Grand Theft Auto V till PC, PS4 och Xbox One

Permalänk
Melding Plague

Grand Theft Auto V till PC, PS4 och Xbox One

Efter många om och men tillkännager Rockstar Games att GTA V inte bara dyker upp på den nya generationens spelkonsoler utan även släpps till PC och Windows.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Där trillade poletten ner! Fan på tiden.

Permalänk
Jubileumsmästare

AWESOME!

Tror inte riktigt på det där med att utnyttja hårdvaran direkt. Men upp till bevis att det inte blir en katastrof som GTA IV samt Watch Dogs från Ubisoft. Har dom lärt sig vad Multi-GPU/Quad-Core är må tro?

Permalänk
Medlem

Upp till bevis för dom att släppa en port som inte är GTA IV klass.
Som man väntat att få det bekräftat och det kommer redan i höst.

Permalänk
Inaktiv

Mitt exemplar är redan beställt och betalt förra året, snacka om lång leveranstid

Permalänk
Avstängd

min födelsedag är om 2 dagar TACK ROCKSTAR GAMES TACK SÅ MYCKET FÖR ERAN UNDERBARA PRESENT

Permalänk
Avstängd

Äntligen kommer man kunna spela spelet. Hoppas vi fått fibern, vi skulle fått i julas, till dess .

*reklamlänk raderad av mod*

Permalänk
Medlem

Hell... its about time!

Seriöst, hoppas det inte blir en lika handikappad port som GTA 4 var.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Hoppas det är bra optimerat. Även om man spelat det på PS3 måste man maxa det på PC. Blir att beställa nya grejer, gott!

Permalänk

JA! Nu är problemet... Hur i hel**** ska jag f tag i många tusen för en bra PC?

Permalänk
Medlem

Hmm... Undrar hur mkt VRAM man ska ha så man inte upplever stuttering problem.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem

Äntligen! Förhoppningsvis utnyttjar de tiden väl och ser tilll att släppa ett grymt välsvarvat spel och inte någon tjaskig port som med IV.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Äntligen kommer man kunna spela spelet. Hoppas vi fått fibern, vi skulle fått i julas, till dess .

samma problem som dig gällande fibern haha.

Skönt att det äntligen kommer till PC

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

YES!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Hell... its about time!

Seriöst, hoppas det inte blir en lika handikappad port som GTA 4 var.

Kan ju knappast bli sämre iaf..

Permalänk
Skrivet av antepannte:

Äntligen! Förhoppningsvis utnyttjar de tiden väl och ser tilll att släppa ett grymt välsvarvat spel och inte någon tjaskig port som med IV.

Ja senaste gången (förra året) när de sa att det skulle dröja ett halvår tills det skulle släppas så blev produkten kanon! Kom ihåg att man var förbannad när dom i mars sa att det skulle komma i september men spelet blev bra från början då också!

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir spelbart på ett 650ti så man spela det på HTPCn

Permalänk
Medlem

Stackars folk som måste köpa om spelet till de nyare konsolerna nu. Jag måste säga att det är ganska smart av Rockstar att släppa på de gamla konsolerna först.

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Medlem

Suck, i höst? Aja, bättre sent än aldrig. Vi fick rätt i att de var för pengahungriga för att låta bli å släppa de till PC trots allt

Skrivet av Supertuba:

Ja senaste gången (förra året) när de sa att det skulle dröja ett halvår tills det skulle släppas så blev produkten kanon! Kom ihåg att man var förbannad när dom i mars sa att det skulle komma i september men spelet blev bra från början då också!

Hmm, jag misstänker att detta inlägg är sarkastiskt? GTA IV var fruktansvärt dåligt när det släpptes, och då menar jag bokstavligt talat fruktansvärt dåligt.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Skönt. Där släppte en sten från mitt hjärta.

Permalänk
Medlem

Nu är de inte ensamma om detta, men när de hela tiden säger att med next-gen konsolerna så kan de skapa fantastiska världar av spel, Grand Theft Auto V for PlayStation 4, Xbox One and PC will take full advantage of the power of new generation systems to deliver the ultimate open-world experience. Förstår att de väntar och sparar pengar för att göra spelet till Xbox One och PS4 för att porta till PC men det känns som ett svagt argument att "oo räddningen är här i form utav next-gen!"

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Suck, i höst? Aja, bättre sent än aldrig. Vi fick rätt i att de var för pengahungriga för att låta bli å släppa de till PC trots allt

Hmm, jag misstänker att detta inlägg är sarkastiskt? GTA IV var fruktansvärt dåligt när det släpptes, och då menar jag bokstavligt talat fruktansvärt dåligt.

Patchades fort dock, jag kan inte ens komma ihåg något mer än något enstaka hackande när man körde bil snabbt med höga inställningar. GTA är GTA, jag kommer gilla det även om det skulle hacka till någon enstaka gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt skönt att veta! Bokade i början av 2013

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

JAAAAA!!

Permalänk
Medlem

Lyckan är ju extrem.
Oculus rift + GTA V, sen finns det ingen anledning till att lämna datorn förutom för naturliga behov.

Permalänk
Medlem

Julafton är här tidigt i år. <333333333

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Jaaaa fyfan vilka fantastiska nyheter å vakna upp till. Bästa Single Player serien genom tiderna. Va lite orolig att jag inte skulle få uppleva detta mästerverk till spel på min Battlestation 2.0 :D.

Jävlaranamma!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Hoppas det blir spelbart på ett 650ti så man spela det på HTPCn

Steam home network streaming annars men ja, nog tror jag det kommer finnas grafikinställningar som man kan dra åt vänster om det behövs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

nice! dags för ett till 780...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Bra födelsedagspresent, tack rockstar

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |