Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Ser ut som riktigt fuskbygge. Utomordentligt ful hemsida inger knappat förtroende.

Skrivet av n1nja:

De har dessutom inte anget ett organisationsnummer på hemsidan, vilket är ett måste för att som bolag få bedriva näthandel i Sverige. De saknar även vettiga kontaktuppgifter, och söker man på pla2fast på allabolag.se så ger det ingen träff. Antingen är det någon som kör det där svart eller så är de scam.
Köp inte därifrån.

Skrivet av Simcon:

Finns en amerikansk (?) sida, fast2play.com som är på riktigt, den "Svenska" (.se) skulle jag inte lita på.

Taget.
Apropå dylika sidor/företag: handlade på GameKeys4all igår, 184kr för D3: RoS. En ganska angenäm upplevelse. Betalning via PayPal, tog 13min från bekräftelse till betalning innan en bild på en CD-key dök upp. Övrig text på bilden var på kyrilliska och koden var för en EU-version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elyxiator:

Blizzard leker välgörare och skänker bort 3 spel i form av
The lost vikings
Rock and roll racing
Blackthorne

https://us.battle.net/account/download/?show=classic

Kul!
Dock verkar Rock n Roll racing bara vara ett trebanors demo
(vet inte hur det är med de andra två)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roger W:

Kul!
Dock verkar Rock n Roll racing bara vara ett trebanors demo
(vet inte hur det är med de andra två)

The lost vikings verkar vara komplett i alla fall.

Permalänk
Medlem

Helt ok pris, men inte något 21% off inte:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s171358859&o=produkt_pr...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jonssown:

Asus PB278Q - 3990:-

Ordinarie pris - 4490:-

Värt att slå till kanske?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jonssown:

Värt att slå till kanske?

Lustigt att de skriver Full-HD när det är 1440p... Antar att de bara skrivit fel, men att de väljer det lägre värdet istället för det högre är nog inte så vanligt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dunder:

Lustigt att de skriver Full-HD när det är 1440p... Antar att de bara skrivit fel, men att de väljer det lägre värdet istället för det högre är nog inte så vanligt.

Utan tvekan ett fel från deras sida bara, kommer jag i kontakt med livechatten så ska jag se till att rapportera det.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

"Dagens fynd" tråden ruinerar mig...

2 st Thor skärmar beställda. Aldrig kört ips innan så det ska bli spännande!

Visa signatur

i7-7800x | ASUS Strix GTX 1080 | 64 GB RAM (for datascience stuff)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tetratrio:

"Dagens fynd" tråden ruinerar mig...

2 st Thor skärmar beställda. Aldrig kört ips innan så det ska bli spännande!

Nu har jag ingen personlig erfarenhet av just CDON's Thor skärmar, men när jag för första gången gick från en TN -> IPS så tappade jag hakan.
Detaljer på min backgrundsbild som jag aldrig sett förut, bättre färger, betraktningsvinklarna och så vidare.

God fortsättning, hoppas att du blir nöjd, riktigt bra pris på skärmarna också förutsatt att de fungerar som utlovat.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Nu har jag ingen personlig erfarenhet av just CDON's Thor skärmar, men när jag för första gången gick från en TN -> IPS så tappade jag hakan.
Detaljer på min backgrundsbild som jag aldrig sett förut, bättre färger, betraktningsvinklarna och så vidare.

God fortsättning, hoppas att du blir nöjd, riktigt bra pris på skärmarna också förutsatt att de fungerar som utlovat.

Bytte från TN till en Thorskärm tidigare. Märkte att rutan som man redigerar meddelanden i Skype är gul! Haha. Var samma färg som allt det andra på min TNskärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tetratrio:

"Dagens fynd" tråden ruinerar mig...

2 st Thor skärmar beställda. Aldrig kört ips innan så det ska bli spännande!

Skrivet av Jonssown:

Nu har jag ingen personlig erfarenhet av just CDON's Thor skärmar, men när jag för första gången gick från en TN -> IPS så tappade jag hakan.
Detaljer på min backgrundsbild som jag aldrig sett förut, bättre färger, betraktningsvinklarna och så vidare.

God fortsättning, hoppas att du blir nöjd, riktigt bra pris på skärmarna också förutsatt att de fungerar som utlovat.

Köpte en senast de körde med 999kr-kampanjen. Mycket skärm för pengarna. Kalibrerad går det att få ut väldigt mycket bildkvalitet för bara tusenlappen.
Går även att köra skärmen i 75Hz utan frame dropping.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Köpte en senast de körde med 999kr-kampanjen. Mycket skärm för pengarna. Kalibrerad går det att få ut väldigt mycket bildkvalitet för bara tusenlappen.
Går även att köra skärmen i 75Hz utan frame dropping.

LITE OFFTOPIC.
Tjena,

Sitter med samma skärmar och har inte pallat kalibrera (aldrig gjort i mitt liv) så mina tre är lite olika^^ men vad använde du för att kalibrera samt kan man "ta" din kalibrering och applicera på mina eller en kalibrering måste göras för varje individuell skärm? (inb4 l2 google).

