Tävla och vinn 4K UHDTV och spelpaket med Inet och AMD

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Och sär skrivning!

Men jag tackar för bilden, jag kommer lägga upp något med ungefär samma kvalité under kvällen.

Jepp, skriver som en kratta, men jag har så många diagnoser så skyller på dom

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Guds hand

Dr. "Maradona" Inet

Permalänk

Mitt bidrag

Guds hand?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuvok:

Ja 4K är totalt värdelöst på en TV som bara är 48" och jag fattar inte varför Samsung bygger en sån modell...

får man fråga varför det är värdelöst?

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk

Mitt Bidrag

OBS GLÖM INTE ATT KLICKA PÅ LÄNKEN!

http://imgur.com/ZtB9AjC

Fixat bildlänk /moderator
Permalänk

Mitt Bidrag!

http://i.imgur.com/cYwwaH0.jpg

Permalänk
Medlem

Eftersom denna bild troligtvis ska användas i marknadsförings-syfte så behöver alltså även "fotbollsbakgrunden" originalfotas om det här ska vara 100% korrekt.

Kommentar, sweclockers? Vill bara veta hur pass seriös jag måste vara.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Vi har en vinnare. Grattis! hahaha

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

vilken tur att man är bra på bildhantering då!

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Jag ber att någon försöker återskapa van Persie-målet. plox

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

AMD+Inet=Bulldozer

Mitt bidrag!

Visa signatur

DATOR: | Intel i7 3820@4.2Ghz | Corsair H80i | AsRock X79 Extreme4-M | GTX 1070 | Corsair 16GB CL9 1600 mHz | Asus Xonar D2X | Samsung 830-SSD 128GB | FSP Aurum 750W 80+ Gold | SilverStone Temjin TJ08B-E | Seagate GoFlexPro 500GB(8 st).
Utrustning: | Corsair K90 Mekaniskt | Corsair M90 Mouse | Corsair Vengence 1500 Headset | Razer Carcharias Headset |.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om denna?

mitt seriösa bidrag:

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

folk "lånar " ju som fan. photoshoppar in bilder från nätet och annat hejvilt. Det är väl inte okej? eller får man göra de?

Permalänk
Medlem

Jag skulle fortfarande vilja ha lite klarifiering av reglerna. Exempelvis slängde jag ihop det här på 10 minuter nu under kafferasten, men jag har knappast plåtat allting själv.

Exempelvis:
Bild på fotboll - Google
Bild på moderkort - Google
Vattendroppar - Någon gammal brush som skräpade i PS

Är det isåfall godkänt? Vill som sagt gärna ha mer informativa regler innan jag gör ett seriöst försök.

PS: Notera gärna att detta knappast bör räknas som ett tävlingsbidrag då ingenting har gjorts för att ge gubben en matchdräkt.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag: Modda bollen, ta kontrollen.

Permalänk
Medlem

Fick slut på idéer... men här är mitt bidrag

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Skrivet av Nanae:

...
Exempelvis:
Bild på fotboll - Google
Bild på moderkort - Google
Vattendroppar - Någon gammal brush som skräpade i PS

...

Du kanske skulle skriva källorna på bilderna istället för google, då jag inte tror att du hittade dom på google

Permalänk
Medlem

Mina awesome paint skills

Permalänk
Medlem
Skrivet av discodns:

Alla som klagar på att det här är "ännu en bildbehandlingstävling", sätt er i några veckor och nöt Photoshop så har ni chans till att vinna nästa tävling och har dessutom lärt er något. Klaga inte på att ni inte vinner priser för att det finns dem som tagit sig tiden att lära sig bildbehandling och på så sätt gjort sig förtjänta utav det. Sen måste man ju förstå att detta är ett sätt att enkelt få in digitalt material för inspiration, vilket gör det till en populär tävling för företaget som håller i den.

Visst, alla har råd med Photoshop? Det är ju inte det billigaste program man kan hitta

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewViking:

Du kanske skulle skriva källorna på bilderna istället för google, då jag inte tror att du hittade dom på google

Nah. Det är inte ett seriöst tävlingsbidrag ens, målet med tävlingen är ju i huvudsak att designa "spelarkläder/uniform" till Inet's maskot. Vilket som du kanske ser, jag ej har gjort. Alls. Så för mig spelar det ingen roll alls om den där bilden är valid eller ej, om källor står med osv. Den får gärna annulleras.

Min poäng med den där bilden var mer vad som är tillåtet. Självklart är det inte Google själva som har tagit bilderna eller äger upphovsrätten till dem, men det är resultat från Google's bildsökning, med taggen wallpaper i sökningen. Detta då wallpapers sällan är upphovsrättsskyddade seriöst och dem bilderna ofta går bra att använda. Men det är ingen idé att diskutera vad som anses som tillåtet innan anordnarna av tävlingen själva hör av sig.

Hur som helst antar jag att man får pluspoäng om man själv gör allting utom maskot/logotyper själv, så det blir att dra ut kameran och komponera lite sen när vädret passar konceptidén jag har i huvudet.

Skrivet av AMD-FX:

Visst, alla har råd med Photoshop? Det är ju inte det billigaste program man kan hitta

Du kan prova Photoshop gratis från adobe i 30 dagar, lagligt. Nöter du en helkväll så kommer du lyckas få fram något. Open-source alternativet GIMP (GNU?) fungerar även det men personligen gillar jag det inte.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Krita funkar utmärkt som gratis photoshopalternativ nu för tiden:
http://krita.org/features

Permalänk
Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Google Glass

Klicka här för att förstora!

Klicka här för att förstora!

Permalänk
Medlem

Dr. Inet presenterar sin nya spelare!! Bilden är såklart gjord med upplösningen 4k hehe

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Äsch, sicka dumheter. Ursäkta vinnaren av förra tävlingen, som klistrade in en SSD-disk i en southparkbild, där kan inte krävts jättelång övning för att lyckas..
(inte för att förringa din prestation vemdetnuvarsom vann..)

Tror nog tillochmed att jag ska ge mig in i denna, har en idé.. Kommer inte bli vackrast, men några lols planerar jag stort på att kamma hem.

Tja du kanske har rätt. Om man inte är med vinner man definitivt inte!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Spelade just ut Portal 2 på grund av brist på tid och tyckte att mycket skoj kunde göras med portaler.
Gravity gun från Half Life förvirrar tyskarna ännu mer

Edit: gav stackars doktorn en hand att hålla gravity gun med

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Here we go then!
4K, ultimata seendet, en pixel för vardera bild-pixel

http://i.imgur.com/2gNaGY1.jpg

Permalänk
Medlem

Bidrag #1337

Kanske inte är ett material värt att titta på men det var kul att göra bilden.

http://imgur.com/t87uB4O

Permalänk
Medlem
Visa signatur

det jag inte vet vill jag lära mej