Netflix höjer priset

Permalänk
Melding Plague

Netflix höjer priset

För att kunna slå sig in på andra marknader och bredda utbudet höjs månadskostnaden för Netflix med 10 kronor, undantaget befintliga kunder som behåller tidigare prisplan i två år.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur mycket det kommer öka med för oss som har amerikanska konton? antar att det blir 1 dollar.

Permalänk
Medlem

Tio spänn till kan jag leva med om dom gör något åt utbudet.
Serier är ju bra men filmer är ganska bedrövligt om man inte vill kolla på gamla filmer.
Oftast när man vill kolla på film så tycker jag inte man hittar nått.

Även barnprogrammen tycker jag borde få ett rejält tillskott.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Inb4: Dissa netflix! Pengakåta svin!

Skämt åsido.
10 kr mer för fler filmer låter bara bra i mina öron.

Permalänk

Stavas du med C eller K? Nu blir jag förvirrad

Permalänk
Medlem

helt ok om det innebär bättre utbud

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Där kom det.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ett rån! För 10kr kan man få en piggelin.

Permalänk
Medlem

OM utbutet faktiskt förbättras ser jag det som en fördel. Om utbutet är av samma kvalitet då är det itne värt... 79kr gränsar redan för min del

Permalänk
Snusfri

79:- eller 89:- är ju ingen direkt stor skillnad, kommer fortsätta att ha Netflix då jag använder det istort sett dagligen, underbar tjänst.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Attans nu måste man ut och leta pantburkar igen..

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Spännande, jag har alltid betalat runt 10USD, närmare 65kr för mitt netflix. Kanske för att jag använde MediaHint när jag reggade om mig senast?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av pineapple:

Stavas du med C eller K? Nu blir jag förvirrad

Jacob kan bara stavas på ett sätt och det är med C. Varför Netflix trollar mig vet jag inte, men det är fan inte kul.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jacob:

Jacob kan bara stavas på ett sätt och det är med C. Varför Netflix trollar mig vet jag inte, men det är fan inte kul.

Står det C eller K på bankkortet? Tänker mig att de kanske hämtar betalinformation och grundar kontouppgifterna på det?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av DavidtheDoom:

Står det C eller K på bankkortet? Tänker mig att de kanske hämtar betalinformation och grundar kontouppgifterna på det?

Jag har kollat och vad jag kan se står det med C precis överallt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jacob:

Jag har kollat och vad jag kan se står det med C precis överallt.

Har ungefär samma strul med CDON. De envisas med att hälsa mig med "Hans" varje gång fast tilltalsnamn tydligt är registrerat som David hos skatteverket xD

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

120 kr mer per år.. Detta är ju befängt. nä men välkomnar detta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Nu ska vi se...
Har hittills betalt ca 500kr till Netflix. I vardagen ser jag kanske en film en ett serieavsnitt per vecka.
Mao inte värt det.
Förra veckans maginfluensa = 10 filmer = oersättligt(streamtjänst som streamtjänst).

Så 79/89kr per månad ställs mot inte värt och oersättligt. Svårt att räkna på om det finns plats i ekonomin för det.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Är det någon som känner till ifall netflix har exklusiva avtal med en del stora filmbolag? Läste det men kommer inte ihåg var. För är det så borde någon rycka ut och fixa till det, konkurrensen fungerar inte annars

Permalänk
Medlem

Ah, där kom startskottet till smyghöjningar av priser för strömningstjänster. Fortfarande en struntsumma jämfört med kabelbolagen, givetvis, men det blir intressant att se hur länge.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Inget att tjafsa om egentligen men det är märkligt att man höjer priset när fler och fler konkurrenter kommer till på Streamingmarknaden. Det ökar ju inte lockelsen att signa upp om det blir dyrare.