On topic THOR skärm
Mitt största minus med skärmarna är hur de valt att placera sina knappar, hade hellre sett att de var inom ramen så att man snygg kan köra dem i porträttläge utan att få ett gap p.g.a. knapparna.

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARL650:

Mitt största minus med skärmarna är hur de valt att placera sina knappar, hade hellre sett att de var inom ramen så att man snygg kan köra dem i porträttläge utan att få ett gap p.g.a. knapparna.

Så det medföljande stödet stödjer alltså porträtt läge? Det går alltså att vrida dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARL650:

LITE OFFTOPIC.
Tjena,

Sitter med samma skärmar och har inte pallat kalibrera (aldrig gjort i mitt liv) så mina tre är lite olika^^ men vad använde du för att kalibrera samt kan man "ta" din kalibrering och applicera på mina eller en kalibrering måste göras för varje individuell skärm? (inb4 l2 google).

On topic THOR skärm
Mitt största minus med skärmarna är hur de valt att placera sina knappar, hade hellre sett att de var inom ramen så att man snygg kan köra dem i porträttläge utan att få ett gap p.g.a. knapparna.

Du, och ni andra som har "råkat" köpa dessa THOR skärmar, är det värt att byta ut en ASUS 144 hertz skärm med en extremt ful TN panel mot denna om jag då gillar bra färger och för en bättre spelupplevelse? Eller är 23 ganska pytte och har den mycket eftersläp och input lag?

Visa signatur

″Citerare får flera poolare″

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kalkih:

Så det medföljande stödet stödjer alltså porträtt läge? Det går alltså att vrida dem?

Ja

Permalänk
Medlem

Tror inte det finns nån skärm som har så fruktansvärt mycket bullshit på prissättningen.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1359173

En gång för länge sedan (Nov 2012) kostade denna skärm 2690kr. Att det ska kunna klassas som "ordinarie" är helt åt skogen. Har sett hur dom har kört rea på dessa skärmar många gånger tidigare och det har varit 1500kr(20% rea) och 999kr(20%rea) 1500(utan rea) men detta är nog rekord. 999kr och 60% rea. Bästa dealen omgomg köp dirr!

Menar inte att det är en dålig skärm, snarare tvärtom. Det är en jäkligt bra skärm för tusenlappen. Men den som tror att det är en skärm som någonsin har varit värd 2700kr har blivit lurad, och jag tycker det är väldigt fel av CDON att ens skriva 60%rea och 2900 ordinarie för det är bara ett riktigt ful marknadsknep.

TL;DR Bra skit men riktigt jäkla fel ordinarie pris!

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xblaze:

Tror inte det finns nån skärm som har så fruktansvärt mycket bullshit på prissättningen.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1359173

En gång för länge sedan (Nov 2012) kostade denna skärm 2690kr. Att det ska kunna klassas som "ordinarie" är helt åt skogen. Har sett hur dom har kört rea på dessa skärmar många gånger tidigare och det har varit 1500kr(20% rea) och 999kr(20%rea) 1500(utan rea) men detta är nog rekord. 999kr och 60% rea. Bästa dealen omgomg köp dirr!

Menar inte att det är en dålig skärm, snarare tvärtom. Det är en jäkligt bra skärm för tusenlappen. Men den som tror att det är en skärm som någonsin har varit värd 2700kr har blivit lurad, och jag tycker det är väldigt fel av CDON att ens skriva 60%rea och 2900 ordinarie för det är bara ett riktigt ful marknadsknep.

TL;DR Bra skit men riktigt jäkla fel ordinarie pris!

Uppmärksammade också detta för några timmar sedan och frågade i CDON's tråd här på sweclockers, undrar hur de förklarar det hela :]

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Visst kan det vara lite vilseledande att CDOn hänvisar till tillverkarens rekommenderade pris, när de sätter sin "rea-procent"?:-)??

Men en liten enkel koll på prisjakt visar att de faktiskt inte har helt fel... bullshit, host, host...
Skärmen är i grunden en Fujitsu P23T http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=fujitsu%20p23

Var istället glada för att den faktiskt GÅR att köpa för ynka 999.- inkl. frakt

Och i den här seriösa testen så den helt ok kritik.
http://www.prad.de/en/monitore/review/2011/review-fujitsu-p23...

Jag köpte denna tillsammans med en Thor dator för 1 och ett halvt år sedan, och har sedan bytt upp mig till en Dell 24" IPS.
Svärfar fick ta över Thor skärmen.
Lite krånglig att justera korrekt, men när man väl får till det så blir det kanonbild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klp65:

Visst kan det vara lite vilseledande att CDOn hänvisar till tillverkarens rekommenderade pris, när de sätter sin "rea-procent"?:-)??

