Permalänk

Någon som vill förklara för mig varför mitt spel krachar när jag installerar/lägger till dessa mods http://m.youtube.com/watch?v=bDpVAxryOKg (vill inte hänga ut killen i filmen) men när jag tar hans mod och lägger in dom i mitt save game så hänger sig hela datorn????

Någon som vet varför?
Jag är uppdaterad till 1.9.22

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Någon som vill förklara för mig varför mitt spel krachar när jag installerar/lägger till dessa mods http://m.youtube.com/watch?v=bDpVAxryOKg (vill inte hänga ut killen i filmen) men när jag tar hans mod och lägger in dom i mitt save game så hänger sig hela datorn????

Någon som vet varför?
Jag är uppdaterad till 1.9.22

För att hans filer är väldigt utdaterade, promods kartan är uppe i version 1.62 till patch 1.9 sen har han inte tillåtelse av skaparna att lägga upp filerna för den delen heller. Bara jag eller kändes det som att han inte hade en blekaste aning om vad han pratade om?

Läs Tinardiriths inlägg så får du uppdaterade länkar från skaparna själva #14591919

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Vilken är den sista patchen ni kör med?
Jag laddade ner 1.9.22 som "spelet" sa var den senaste när jag öppnade spelet.

Men jag ser många filmer på Youtube om Europa kartor, då heter dom något annat. Så jag undrar bara om jag har en bra patch eller om man ska någon annan??

En fråga till: hur gör man för att "få" sätta in gps i bilen?? Är det en mod eller kan man köpa den i spelet om man kommer upp i "skils" eller vad det nu heter??

Skaffa "exklusiva" inredningen, minns inte vad den heter exakt men den dyrare inredningen har gps.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Varför krachar mitt spel när jag försöker starta upp det med nya modden ProMods 1.62 is now released hela tiden!!!!

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Varför krachar mitt spel när jag försöker starta upp det med nya modden ProMods 1.62 is now released hela tiden!!!!

Du har med största sannolikhet gjort fel när du packade upp filerna. Läs instruktionerna, gör om, gör rätt.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Gjorde om och blev rätt 😉

Du kanske oxå vet var man kan hitta lastbils mods och trailers?

Permalänk

hej kolla vilket stort event som var igår i Dover https://www.youtube.com/watch?v=7uZ84mb142Y&feature=youtu.be

Visa signatur

Ipad 4 16gb|Stationär: Asus P55, MSI GTX560ti, I5 760 2,8GHz, Crosair 4Gb 1600MHz, 1Tb Hdd|Laptop, gammal compac.

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Gjorde om och blev rätt 😉

Du kanske oxå vet var man kan hitta lastbils mods och trailers?

http://forum.scssoft.com/
http://ets2.lt
http://www.trucksims.se/forum/

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Vet inte om det har postats eller om ni har hört det.
Men iaf det finns en multiplayer mod!.

http://ets2mp.com/

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk

Ni som spelar UTS2 brukar ni spela med ratt? Om i fall har ni några bra tips på vilken man ska ha och vart man kan köpa den. Jag är sugen på att köpa en för att testa.

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Ni som spelar UTS2 brukar ni spela med ratt? Om i fall har ni några bra tips på vilken man ska ha och vart man kan köpa den. Jag är sugen på att köpa en för att testa.

UTS2 (?) antar du mena ETS2 :> men det är inte värt att köpa en ratt för 400kr, ska du använda ratt ska du även använda pedaler och spak till växling och då är det G27 som gäller ;D , annars kan du lika gärna köra med en vanlig xbox/ps kontroll

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Ni som spelar UTS2 brukar ni spela med ratt? Om i fall har ni några bra tips på vilken man ska ha och vart man kan köpa den. Jag är sugen på att köpa en för att testa.

Jag kör inte med ratt men skulle definitivt göra det om jag hade råd att prioritera pengar till en + hade ett bra ställe att ha den på. Om du vill ha en riktigt bra upplevelse ska du titta efter Logitech G25 eller G27. Båda har 900 graders rattutslag, force feedback, separat växelspak och koppling. Är man lite snålare finns det Logitech Driving Force GT med 900 graders rattutslag och force feedback men har inte inte koppling och separat växelspak (den sitter på sidan av ratten). Är det så att man skiter pengar och vill lufta plånboken lite ska man titta på t.ex. Fanatec som har riktigt påkostade grejer.

Mitt bästa tips till dig är att titta efter en begagnad Logitech G27, det skulle jag säga ger mest för pengarna.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Jag kör inte med ratt men skulle definitivt göra det om jag hade råd att prioritera pengar till en + hade ett bra ställe att ha den på. Om du vill ha en riktigt bra upplevelse ska du titta efter Logitech G25 eller G27. Båda har 900 graders rattutslag, force feedback, separat växelspak och koppling. Är man lite snålare finns det Logitech Driving Force GT med 900 graders rattutslag och force feedback men har inte inte koppling och separat växelspak (den sitter på sidan av ratten). Är det så att man skiter pengar och vill lufta plånboken lite ska man titta på t.ex. Fanatec som har riktigt påkostade grejer.

Mitt bästa tips till dig är att titta efter en begagnad Logitech G27, det skulle jag säga ger mest för pengarna.

Tack för svaret.
Känner oxå att den är lite VÄL dyr så det blir nog ingen.

Permalänk

En annan fråga då: Har ni lust att berätta vilka era topp 3/5 modds är om ni nu kör med sådana?

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Tack för svaret.
Känner oxå att den är lite VÄL dyr så det blir nog ingen.

