Vad spelar ni just nu?

Permalänk

Vad spelar ni just nu?

Väntan är lång och spelen är få, därför vänder jag mig nu till mina trogna vänner här på sweclockers att hjälpa till. Det är en enkel fråga och det är:
vad spelar du just nu?

(360 och PC Spel)

Permalänk
Medlem

Jag körde precis igenom Wolfenstein New Order. Riktigt bra. Bästa FPS spelet på länge. Betydligt bättre än av vad IGNs recension ger sken av. Inte lika linjärt som CoD etc heller vilket är bra.

Innan det har jag kört en del Arma 3. Dock är grafikmotorn så kass där så tröttnade (sitter på laptop).

Prövade Watch Dogs men igen, motorn suger verkligen så gick för långsamt för mig. Dessutom verkar det inte speciellt kul.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Watch dogs, crysis 3, dota 2

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk

Spelar Assassins creed: Black flag för tillfället. Inte det bästa spelet i serien men helt klart värt sitt pris. Väntar ihärdigt på Farcry, Fallout och The Division. Och Half-Life såklart, för det släpps ju snart

Permalänk
Avstängd

Själv liras det BF4 på playstation 4 några timmar i veckan, men mest Watch Dogs på PCn. Spelet blir bättre och bättre. Är på slutet av ACT II.

Permalänk
Medlem

Rollercoaster tycoon 3 (pc) blir aldrig för gammalt, det kör jag just nu.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Kör igenom The Witcher-serien inför The Witcher 3 (på PC).

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk

CSGO och snart ska jag testa Betan av Battlefield Hardline.

Permalänk
Medlem

CSGO, lite Hardline och nu hade jag tänkt köra igenom Spec Ops:The Line

Permalänk
Medlem

Snake på 3310

Permalänk
Medlem

Diablo 3 RoS, blivit roligare efter senaste patcherna

Permalänk
Medlem

Tf2 och Smite

Permalänk
Medlem

Började spela WOW igen:)

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk

Cs:go och Hearthstone. Någon dota2 ibland också (tröttnat lite).

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk

Dragon Age: Origins

Vill vara uppdaterad till Inquisition släpps, dessutom orkade jag aldrig med expansionen. Efter det blir det Dragon Age 2, som jag inte heller orkade spela klart (vilket inte är så konstigt med tanke på hur mycket sämre det var).

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk

Watch dogs och World of Tanks

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Inaktiv

Tribes Ascend

Permalänk
Medlem

Sitter klistrad vid Wildstar - har lite Altfeber, mest nya gubbar hela tiden. Får se hur länge det håller, men gillar det änsålänge.

Visa signatur

Spelar tyvärr inte lika mycket längre som för 15 år sedan, vart tog fritiden vägen?

Permalänk
Medlem

SimCity 4, Doom II, Interstate 76, Half-Life 2, Heroes of Might & Magic III.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilen81:

Heroes of Might & Magic III.

Flash deal, GOG. Snälla?

Själv spelar jag Baldur's Gate, försöker ta reda på vart jag ska efter Nashkel Mine. Spelar även Divinity: Dragon Commander och Age of Wonders på sidan av.

Permalänk
Medlem

Inget just nu. Väntar på att Devils Canyon släpps så jag kan bygga min nya dator, sedan blir det att fortsätta med Watch Dogs först och främst.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

ps1 emulator med grand turismo 1 och 2 för knappt en halvtimme sedan :3

lite knepigt att få igång analogt men funkar fint ^.^

sedan spelar man en hel del tf2.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Rockman X3
Battlefield: Hardline
Dota 2

Permalänk
Medlem

Cookie Clicker

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Diablo III Reaper of souls är det spel som spelas mest just nu

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Blivit mycket civ5 senaste dagarna efter nedladdning av Brave new world

Permalänk
Medlem

Sniper Elite V2
NFS: Most Wanted (det från 2005 inte det kassa från 2012)
CS:GO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^fel:

Flash deal, GOG. Snälla?

Själv spelar jag Baldur's Gate, försöker ta reda på vart jag ska efter Nashkel Mine. Spelar även Divinity: Dragon Commander och Age of Wonders på sidan av.

Vad för nåt? GOG?? Funkar det på min Pentium Pro? ;D
Kul att se att det inte bara är jag som har nostalgitripp i sommarvärmen iaf! Baldur's Gate ska jag också köra igenom igen så småningom, men det kräver min fulla koncentration så det får bli när allt annat är igenomspelat. Fallout 1-2 är också på listan, men vart ska man hitta all tid!?

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Skrivet av Kilen81:

Vad för nåt? GOG?? Funkar det på min Pentium Pro? ;D
Kul att se att det inte bara är jag som har nostalgitripp i sommarvärmen iaf! Baldur's Gate ska jag också köra igenom igen så småningom, men det kräver min fulla koncentration så det får bli när allt annat är igenomspelat. Fallout 1-2 är också på listan, men vart ska man hitta all tid!?

GOG= good old games http://www.gog.com/

själv spelar ja Thief 2 Metal age, Fallout tactics, Hitman contracts.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilen81:

Vad för nåt? GOG?? Funkar det på min Pentium Pro? ;D
Kul att se att det inte bara är jag som har nostalgitripp i sommarvärmen iaf!

Nostalgiatripp vet jag inte. Känns bara som att äldre spel har mer kärlek än de nya. Age of Wonders: III ser otroligt intressant ut dock!

Skrivet av Kilen81:

men vart ska man hitta all tid!?

Sommarlov!