Å andra sidan så kan det ju vara enklare att få fler abbonenter om det blir bättre utbud. Hoppas verkligen att detta blir fallet

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

Det har varit hutlöst billigt ett bra tag nu.
33 öre extra om dagen kan jag nog avvara. Om två år.
Så om två år betalar jag alltså nästan 3 kr om dagen för Netflix. Kollar jag på en film om dagen så är det ju värt det många gånger om. Minns när man hyrde film i videobutiken. Då gick det minsann på 30 spänn per rulle/dygn. 10 gånger dyrare än vad Netflix blir efter höjning (om man glor på 1 film om dagen).

Hoppas iallafall att höjningen bidrar med utökat sortiment.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Ah, där kom startskottet till smyghöjningar av priser för strömningstjänster. Fortfarande en struntsumma jämfört med kabelbolagen, givetvis, men det blir intressant att se hur länge.

Priser "smyghöjs" hela tiden. Det kallas för inflation.

Permalänk
Medlem

Netflix är kung. Där har Viaplay en hel del att lära sig.
Bara det faktum att man inte blir begränsad till 5 enheter är skitbra!
10 kr mer för fler filmer och serier skriver jag på alla dagar i veckan (även om jag slipper i två år).

Permalänk
Medlem

Priset är inte ett problem, problemet är att alla tjänster hittils suger. Det är för uppdelat.
Jag vill ha en tjänst som är oberoende av kanalbolagen. Orka hålla på att köpa 10 olika konton med 10 olika appar.

Ge mig en tjänst som mer eller mindre bara har ett API som jag kan mata Plex/XBMC med. Skulle utan problem pröjsa 500 spänn i månaden för nått sånt.

Permalänk
Medlem

89kr/månaden tycker jag fortfarande utan tvekan att Netflix är värt. Använder det rätt mycket, så priset per film och tv-serie blir rätt låg.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att dom fixar film och serie utbudet. För bones och transporter är inte kompletta samma sak med Harry Potter filmerna. Släppa den sista i stället för dom tidigare.

Ja fixar dom lite av bristerna så är 10kr extra värt det. Men är det som nu med litet film utbud och dåligt med i intressanta serier. Så kommer inte netflix ersätta mitt mindre lagliga alternativ när jag ser film.

Min polare efter han upptäckt den olagliga vägen lär inte skaffa netflix eller viaplay på bra många år. Jag försöker i alla fall bli laglydig, men när inte allt finns där så får man kombinera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Priset är inte ett problem, problemet är att alla tjänster hittils suger. Det är för uppdelat.
Jag vill ha en tjänst som är oberoende av kanalbolagen. Orka hålla på att köpa 10 olika konton med 10 olika appar.

Ge mig en tjänst som mer eller mindre bara har ett API som jag kan mata Plex/XBMC med. Skulle utan problem pröjsa 500 spänn i månaden för nått sånt.

Håller helt med dig. Kanske inte 500 kr. Men i alla fall 250 kr. Men dessa licens regler som finns så är det rätt dyrt att fixa licens för streaming.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

89 kr i månaden är ingenting. Finns hur mycket som helst att kolla på och är reklamfritt. Kan tom tänka mig betala 99kr i månaden bara de slänger in lite fler nyheter.

Comhem 8 Favoriter kostar nästan tre gånger så mycket och har kasst utbud och reklam var 10e minut. Iofs ska man inte jämföra äpplen och päron men har sagt upp mitt abonnemang just för att jag nästan bara använder Netflix.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Utbudet är ju helt värdelöst... tycker jag.

Inga av de lite äldre filmerna som man vill se finns... nu är det ett par månader sedan jag senast provade Netflixen... men tror inte de har tillkommit ännu? Kan ju tyvärr inte kolla då man måste vara inloggad för att se utbudet.

T.ex. Dumb & Dumber, Shawshank Redemption, Rambo-serien, Die Hard-serien, The Godfather, Schindler's List, The Green Mile... för att bara nämna ett par.

Gudfadern filmerna har funnits ett bra tag, såg Green Mile för nån dag sen. Sagan om ringen filmerna fanns med förut med dom tog dom bort lagom till Bilbo filmerna =/