Men en liten enkel koll på prisjakt visar att de faktiskt inte har helt fel... bullshit, host, host...
Skärmen är i grunden en Fujitsu P23T http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=fujitsu%20p23

Var istället glada för att den faktiskt GÅR att köpa för ynka 999.- inkl. frakt

Och i den här seriösa testen så den helt ok kritik.
http://www.prad.de/en/monitore/review/2011/review-fujitsu-p23...

Jag köpte denna tillsammans med en Thor dator för 1 och ett halvt år sedan, och har sedan bytt upp mig till en Dell 24" IPS.
Svärfar fick ta över Thor skärmen.
Lite krånglig att justera korrekt, men när man väl får till det så blir det kanonbild.

Sa aldrig att skärmen var dålig på något sätt. Jag sa däremot att det var en väldigt bra skärm för tusenlappen. Det var enbart CDONs prissättning(ordinarie, rea%)

Och anledningen till att vanliga P23T-6 kostar så mycket som den gör är att inget större företag säljer den.

Fortfarande, en riktigt bra skärm för tusenlappen och är du på en budget och vill ha 1-3 skärmar så är det ba köpa. Det skulle jag göra

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk

Procentuella rabatten brukar aldrig gå att lita på. Däremot är det inte varje dag man ser en IPS skärm med bra kiritik som även går att köra i porträtt-läge för 1000 lappen. Har väntat på något liknande. Förhoppningarna är höga då tn är det enda jag kört sedan crt !

EDIT: Ska bli kul att se vad CDON svarar i sin tråd!

Visa signatur

i7-7800x | ASUS Strix GTX 1080 | 64 GB RAM (for datascience stuff)

Permalänk
Medlem

Nu är ordinarie-priset korrigerat till 1990.

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu/fujitsu-p23t-6-thor-edit...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

På CDON går priserna upp och ner som trosorna på ett fnask. Man måste alltid kolla priset på PJ eller Pricerunner noggrant för att veta om man gör ett fynd eller inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Voltaire63:

På CDON går priserna upp och ner som trosorna på ett fnask. Man måste alltid kolla priset på PJ eller Pricerunner noggrant för att veta om man gör ett fynd eller inte.

Det gäller ju även andra handlare, Dustin exempelvis.

Prisjakt (eller motsvarande) bör man alltid dubbelkolla med anser jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edde97:

Du, och ni andra som har "råkat" köpa dessa THOR skärmar, är det värt att byta ut en ASUS 144 hertz skärm med en extremt ful TN panel mot denna om jag då gillar bra färger och för en bättre spelupplevelse? Eller är 23 ganska pytte och har den mycket eftersläp och input lag?

Jag har som jag skrev i posten inte gjort några inställningar utan mina tre är "out of the box", jag är nog tyvärr fel person att fråga gällande färger då jag inte gjort kalibrering och mina tre även om alla har samma setting "office" t.ex. så är alla tre olika. Dock tycker jag att färgerna är väldigt bra på den, men någon mer kunnig bör besvara det.

Tyvärr har jag lirat för lite av de stora spelen som jag vet folk gillar typ BF4 för att säga hur skärmarna hanterar snabbt FPS spelande, jag kör primärt warthunder och risingstorm de timmar jag hinner lira.

Jag står gärna till tjänst om ni har frågor och besvarar bäst jag kan och testar gärna saker i den mån en n00b som jag kan.

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Någon som har hunnit att få hem sin Seagate HDD än (4TB)? Hämtade nyss ut den, ryker garantin om jag tar ut disken ur "lådan"?

Fick hem mina, slet ut allihop direkt och slängde in i min NAS (Synology DS1812+), funkar kanon.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Emil Å:

ICA (!) säljer Wii U Premium för 1 999 kronor. Det är cirka 400 kronor eller ungefär 15 procent under normalpris, kanske kan vara något för de som är sugna på konsolen.
http://www.icahemma.se/nintendo-wii-u-premium-svart-konsol-p-...

EDIT: Och mellan jag tittade och postade verkar den tagit slut i webblager. Finns dock fortfarande i vissa butiker för de som har en i närheten.

Täntke bara pinga att ICA har exemplar i webblager igen för den som är sugen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

1490kr utan abonnemang

Permalänk
Entusiast
Skrivet av emilakered:

Täntke bara pinga att ICA har exemplar i webblager igen för den som är sugen.

Det tog dock slut lika snabbt igen!

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Avstängd

rör inget som har med acer att göra...ni kommer ångra er

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tetratrio:

Procentuella rabatten brukar aldrig gå att lita på. Däremot är det inte varje dag man ser en IPS skärm med bra kiritik som även går att köra i porträtt-läge för 1000 lappen. Har väntat på något liknande. Förhoppningarna är höga då tn är det enda jag kört sedan crt !

EDIT: Ska bli kul att se vad CDON svarar i sin tråd!

Vad är fördelen/fördelarna med att köra i portrait-läge med en bildskärm?