Kommer denna dator klara wow på ultra med 60+ fps ?

Permalänk

Kommer denna dator klara wow på ultra med 60+ fps ?

i5 4670k (behöver jag köpa kylare och överklocka ?)
msi geforce 770 2gb OC
16gb ram
700w psu
128gb ssd

funderar även på att köpa 144hz skärm tror dock inte jag kommer kunna dra nytta av den om jag inte sänker tiill medium/high ?

Permalänk
Medlem

Du kommer glida runt fint med ca 200 fps+, att det börjar lagga i Stormwind/Orgrimmar är mjukvarans fel.

Visa signatur

DATOR: | Intel i7 3820@4.2Ghz | Corsair H80i | AsRock X79 Extreme4-M | GTX 1070 | Corsair 16GB CL9 1600 mHz | Asus Xonar D2X | Samsung 830-SSD 128GB | FSP Aurum 750W 80+ Gold | SilverStone Temjin TJ08B-E | Seagate GoFlexPro 500GB(8 st).
Utrustning: | Corsair K90 Mekaniskt | Corsair M90 Mouse | Corsair Vengence 1500 Headset | Razer Carcharias Headset |.

Permalänk
Skrivet av Calle566:

Du kommer glida runt fint med ca 200 fps+, att det börjar lagga i Stormwind/Orgrimmar är mjukvarans fel.

hittade en annan tråd på ett amerikanskt forum där en snubbe med nästan exact samma specs fick runt 170-200 fps om han sänkte shadows till fair/good annars med shadows på ultra pendla han mellan 100-200 fps och i orgrimmar droppa han ibland till 50fps som lägst

kan detta stämma ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dynamic91:

hittade en annan tråd på ett amerikanskt forum där en snubbe med nästan exact samma specs fick runt 170-200 fps om han sänkte shadows till fair/good annars med shadows på ultra pendla han mellan 100-200 fps och i orgrimmar droppa han ibland till 50fps som lägst

kan detta stämma ?

Kan nog stämma, mixtra lite med inställningarna.
Wow är ju rätt gammalt och även om de uppdaterar motorn och optimerar det som går, så dippar fpsen när det ska hända mycket på skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Kan man spela BF4 med 120 fps+ men inte wow när man kommer till huvudstäderna men alltid annars, ja. Det stämmer.

Visa signatur

DATOR: | Intel i7 3820@4.2Ghz | Corsair H80i | AsRock X79 Extreme4-M | GTX 1070 | Corsair 16GB CL9 1600 mHz | Asus Xonar D2X | Samsung 830-SSD 128GB | FSP Aurum 750W 80+ Gold | SilverStone Temjin TJ08B-E | Seagate GoFlexPro 500GB(8 st).
Utrustning: | Corsair K90 Mekaniskt | Corsair M90 Mouse | Corsair Vengence 1500 Headset | Razer Carcharias Headset |.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle566:

Kan man spela BF4 med 120 fps+ men inte wow när man kommer till huvudstäderna men alltid annars, ja. Det stämmer.

Dubbla 770 ger dig typ precis runt 120fps i ultra med vissa dips pga minnet (2gb). Egen erfarenhet.

Ensamt 780 80-110fps.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

Tror du hade kunnat spendera halva summan och ändå få samma resultat. Där det laggar kommer det lagga oavsett om du har ett 770 och en 4670 eller en billigare setup. Satsa på ett system som ger dig ~144 fps som medelvärde, om du avser köpa en 144hz-skärm. Annars satsa på 60 fps.

Spelar inte WoW längre själv, men om jag inte minns fel så gillar det spelet CPU-kraft? I så fall kan man ju förslagsvis köra på ett billigare grafikkort istället för 770.

Skrivet av Curemylife:

Dubbla 770 ger dig typ precis runt 120fps i ultra med vissa dips pga minnet (2gb). Egen erfarenhet.

Ensamt 780 80-110fps.

Jag är kanske helt fel ute då? När jag spelade, för typ 3-5 år sedan, så var det knappast något krävande spel iaf!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sprawler:

Tror du hade kunnat spendera halva summan och ändå få samma resultat. Där det laggar kommer det lagga oavsett om du har ett 770 och en 4670 eller en billigare setup. Satsa på ett system som ger dig ~144 fps som medelvärde, om du avser köpa en 144hz-skärm. Annars satsa på 60 fps.

Spelar inte WoW längre själv, men om jag inte minns fel så gillar det spelet CPU-kraft? I så fall kan man ju förslagsvis köra på ett billigare grafikkort istället för 770.

Jag är kanske helt fel ute då? När jag spelade, för typ 3-5 år sedan, så var det knappast något krävande spel iaf!

WoW är med den "nya" spelmotorn mer grafikkortskrävande än vad det är CPU-krävande.

Permalänk
Skrivet av anon200213:

WoW är med den "nya" spelmotorn mer grafikkortskrävande än vad det är CPU-krävande.

Okej, då har mycket hänt sedan jag spelade. Bortse från mitt tidigare inlägg. Ber om ursäkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

WoW är med den "nya" spelmotorn mer grafikkortskrävande än vad det är CPU-krävande.

Så är det ju dock inte. Min i7 920 flaskar fortfarande i wow på majoriteten av områdena med gtx 670 och med sli..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av person:

Så är det ju dock inte. Min i7 920 flaskar fortfarande i wow på majoriteten av områdena med gtx 670 och med sli..

Då är det något snett med din konfiguration eller drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Då är det något snett med din konfiguration eller drivrutiner.

En i7 920 går väl stock 2.66Ghz?
Wow gillar 4,2Ghz och över, om jag inte minns helt fel.
Så ja, cpu'n kan absolut flaska.

Permalänk

Du kan i princip aldrig klara 60+ fps med allt på högsta under Tex raids oavsett settup, tyvärr. Läst om folk med 4930k och dubbla titans som fortfarande får dropps till 40 under raids. Det lär flyta på bra under questing och liknande men planerar du att raida kommer du få sänka grafiken en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isak:81:

En i7 920 går väl stock 2.66Ghz?
Wow gillar 4,2Ghz och över, om jag inte minns helt fel.
Så ja, cpu'n kan absolut flaska.

Finns inget "gillar 4.2Ghz och över"
Allt som krävs är bra prestanda i singeltrådad prestanda.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av isak:81:

En i7 920 går väl stock 2.66Ghz?
Wow gillar 4,2Ghz och över, om jag inte minns helt fel.
Så ja, cpu'n kan absolut flaska.

Okej, ja ni har säkert rätt, men han pratar om en 6-år gammal CPU, jag pratar om modern hårdvara.