ex Deltaco på Biltema för 30:-.
Nåväl jag debatterar inte mycket längre än så här, den som vill köpa svenskt krut från Supra gör det, och den som vill köpa gammal återvunnen kabel från Deltaco gör det.^^
Dock finns det ju gränser och dessa går nog som sagt hos Supra som exempel.
Jag fattar också att det handlar om digitala signaler, men även där kan det nog finnas begränsningar.
Vi känner oss säkra för att det är digitalt och experterna har gett sina utlåtanden.
Men verkligheten kan fortfarande vara en annan.

Det finns folk som tror dom blivit kidnappade av utomjordingar också. Placebo är en mäktig effekt. Men vad den andra killen försöker säga är att sladdem har en spcifikation och om den inte följs så får den inte säljas.

Och det har gjorts ett flertal blindtester där folk som påstod sig kunna se skillnad inte kunde gissa rätt för 5 korv öre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Jag vet vad både jag och min dittills ovetande polare såg. Monster-kabeln fungerade utan pjåk.
Den var bra men Supra Cables HDMI kabel är bättre. Sen får hur många som vill gapa myt.
Det är nästan lätt att tro att det bara är självförsvar från dom som köpt t.ex Deltaco på Biltema för 30:-.
Nåväl jag debatterar inte mycket längre än så här, den som vill köpa svenskt krut från Supra gör det, och den som vill köpa gammal återvunnen kabel från Deltaco gör det.^^
Dock finns det ju gränser och dessa går nog som sagt hos Supra som exempel.
Jag fattar också att det handlar om digitala signaler, men även där kan det nog finnas begränsningar.
Vi känner oss säkra för att det är digitalt och experterna har gett sina utlåtanden.
Men verkligheten kan fortfarande vara en annan.

Du får givetvis tro nått som inte är sant om du vill. Men det finns INGA bevis på det du säger och det finns ingen teori som säger att bilden kan bli "sämre". Ifall en kabel är kass elller utsäts för mycket EMC-störning så får du artifakter eller så funkar den lika bra som alla andra kablar.

Ifall en digital signal är korrupt kommer du inte få lite mer utsmetade färger, sämre svärta, mindre färgdjup eller något liknande.
http://hdguru.com/all-hdmi-cables-are-the-same-or-are-they-fu...

Du kanske ändrade TVns inställningar, du kanske bytte HDMI ingång/utgång. Du kanske frågade din kompis om vad han tyckte om bilden.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Snälla, späd inte på myten om att man skulle få "bättre bild" eller liknande med svindyra HDMI-kablar. Långa HDMI-kablar kan absolut behöva vara av lite högre kvalité för att det överhuvudtaget ska fungera. Och jag har själv varit med om en billig (3 m) Deltaco-kabel som gav kraftigt korrupt bild över 1600x900. Men då är kabeln defekt.

En Supra för 999:- ger inte bättre bild än en Deltaco för 99:-, förutsatt att båda fungerar normalt. Man kan inte få högre upplösning; man kan inte få mindre brus; man kan inte få bättre färger eller någonting sådant. En HDMI-kabel som fungerar och är specad för det man använder den till ger perfekt överföring, varken mer eller mindre.

Haha jo, eftersom det är digitalt fungerar det ju, eller så fungerar det inte liksom. "Bättre bild" är ju bara larv.

Jag köper oftast "billiga" kablar, vissa funkar inte så de lämnar jag tillbaka eller kastar bort och köper ny.

Även de billiga kablarna är ju ofta riktigt dyra. Jag kan köpa en bandslip på ÖB för 39 spänn, men en töntig DP kabel på 2 meter, den ska minsann kosta 199 spänn. Ush.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

...
Slutsats, kabel och protokoll standarden för 4K är långt ifrån mogen, Alla dagar i veckan mycket hellre 3xASUS Swift (2560x1440 120Hz+)
Snackade med några branchkollegor som hade experimenterat med 3x4K Eyefinity och de fick det aldrig att lira.

Vart fick du tag på skärmen? Nöjd eller bara önsketänkande, den släpps ju först i juli? Har du testat för input lag?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Haha jo, eftersom det är digitalt fungerar det ju, eller så fungerar det inte liksom. "Bättre bild" är ju bara larv.

Jag köper oftast "billiga" kablar, vissa funkar inte så de lämnar jag tillbaka eller kastar bort och köper ny.

