Permalänk

Känner du man någon på en butik som kan byta ut displayen på S3 så kan man få ner kostnaden till typ 150kr

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av EnNickeMan:

Känner du man någon på en butik som kan byta ut displayen på S3 så kan man få ner kostnaden till typ 150kr

Det låter allt lite väl billigt, tror inte ens du hittar en display och/eller kinesisk verkstad som gör det för så lite.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Du har ingen drulleförsäkring då?

"Drulleförsäkring" medför att du får betala en självrisk på ca 1500:- så det är oftast inte värt det i sådana här små kostnader.
Brukar finnas i vissa hemförsäkringar om sådant tillägg har lagts till.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det låter allt lite väl billigt, tror inte ens du hittar en display och/eller kinesisk verkstad som gör det för så lite.

Jag behövde inte betala mer än så för bytet på min gammla S3a, syrrans kille fixade.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Jag har 700:- i självrisk på min hemförsäkring utan beloppstak. Har Folksam. Skulle tro att alla försäkringsbolag har varianter med låg självrisk.

Skickades från m.sweclockers.com

De flesta har detta, dock är ju åldersavdraget skyhögt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Nja, du har väl inget avtal eller något annat som säger att du ska betala om något händer med lånetelefonen? Om det är som när jag lämnade in min mobil, så va det typ:

"Har du en annan telefon att använda under tiden?"
Jag:"Uhm, näe..."
"Ta den här då!"

Ingen anteckning eller nåt om att jag ens fick den...

Tror som sagt inte du behöver oroa dig. Skulle de säga nåt så fråga bara var det står att du är skyldig att fixa felet

Herregud. Du är inte så gammal va? Jag bara tänker på hur vår värld skulle fungera om alla tänkte som du gör, totalt kaos där alla skyller på alla och inge vill betala.
Ärlighet vara längst, han ska berätta vad som hänt och om han har tur så tycker butiken att det inte gör något.
Som någon annan sa: Din AC i bilen dör och du lämnar i den på service, du får en lånebil. Du råkar repa lånebilen eller till och med krockar så att den får en buckla, inte fan skiter du i att säga det när du lämnar tillbaka den.

Bortskämda ungar borde tvingas att göra lumpen samt sättas hårt arbete inom vården för att lära sig värdesätta saker samt få ett mer moraliskt tänkande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolrazz:

De flesta har detta, dock är ju åldersavdraget skyhögt.

Inget avdrag på hemelektronik som är upp till fem år har jag. Passar perfekt till vattenkyld dator för 50 000:-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av EnNickeMan:

Jag behövde inte betala mer än så för bytet på min gammla S3a, syrrans kille fixade.

jobbar han på samsung så kan man nästan göra det gratis om man är släkt / kompis.
ja har samma villkor på mitt jobb, däremot lär ju inte TS ha nån släkting som lagar telefoner.
då skulle han/hon lämnat den dit från början.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Inget avdrag på hemelektronik som är upp till fem år har jag. Passar perfekt till vattenkyld dator för 50 000:-

Skickades från m.sweclockers.com

Gäller inte datorer! bara tv, ljudutrusting micro osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolrazz:

Gäller inte datorer! bara tv, ljudutrusting micro osv.

På min försäkring gäller det allt utom mobiler, surfplattor och, kameror.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk

Kan inte TS skriva vad som hände i slutändan? Det är ju brutalt spännande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

På min försäkring gäller det allt utom mobiler, surfplattor och, kameror.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, kolla dina villkår. Datorer, bärbaramediaspelare etc täcks inte pga den otroliga åldersavtrappningen.

Saxar villkåren: "Som hemelektronik räknas apparater för
ljud- och /eller bildåtergivning men inte kamera,
mobiltelefon och bärbar musikspelare.
Med hushållsmaskiner menar vi maskin för
klädvård, disk, städning, förvaring eller tillagning
av mat, luftrening eller avfuktning."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolrazz:

Nej, kolla dina villkår. Datorer, bärbaramediaspelare etc täcks inte pga den otroliga åldersavtrappningen.

Saxar villkåren: "Som hemelektronik räknas apparater för
ljud- och /eller bildåtergivning men inte kamera,
mobiltelefon och bärbar musikspelare.

Var står det att det att datorer är exkluderade, sa du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Var står det att det att datorer är exkluderade, sa du?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är så det fungerar, ring du Folksam och kolla själv.

Självklart täcks datorn under din otur\allrisk försäkring. Dock inte under nyvärdeskyddet. Det är alltid åldersavdrag på sådan elektronik.

Om jag får vända din fråga imot dig, vart ser du att datorer omfattas av nyvärdesskyddet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolrazz:

Det är så det fungerar, ring du Folksam och kolla själv.

Självklart täcks datorn under din otur\allrisk försäkring. Dock inte under nyvärdeskyddet. Det är alltid åldersavdrag på sådan elektronik.

Om jag får vända din fråga imot dig, vart ser du att datorer omfattas av nyvärdesskyddet?

Finns ingen anledning att anta att de inte täcks, när varken stationära eller bärbara datorer listas tillsammans med de andra undantagen.

Ordagrant står det såhär:
"Vanligtvis sker en värdeminskning för hemelektronik allt eftersom tid går efter köpet. Med omfattningen Stor sker ingen värdeminskning alls under fyra års tid ..."
"I begreppet hemelektronik räknar vi in allt med undantagen kamera, mobiltelefon och bärbar musikspelare."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Finns ingen anledning att anta att de inte täcks, när varken stationära eller bärbara datorer listas tillsammans med de andra undantagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag säger bara vad jag har erfarenhet utav då jag jobbar som just försäkringsrådgivare. Tråkigt att bli besviken vid en skada om man förväntas sig få ut något som man inte kommer. Jag sitter i samma sitts som dig fast med ett annat bolag. Tråkigt men sant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolrazz:

Jag säger bara vad jag har erfarenhet utav då jag jobbar som just försäkringsrådgivare. Tråkigt att bli besviken vid en skada om man förväntas sig få ut något som man inte kommer. Jag sitter i samma sitts som dig fast med ett annat bolag. Tråkigt men sant.

läs redigeringen av min föregående post.
Skulle datorer inte ingå vore det falsk marknadsföring och avtalsbrott.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

läs redigeringen av min föregående post.
Skulle datorer inte ingå vore det falsk marknadsföring och avtalsbrott.
Skickades från m.sweclockers.com

Absolut. Säger som sagt bara vad jag har erfarenhet utav.