Permalänk

Hosta TS3 server

Tjenixen! Kör just nu med en klan på cs och på senaste har vi suttit på en snubbes ts3. Felet är att han nu vill ha tillbaka sin och hade då tänkt att kanske hosta en egen på min dator. Jag sitter på en 30mbits ner och 10 upp. (Kommer en ts3 server göra mycket mot min ping?) Vi kommer sitta typ 6 pers inne på servern. Borde jag istället hyra en server från nåt internetställe?

Permalänk
Medlem

Pingen borde inte påverkas så mycket. Om du har en kass router som inte hinner med att hantera all trafik kanske den går upp, men annars lungt. Pingen, eller som det egentligen är; svarstiden, beror på hur lång tid det tar att ta sig från punkt A till punkt B. Har inget med det man i folkmun kallar hastighet, som egentligen inte alls är hastigheten utan hur mycket data man kan skicka på en och samma gång.

Permalänk
Medlem

Btw du har skrivit telefon med Å i din signatur

Permalänk
Medlem

Du kommer inte ens märka att du kör servern.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Okej men kommer ljudkvalitén påverkas på något sätt om jag hostar en ts3 server?

Permalänk
Inaktiv

finns typ 450 slots ledigt på min server
blaskad.com
välkommen o hänga där. Kan ge er ett rum när ja kommer hem

Permalänk
Skrivet av chickendealer:

Okej men kommer ljudkvalitén påverkas på något sätt om jag hostar en ts3 server?

Ställ in högsta kvalitén för ditt rum