Permalänk
Medlem

Nexus 7- uppdatera?

Hej igen!

Har ett problem med min Nexus 7. Den har legat i en låda ett tag nu för orkade inte med att pilla med den mer.
Nu har jag hittat det här stället som alltid ger mig svar.
Så.
1. Har nu version 4.1.2 men vill uppdatera. Hur gör jag?
2. Tror jag för många månader sedan nästan lyckades men efter ett tag ligger Android-figuren ner med en röd triangel på sig och man kommer inte därifrån. Varför?

När det gäller Android har jag noll tålamod.. Så har ni något att komma med, tänk er att ni förklarar för en 3-åring

Tack på förhand/ Sara

Permalänk
Skrivet av jitf:

Hej igen!

Har ett problem med min Nexus 7. Den har legat i en låda ett tag nu för orkade inte med att pilla med den mer.
Nu har jag hittat det här stället som alltid ger mig svar.
Så.
1. Har nu version 4.1.2 men vill uppdatera. Hur gör jag?
2. Tror jag för många månader sedan nästan lyckades men efter ett tag ligger Android-figuren ner med en röd triangel på sig och man kommer inte därifrån. Varför?

När det gäller Android har jag noll tålamod.. Så har ni något att komma med, tänk er att ni förklarar för en 3-åring

Tack på förhand/ Sara

http://www.youtube.com/watch?v=fjH9dMxKBjs den här guiden är bra och tydlig!
Tror du att de kan fungera?

Visa signatur

|ASUS RAMPAGE IV EXTREME X79 S-2011 EATX | Intel i7 4930K @4.7GHz | Corsair H110i | 32GB Corsair Dominatior Platinum 1866MHz | Nvidia GeForce GTX 780Ti|Corsair Force GT 240GB SSD| Corsair AX 1200i |

Permalänk
Medlem

Om du inte rootat den och flashat in alternativa romar så brukar det räcka med att starta upp den för att få frågan om du vill uppdatera. Om inte fråga dyker upp - gå till inställningar > om tablet > Systemuppdateringar och klicka på kontrollera.

Permalänk
Medlem

Det ser ut som nåt jag skulle klara men det där klicka 7 gånger funkade inte. Får inte upp nåt meddelande.

Jag får tyvärr ingen fråga vid uppstart och på systemuppdateringar står det "ditt system är för närvarande uppdaterat"
Och vet inte heller vad "rootat", "flashat" eller "romar" betyder :/

Skickades från m.sweclockers.com