Typ 1500:- tror jag det brukar komma ut begagnade på blocket för ibland.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Nån som kan förklara vad skalning gör under grafik i inställningarna. När jag ändrar så märker jag ingenting eller så är jag halvblind.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Senaste ekipaget.

För tillfället Privat W.I.P så mer bilder kommer när allt är klart.

Kan någon här se vad det är för åkeri?

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=101147&size=full

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Nån som kan förklara vad skalning gör under grafik i inställningarna. När jag ändrar så märker jag ingenting eller så är jag halvblind.

Jag gjorde en snabb googling och det verkar som du kan se detaljer längre fram på vägen/i städerna plus att det blir mer detaljrikt i övrigt. Något jag har märkt själv är att det är riktigt krävande för grafikkortet dock.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag gjorde en snabb googling och det verkar som du kan se detaljer längre fram på vägen/i städerna plus att det blir mer detaljrikt i övrigt. Något jag har märkt själv är att det är riktigt krävande för grafikkortet dock.

Jo att grafikkortet jobbar på mer har jag nog märkt. Var det lägre % som var mer detaljrikt och krävande? Tyckte det funkade "bäst" i 400%, tyckte jag kunde läsa skyltarna bättre. Men det kunde ju vara en inbillning.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Börjat lira lite smått men har en fråga ångande garaget!
Går det att uppgradera till fler platser så man kan anställa en till förare?
hittar inga fler att köpa, kommer bara upp det jag äger, eller måste jag gå upp i högre level?

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Skrivet av Ploppsan:

Nån som kan förklara vad skalning gör under grafik i inställningarna. När jag ändrar så märker jag ingenting eller så är jag halvblind.

Skrivet av kevve1:

Jag gjorde en snabb googling och det verkar som du kan se detaljer längre fram på vägen/i städerna plus att det blir mer detaljrikt i övrigt. Något jag har märkt själv är att det är riktigt krävande för grafikkortet dock.

Skalning/Scaling är precis samma sak som downsampling. Spelet körs i en högre upplösning som sedan skalas ner till skärmens upplösning.

Citat:

It's a simple technique--you set up a custom resolution through your graphics card to force games to render at an unusually high res. The graphics card then shrinks that image down to the monitor's output resolution. When multiple pixels are combined into one, there's far more data to work with, and the resulting image can be crisper and more detailed. Pushed to the extreme, a downsampling setup may be taking a 3840x2160 image (8,294,400 pixels) and compressing it down to a typical 1920x1080 resolution (2,073,600 pixels).

Det är därför 400% skalning är så tungt som det är.

Skrivet av Ant3:

Senaste ekipaget.

http://ladda-upp.se/files/2014/b101147.png

För tillfället Privat W.I.P så mer bilder kommer när allt är klart.

Kan någon här se vad det är för åkeri?

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=101147&size=full

Tinardiriths Jakob Pedersen Lundby Flyer med tillhörande Schmitz trailer )))))

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

Det ända jag är besviken på i spelet är körkänslan, att ha en 25tons trailer bakom lastbilen, ligga i 140 och bara svänga 'fullt' i kurvorna utan problem är alldeles för orealistiskt för att jag ska stå ut med att spela.

Finns det någon bra mod som verkligen förändrar fysiken/körkänslan till den grad att även en kräsen person som jag kan spela?

Har version 1.9.24.1

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

När jag kör Scania streamline topeline så hör jag någon som jag tycker är andnings ljud av en människa men det kan vara luftmotståndet?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Sorry för blogginlägget men jag var bara tvungen att skryta lite när jag klarade mig till bensinstationen efter att ha rullat i nedförsbackarna med hela nio liter kvar i tanken!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Umpata:

Börjat lira lite smått men har en fråga ångande garaget!
Går det att uppgradera till fler platser så man kan anställa en till förare?
hittar inga fler att köpa, kommer bara upp det jag äger, eller måste jag gå upp i högre level?

Om du går in i garagehanteraren i menyn så finns det en knapp "Uppgradera" till vänster. Om du har uppgraderat det så mycket det går så är det bara att åka till en stad där det finns ett tomt garage och köpa det.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Bakgrund:

Sorry för blogginlägget men jag var bara tvungen att skryta lite när jag klarade mig till bensinstationen efter att ha rullat i nedförsbackarna med hela nio liter kvar i tanken!

http://i.imgur.com/GnnAoZ8.png

Inte för att skryta men jag fick soppatorsk 4-5 meter innan pumphelvetet
Ibland har det varit bra nära..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sleepyoh:

Det ända jag är besviken på i spelet är körkänslan, att ha en 25tons trailer bakom lastbilen, ligga i 140 och bara svänga 'fullt' i kurvorna utan problem är alldeles för orealistiskt för att jag ska stå ut med att spela.

Finns det någon bra mod som verkligen förändrar fysiken/körkänslan till den grad att även en kräsen person som jag kan spela?

Har version 1.9.24.1

"new trailer weights" lär hjälpa, tillssammans med "real physics mod"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Inte för att skryta men jag fick soppatorsk 4-5 meter innan pumphelvetet
Ibland har det varit bra nära..

Det känns igen i mitt egna betéende "asch det räcker till nästa pump".
Och visst har det gjort det, jag minns såväl när jag bromsade in, och hade kanske 30 cm kvar till den gröna tankgrejjen. Men likförbannat så fick man bärgas.
Jag blev ju glad >_>

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Någon som vet när Mercedes-Benz skall komma? Inte Majestic alltså utan RIKTIGA Mercedes-Benz
Orkar inte gno runt i Volvon längre.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

hejsan alla ETS2 truckers! :)

undrar ifall ni vet nån bra mod så man får nya items att sätta på den nya volvo globetrottern tex michelin gubben och extra lampor?