Även de billiga kablarna är ju ofta riktigt dyra. Jag kan köpa en bandslip på ÖB för 39 spänn, men en töntig DP kabel på 2 meter, den ska minsann kosta 199 spänn. Ush.

Men du ska bara veta vilken fin marginal det är på kablar Det är en av få grejer som vi fortfarande tjänar pengar på.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av IceDread:

Vart fick du tag på skärmen? Nöjd eller bara önsketänkande, den släpps ju först i juli? Har du testat för input lag?

Jag har ingen Swift själv, vi hade en i vår monter när vi var på DH Har inga siffror på IL men det kändes väldigt bra.

Privat kör jag med 3st Foris 2331 hemma, hade hellre haft FS2421 men de var inte släppta när jag köpte.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Jag vet vad både jag och min dittills ovetande polare såg. Monster-kabeln fungerade utan pjåk.
Den var bra men Supra Cables HDMI kabel är bättre. Sen får hur många som vill gapa myt.
Det är nästan lätt att tro att det bara är självförsvar från dom som köpt t.ex Deltaco på Biltema för 30:-.
Nåväl jag debatterar inte mycket längre än så här, den som vill köpa svenskt krut från Supra gör det, och den som vill köpa gammal återvunnen kabel från Deltaco gör det.^^
Dock finns det ju gränser och dessa går nog som sagt hos Supra som exempel.
Jag fattar också att det handlar om digitala signaler, men även där kan det nog finnas begränsningar.
Vi känner oss säkra för att det är digitalt och experterna har gett sina utlåtanden.
Men verkligheten kan fortfarande vara en annan.

11001010 osv ger EXAKT SAMMA resultat skrivet i sten, papper eller i en kabel.

Det du kan få är signalstörning i TVn, om jordning och så inte är 100%, vilket kablar självklart kan påverka. Men det känns dumt att köpa billig TV för att köpa 10x dyrare kabel i hopp om att det ska bli bättre. Så visst kan du få störning, men på signalen får du 100%, eller 0%. Det finns fåtal udda gånger då du kan få ON/OFF (som i amds blink problem), men då är de så tydliga att du reagerar direkt.

Permalänk
Relik 📜

Nämnvärt är att det enligt AMD handlar om två olika problem med liknande symptom. Skärmen AOC U2868PQU lider tydligen av felaktiga timings i kombination med Radeon-kort, vilket gör det problematiskt oavsett kabel.

Företaget säger till en medlem på Overclockers att de pratar med AOC och försöker lösa det hela. Jag har fått samma information av AMD:s presskontakt i Finland, dock utan någon tidsplan än så länge.

För Samsung- och Asus-modellerna finns det dock inga kända bekymmer av samma typ, där är det kabel eller något annat som spelar in. AMD verkar dock vara intresserade av problemet, så jag antar att det pågår lite undersökningar bakom kulisserna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Jag vet vad både jag och min dittills ovetande polare såg. Monster-kabeln fungerade utan pjåk.
Den var bra men Supra Cables HDMI kabel är bättre. Sen får hur många som vill gapa myt.
Det är nästan lätt att tro att det bara är självförsvar från dom som köpt t.ex Deltaco på Biltema för 30:-.
Nåväl jag debatterar inte mycket längre än så här, den som vill köpa svenskt krut från Supra gör det, och den som vill köpa gammal återvunnen kabel från Deltaco gör det.^^
Dock finns det ju gränser och dessa går nog som sagt hos Supra som exempel.
Jag fattar också att det handlar om digitala signaler, men även där kan det nog finnas begränsningar.
Vi känner oss säkra för att det är digitalt och experterna har gett sina utlåtanden.
Men verkligheten kan fortfarande vara en annan.

En kabel är en kabel, om du vill betala ett rejält överpris så gör det, det berör inte min plånbok och jag kan ha roligare på annat håll

Skrivet av Hymer:

Men du ska bara veta vilken fin marginal det är på kablar Det är en av få grejer som vi fortfarande tjänar pengar på.

Så länge det finns folk som går att lura så är det bara att fortsätta

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av WaZZe:

Vad är det för utgång på de problematiska korten, DP eller Mini-DP? Eventuellt kan jag fixa fram en Supra ifall ni på redaktionen vill prova.

Tack för erbjudandet! Vi ska dock se till att lösa kablar för egen maskin om problemen fortsätter även med mer permanent testutrustning. Samsung-skärmen är bara på temporärt besök för recension, den är inget vi kommer ha kvar för grafikkortstester i större skala.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S